קוה שפרן (למעלה משמאל עם כיוון השעון), מוטי ששון, הדס בן אלי, שלומי חזות, רוני טל, מנחם ביתן, מאיר אבו חצירה, מרגלית רביב וחברים, חיים אלדר, רן אלמז. (באמצע משמאל) קבוצת הסורגות מבית הכרם, שי ועידו אפריים (צילומים: פרטי, דוברות הדסה, שרון גבאי, דוברות מאוחדת)
קוה שפרן (למעלה משמאל עם כיוון השעון), מוטי ששון, הדס בן אלי, שלומי חזות, רוני טל, מנחם ביתן, מאיר אבו חצירה, מרגלית רביב וחברים, חיים אלדר, רן אלמז. (באמצע משמאל) קבוצת הסורגות מבית הכרם, שי ועידו אפריים (צילומים: פרטי, דוברות הדסה, שרון גבאי, דוברות מאוחדת)

המעשה הטוב שלי – הירושלמים והירושלמיות מספרים על ההתנדבות שלהם, חלק ד'

על האש בשטחי הכינוס, בובות סרוגות לילדי העוטף, משקפיים ועדשות מגע בחינם והפקת סרטוני הסברה - כך נראית ההתגייסות הירושלמית למאמץ המלחמתי. 'ירושלמיז' - ספיישל מלחמה, חלק ד'

פורסם בתאריך: 31.10.23 12:09

הפרויקט המיוחד של 'ירושלמיז' על הלב הטוב של תושבי העיר נמשך, והנה עוד כמה סיפורים על הערבות ההדדית הירושלמית. על הלב הגדול של הירושלמים והירושלמיות, על עוד ועוד סיפורים מרגשים של מתנדבים ומתנדבות שזורמים למערכת. גם השבוע המשכנו וליקטנו עוד מספר סיפורים מרגשים על יוזמות שכל מטרתן היא לעשות טוב.

שי ועידו אפרים

שף וסטודנט ממושב אבן ספיר. יצאו מפסטיבל 'נובה' לפני הטבח

המעשה הטוב שלכם? "לעשות על האש לחיילים בכל רחבי הארץ".

מה גרם לכם לעשות זאת? "אז לאחר שניצלנו מהמסיבה, החלטנו שבמקום לצפות בסרטונים ולשקוע בכעס ובכאב על חברינו שנטבחו, נחטפו, נאנסו ונשרפו – נצא עם הידע שיש לנו במטבח ובהפעלת אירועים (אנחנו מפעילים אירועי שף בוטיק פרטיים בימי שגרה) ונסענו לכל מקום בארץ שיש בו חיילים כדי לפנק את הגיבורים שעזבו את בתיהם כדי לשמור עלינו. עד היום האכלנו 10,000 חיילים בבשרים הכי איכותיים שיש, כולל שתיה חופשית מכל הסוגים".

מסר לאומה? "חטפנו מכה קשה, ואנחנו צריכים להתאחד ולסלק את הרוע, פשוט להשמיד את כל מי שרוצה ברעתנו כעם או כדת. וכמובן שכל החטופים יחזרו בשלום הביתה למשפחותיהם".


שי ועידו אפרים (צילום: פרטי)

שי ועידו אפרים (צילום: פרטי)


מוטי ששון

מנהל מפעל בחברת שפיר

המעשה הטוב שלך? "מהרגע הראשון של המלחמה נרתמתי לגיוס כספים עבור כל חיילי צה"ל היקרים. אני דואג להופיע בכל הבסיסים בדרום ובצפון, ולתת להם ציוד, אוכל ובעיקר אהבה".

מה גרם לך לעשות? "אהבתי הגדולה למדינה ובעיקר למערכת הצבאית שלנו. כל יום אני רק חושב איך להיות עם חיילנו ולתת להם את מירב העידוד התמיכה והאהבה שניתן".

מסר לסיום? "רק באחדות ננצח. לכולנו יש מטרה משותפת והיא בטחון המדינה. אין לנו ארץ אחרת".


מוטי ששון (צילום: פרטי)

מוטי ששון (צילום: פרטי)


קבוצת נשים סורגות

מרכז ותיקים של מינהל קהילתי בית הכרם

המעשה הטוב שלכן? "מאז פרוץ המלחמה סרגנו באהבה בובות, כובעים ופריטים נוספים עבור ילדי העוטף. כשסיימנו – לקחנו את התוצרת למלונות המפונים וחילקנו לילדים".

מה גרם לכן לעשות זאת? "אנחנו לא יכולות לצאת למילואים ובמקום לשקוע בטלוויזיה ובחדשות, החלטנו לתרום באופן שבו אנו יכולות, וכך העברנו את האהבה והדאגה שלנו לילדי ומשפחות העוטף באמצעות הסריגה".

מסר לסיום? "לא משנה הגיל, כולם יכולים לעזור ולתרום וכך ביחד ננצח".


קבוצת הסריגה של בית הכרם (צילום: פרטי)

קבוצת הסריגה של בית הכרם (צילום: פרטי)


רן אלמז

בעלי תמנון שליחויות

המעשה הטוב שלך? "נרתמנו עם מערך הרכבים והמשאיות שעומדות לרשותנו לכל מיני מיזמים של חלוקת מארזים בשינוע לחיילים ותושבי העוטף והדרום, כולל חלוקה"

מה גרם לך לעשות זאת? "אנחנו ביום-יום עובדים בכל הארץ בשליחויות. הנהגים שלי מנוסים מאוד, על כן חשבתי איך אני יכול לעזור למערך העורף ולחבק אותו, וכבר יש לי מערך של נהגים ורכבים לצורך העניין שפועל במלוא המרץ"

מסר לסיום? "תמיד ידעתי, אבל המלחמה הזו גרמה לי להבין את זה עוד יותר, שרק באחדותנו ובאהבת חינם ננצח".


רן אלמז (צילום: פרטי)

רן אלמז (צילום: פרטי)


מרגלית רביב

נשיאת סניף 'רקפת ירושלים' בארגון הדסה ישראל

המעשה הטוב שלך? "קבוצת נשות הדסה ישראל סניף ירושלים מתרימות מוצרים לטובת המפונים מהצפון והדרום השוהים כפליטים בבתי המלון בירושלים".

מה גרם לך לעשות זאת? "ההיחשפות לנעשה והכאוס שנוצר מסביב, וכן הצורך לעזור לפליטים היהודים בארצנו, שנמלטו מבתיהם לאחר המתקפה הנאצית של החמאס. וכך נרתמו לפעולתי כל חברות הקבוצה שהגיעו, קנו ותרמו הרבה מאוד מוצרי טואלטיקה ועוד, מוצרים שחולקו ב-2 בתי מלון בהם שוהים הפליטים. כמו כן נתרמו גם בגדים ומשחקים שהועברו לחמ"ל ברחוב מנורה 3 ירושלים".

מסר לסיום? "בעת משבר כל כך גדול ואף קיומי, כולנו, כל העם, מתאחד לעזרה ותרומה. נקווה לסיום מוצלח ולחזרה לשגרה של כולנו. עם ישראל חי".


מרגלית רביב (צילום: פרטי)

מרגלית רביב (צילום: פרטי)


חיים אלדר

עורך דין

המעשה הטוב שלך? "מפרוץ המלחמה התגייסתי לסייע לתושבי הדרום שבאו לירושלים להתאקלם אחרי המכה הקשה שספגו. התחלנו לגייס סכום כסף ראשוני כדי לאפשר להם לקנות בגדים ומצרכים להם ולילדים שלהם. גם היום אנחנו ממשיכים להביא להם צעצועים, ופעילויות, כדי לשמח את הילדים החמודים שספגו אבדות קשות מנשוא. במקביל, אנחנו שולחים אוכל ומצרכים דרך חמ״ל ירושלים לחיילים שלנו מצפון ועד דרום, ומה שבדרך. תודה מיוחדת לעידו ביטון, חבר יקר מניו יורק שלא עוצר לרגע בסיוע, ולקובי דנן מלוס אנג'לס, שבכל פניה נרתמים לסייע ככל שניתן".

מה גרם לך לעשות זאת? "ערבות הדדית, נטו הזדהות עם המצב הכל כך קשה שנקלענו אליו. הלוואי שהייתי יכול לעשות יותר".

מסר לסיום? "עם ישראל חי. תחי מדינת ישראל".


חיים אלדר (צילום: שרון גבאי)

חיים אלדר (צילום: שרון גבאי)


 

 

ד"ר הדס בן אלי

מנהלת שירות האופטומטריה במרכז הרפואי הדסה וראשת החוג לאופטומטריה במכללה האקדמית הדסה.

המעשה הטוב שלך? "בימים הראשונים ללחימה הגיעו אלי פניות של תושבי עוטף עזה, אשר שרדו את התופת ונשארו ללא משקפים או פתרון לנושאי ראייה וטיפולי עיניים. הם עזבו את הבית במהירות ולא הצליחו לקחת את כל מה שהם זקוקים לו. בדקתי לעומק את הנושא וגיליתי, כי מאות משורדי עוטף עזה שוהים בימים אלה במלונות וביישובי ים המלח. לכן במסגרת תפקידי כמנהלת שירות האופטומטריה במרכז הרפואי הדסה וכראשת החוג לאופטומטריה במכללה האקדמית הדסה, יזמתי יחד עם קבוצה גדולה, תוך יום אחד, הקמה של מתחם בדיקות ראיה ורפואת עיניים, כולל מתן משקפים בחינם לתושבים האלו. יצאנו עשרות צוותים של אופטומטריסטים מהמרכז הרפואי הדסה ומהמכללה האקדמית הדסה, רופאי עיניים, טכנאים וחברות מענף האופטיקה, למספר ימי בדיקות ראיה מרוכזים ומתן משקפים בחינם לתושבי העוטף. למיזם נרתמו חברת 'סקיימד' שסיפקה את כל מכשירי הבדיקות החדשניים ביותר, חברת 'שמיר תעשיות אופטיקה' שתרמה מסגרות ועדשות משקפים ככל שנדרש ללא עלות, חברות 'אופטיקנה' ו'סגם' שתרמו מסגרות משקפים, והחברות CooperVision וג'ונסון-אנד-ג'ונסון שתרמו עדשות מגע. עד היום חילקנו למעלה מ-1,000 משקפיים".

מה גרם לך לעשות זאת? "אנשים רבים נותרו בעת המלחמה ללא משקפים, כיוון שנשכחו, נבזזו או נשרפו יחד עם כל תכולת ביתם. התגובות של התושבים היו נרגשות עד מאוד, וזה מה שמניע אותנו להמשיך ולהגיע לימי בדיקות שכאלו בהתנדבות מלאה".

מסר לסיום? "למרות העצב על אובדן רבים מעמנו, ועל החטופים שכולנו מתפללים לשובם במהרה, בריאים ושלמים, יחד עם כל חיילינו, האחדות ורוח הנתינה קיימת בכולנו פנימה. עם ישראל מתגלה עכשיו במלוא יופיו, ונקווה שכך נישאר גם ללא איום על קיומנו".


הדס בן אלי (צילום: דוברות הדסה)

הדס בן אלי (צילום: דוברות הדסה)


מאיר אבוחצירא

מנהל מלון AMALON מבית ישראקפ גרנד

המעשה הטוב שלך? "מפרוץ המלחמה התגייסה כל החברה לתמיכה, עזרה וסיוע. כבר במוצאי שבת השחורה התחלנו במהירות בתפעול והכשרת המלון לקליטת משפחות מאזור הדרום ללא עלות. בסיוע של כמה עמותות שהתגייסו למען תושבי הדרום, משפחות רבות נקלטו במלון, עד לתפוסה מלאה של עשרות החדרים. מטבח המלון הוסב לייצור ארוחות מסביב לשעון לטובת המפונים, וכן לייצור מנות עבור כוחות הבטחון. אנו לא מסתפקים בכך, ובמקביל לפעילות במלון, בעלי החברה ועובדיה עמלים מסביב לשעון, בארץ ובחו"ל, לגיוס תרומות ממקסיקו ומארצות הברית לטובת רכישת ציוד חיוני לחיילי צה"ל. גם במחלקת ההתחדשות העירונית, לא עצרנו את הפעילות. להיפך. לקחנו הפוגה מהפעילות המסחרית, ובצוותים מתוגברים אנו מסייעים לדיירים בפינוי בהכשרת המקלטים והמרחבים המוגנים בפרויקטים שלנו, בתקווה שלא נצטרך להם".

מה גרם לך לעשות זאת? "אף אחד לא יכול להישאר אדיש וכולנו מחויבים לתמוך במאמץ הלאומי, גם בחזית וגם בעורף. יש לנו את הזכות לאפשר למשפחות היקרות האלה מעט רוגע ושלווה בתקופה הסוערת הזו".

מסר לסיום? "המלחמה תיגמר בסוף בניצחון בעזרת השם, אבל המעשים הטובים כאן כדי להישאר. תרתמו, תתרמו, תתרמו, וביחד ננצח".


מאיר אבוחצירא (צילום: פרטי)

מאיר אבוחצירא (צילום: פרטי)


ד"ר מנחם ביתן

המנהל הרפואי של מאוחדת במחוז ירושלים

המעשה הטוב שלך? "הקמנו חמ"ל בבית למען המפונים הנמצאים בבתי המלון בירושלים. בחמ"ל המשפחתי פועלים רעייתי, ליאת שהיא מנהלת תחנה בשירות הפסיכולוגי החינוכי ומטפלת בילדי המפונים במלונות, הבת נטע, שבנוסף להיותה תלמידה בכיתה י"ב, מנהלת מטעם תנועת בני עקיבא את התנדבות בני הנוער במלון דן פנורמה, כלתי מלכות, שעובדת במינהל החינוך של עיריית ירושלים ואחראית על הקמה ותפעול של בתי הספר שהוקמו בתוך המלונות ואני כמנהל הרפואי של מאוחדת במחוז ירושלים שמעניקה מעטפת רפואית רחבה למאות אזרחים נוספים מהדרום והצפון אשר פונו לבתי מלון בירושלים והסביבה. בכל ערב אנחנו מכנסים את החמ"ל בבית, מעדכנים אחד את השני בנעשה במלונות, מעבירים מידע חשוב, מעלים הצעות לייעול ועושים הכול על מנת לעזור ככל האפשר לטובת תושבי הדרום והצפון הנמצאים בבתי המלון. במקביל, שני ילדים נוספים שלנו, אשחר וליאור, מגויסים בחזית, האחד בצפון והשנייה בדרום.

"כמו–כן, במסגרת תפקידי במאוחדת כבר מאותה שבת של ה-7 באוקטובר, הבנו שיש לנו כאן משימה בעלת חשיבות לאומית וערכית – לקבל, לטפל ולהכיל תושבים רבים שנעקרו מבתיהם ולתת להם מעטפת רפואית מלאה. מיפינו את צורכי הבריאות של כל קהילה בכל מלון וברוב המלונות קיבלנו חדר שהפך למרפאה. כמו כן, פעלנו על פי תכנית הרבדים הרפואיים שבנינו: רובד ראשון, מענה רפואי בבתי המלון הכולל רפואת ילדים, רפואת משפחה, צוות בריאות הנפש ועובדים סוציאליים. רובד שני, הצמדנו לכל מלון מרפאה של מאוחדת שתהווה "מרפאה מגבה" לאותו מלון. המטרה היא שהמפונים יגיעו למרפאה ויקבלו שם את כלל סל השירותים הרפואיים לו הם נזקקים. בנוסף, המרפאה מהווה עורף לוגיסטי-רפואי למלון בכל ענייני תרופות ו/או ציוד רפואי למפונים. רובד שלישי, אנחנו מתחילים להכניס צוותי מקצועות בריאות נוספים כדוגמת קלינאיות תקשורת, מרפאים בעיסוק ופיזיותרפיסטים בעיקר, לאור צרכיהם של המפונים בעקבות הטראומות אותן חוו עקב המצב".

מה גרם לך לעשות זאת? "כמנהל הרפואי של המחוז, הטיפול במפונים הוא ברור מאליו, ומעבר לזה "כל ישראל ערבים זה לזה" עומד תמיד לנגד עיניי. כרופא, כישראלי וכאדם, ברור מאליו שאדאג שכל אחד יקבל את כל מה שהוא זקוק לו. זכיתי להיות בתפקיד מאוד משמעותי במלחמה זו. התפקיד מאפשר לי להשפיע לטובה להעניק פתרונות ומענים רפואיים הן לכלל תושבי ירושלים והמחוז והן למפונים מהדרום והצפון השוכנים במלונות בירושלים וסביבתה".

מסר לסיום? הייעוד של מדינת ישראל הוא לשמש בית ומגן לעם היהודי. אנחנו מייחלים לשלום, וגם אם נכפתה עלינו מלחמה, אנחנו נישאר מאוחדים וננצח, מאחר ואנחנו עם מוסרי שמקדש את החיים, ובעיקר ברגעים אלה זה מרגש לראות את כולם כאן מאוחדים".


ד"ר מנחם ביתן (צילום: דוברות מאוחדת)

ד"ר מנחם ביתן (צילום: דוברות מאוחדת)


שלומי חזות

בעל עסק ופעיל חברתי

המעשה הטוב שלך? "הפכתי את החנות שלי, ברקת מוצרי חשמל, לחמ"ל מאסף וכל העסקים השכנים התגייסו לתרום: אופנת פיגל, טמבור, קסטל, בלאגן (מזרח ומערב), אופנת יאיר, וכן תושבים שבאופן פרטי הגיעו ותרמו. כך הצלחנו לאסוף ביום אחד מעל 60 ארגזים של מזון, ביגוד, היגיינה, ציציות, סיגריות, מגבות, פנסים, מטענים ועוד המון דברים חיוניים לחיילים בשטח. העמסנו על 2 מסחריות שיצאו לדרום והגיעו כל אחת ל 3 נקודות חלוקה שונות, כאשר ביחד הצלחנו להביא ציוד ליותר מ-2,000 חיילים".

מה גרם לך לעשות זאת? "הרצון לעזור ולסייע בכל דרך אפשרית. ואם אני לא יכול לסייע בלחימה, אז אני יעזור בדרכים אחרות. ואני שמח לראות שכל העם שלנו עובד ועושה ופועל למען הצבא ולמען המשפחות שפונו. אני חייב להודות בהזדמנות זאת גם לכל מי שתרם, ויש עשרות כאלה. וכמובן תודה גם לנהגים שלנו, שקד ומקסים, וגם לאדם ופיצה לה מוצרלה מגילה, שתרם מאות מגשי פיצה לחיילים, והגיע איתנו לשטח".

מסר לסיום? "הלוואי והאחדות הזאת תהיה בעם שלנו כל הזמן ולא רק בעתות מלחמה. עם ישראל חי".


שלומי חזות (צילום: פרטי)

שלומי חזות (צילום: פרטי)


רוני טל

בעלי מספרת "פרפר" בגבעת זאב

המעשה הטוב שלך? "נסעתי לספר את תושבי העוטף המפונים במלונות בתל אביב. פינקתי אותם בתספורות ופנים, ושיפרתי להם את ההרגשה והמראה בימים הטרופים האלה. זה שימח אותם מאוד".

מה גרם לך לעשות זאת? "הרגשתי שזו התרומה שלי. אני לא יכול לשבת בבית במצב כזה ורוצה לעזור ולסייע ככל יכולתי".

מסר לסיום? "אנחנו ננצח. עם ישראל חי".


רוני טל צילום פרטי

רוני טל (צילום: פרטי)


קוה שפרן

איש תקשורת ועיתונאי. שותף לייסוד אולפני האומה בירושלים

המעשה הטוב שלך? "בתמיכת המיזם לקולנוע בירושלים הקמנו עם חברת מזמור הפקות אולפני ענק לטלוויזיה ואנימציה בבניני האומה. כשפרצה המלחמה החלטנו שזה הזמן לתמוך בעיר. הודענו שאנחנו מעמידים ללא עלות את האולפן לרשות כל ארגון שפועל למען החזית והעורף. עשרות אנשי צוות נרתמו. החל מצלמים, דרך עורכי וידאו ועד המאפרת. בין היתר צילמנו עשרות סרטונים בהם אני מראיין את מומחי ורופאי כללית במחוז ירושלים על השאלות הבוערות: איך לדבר עם ילדים? מה לעשות עם החרדות? כיצד מבשרים על מוות? מה הדגשים לאזרחים וותיקים? סרטוני המידע וההדרכה האלו הופצו למאות אלפי מטופלים ונתנו מידע וכלים להתמודדות. במקביל צילמנו סרטוני הסברה".

מה גרם לך לעשות זאת? "אנחנו, אני ושותפי דניאל לנקרי, מחברת מזמור הפקות, אוהבים את המדינה וכל אחד חייב לתרום במה שהוא יודע".

מסר לסיום? "ירושלים היא הסמל להתגברות על כל הימים הקשים. ברמה הלאומית ננצח. ברמה הפרטית: חבקו את הילדים. תאהבו אותם".


קוה שפרן (צילום: פרטי)

קוה שפרן (צילום: פרטי)


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר