משתתפי אירוויזיון 2018 בסיור בירושלים (צילום: רפי דלויה)
משתתפי אירוויזיון 2018 בסיור בירושלים (צילום: רפי דלויה)

מערת צדקיהו בירושלים: מיני אירוויזיון במסגרת אירועי ISRAEL CALLING

משתתפי אירוויזיון 2018 הצטרפו לטרנד הלוהט של בילוי ומופע במערת צדקיהו והפעם על טהרת שירי האירוויזיון מכל השנים, זאת לאחר יום סיור מרתק באתרים ירושלמיים

פורסם בתאריך: 12.4.18 13:27

בבטן האדמה, בחלל הקסום של מערת צדקיהו אשר מתחת לחומות ירושלים, התקיים השבוע מסע מוסיקלי מרגש של גרוב, מסתורין ועושר של צליל וצבע עם אורחי אירוע ISRAEL CALLING 2018, במעמד השר לירושלים ומורשת זאב אלקין. השר הזמין את משתתפי האירוויזיון  לשוב ולבקר בעיר הבירה ואולי אף לקיים בה את תחרות האירוויזיון הבאה.

 

 

אירועי ISRAEL CALLING לקראת אירוויזיון 2018 נפתחו ביום שני 8.4.18 ברוב פאר והדר, עם משלחות מ-24 מדינות שהגיעו לישראל במסגרת סיבובי יחסי ציבור של נציגיהן לליסבון. זו השנה השלישית שהפרויקט מתקיים בישראל, והשנה נחתו בה אמנים מאוסטריה, אוסטרליה, אזרבייג'אן, איסלנד, אירלנד, אלבניה, ארמניה, בלגיה, בלרוס, בריטניה, גיאורגיה, דנמרק, ישראל, לטביה, ליטא, מולדובה, מונטנגרו, מקדוניה, סלובניה, סן מרינו, ספרד, סרביה, פינלנד, צ'כיה, צרפת, רומניה ושוויץ.

הנציגים הנרגשים קיימו יום סיור באתרים מובילים בירושלים ביום שלישי 9.4.18, ולאחריו התקיים אירוע קבלת הפנים של מיזם ISRAEL CALLING 2018, במערת המסתורין והאגדות, מערת צדקיהו.

"אירוח כזה מאוד משמעותי לירושלים" אמר השר זאב אלקין, "נמצאים פה זמרים שייצגו את המדינות שלהם באירוויזיון בשיתקיים ליסבון. כל אחד מהם הוא כוכב היום בארצו, בעמוד הפייסבוק והאינסטגרם שלו יש כמות עוקבים עצומה. כל אחד מהם בילה יום שלם בירושלים, בעיר העתיקה, בהר הזיתים, בעיר דוד, ושם הצטלם והעלה תמונות לרשתות החברתיות תוך סיפור החוויות שלו. אין הסברה טובה יותר לירושלים מאשר לתת לירושלים לדבר בפני עצמה וזו המשמעות של הפרויקט, לחשוף את ירושלים בפני קהלים רחבים ומשמעותיים". 

משתתפי אירוויזיון 2018 הצטרפו לטרנד של בילוי ומופע במערת צדקיהו והפעם על טהרת שירי האירוויזיון מכל השנים. המארח הראשי היה זאב אלקין, שר ירושלים ומורשת, שניסה לספר לקהל המשולהב מה בדיוק הסיפור של מערת צדקיהו המסתורית ואיחל הצלחה לכל המתמודדים בדגש על נטע ברזילי, והכל רק כדי שיוכלו לשיר עם המלך דוד הזמר היהודי הראשון.

מה עשו הנציגים מהעולם בירושלים? סרטון בהפקת משרד ירושלים ומורשת – צילום: אסף לביא הראל, מאי פרי, ערן וולפסון. עריכה: אלעד לחמני:

במהלך הסיור בירושלים התלהבו המשתתפים מתצפית מרהיבה על העיר העתיקה בטיילת הר הזיתים, ולאחר מכן התארחו המשלחות באתר עיר דוד שם שמעו סקירות על היסטוריית המקום הקדוש. לאחר ארוחת צהריים מענגת שכללה אפילו מסיבת ריקודים, החל המסע אל כנסיית הקבר הקדושה, כשמרבית הנוכחים התפללו והתרגשו מהמעמד והמקום. את החלק הטיולי סיימו כולם בכותל המערבי שם טמנו פתקים והצטלמו עם חולצות מיוחדות שהוכנו עבור האירוע בחסות משרד ירושלים והמורשת.

מהכותל נסעו המשלחות לקבלת פנים מפוארת במערת צדקיהו במעמד השר לענייני ירושלים ומורשת – ח"כ זאב אלקין. בחלק האמנותי הופיעו שירי מימון בשיריה בעברית ובאנגלית, חובי סטאר ואימרי זיו שביצעו את שיריהם מתחרות האירוויזיון ושירים נוספים, אורנה דץ שהופיעה עם שירה מתחרות האירוויזיון "כאן" ועם ביצוע מרגש לשיר "חי" במהלכו עלו ושרו עמה גם אימרי וחובי ומנחת הערב גלית גוטמן שהפתיעה והצטרפה לשירה על הבמה.

ISRAEL CALLING - גלית גוטמן מנחת האירוע, שירי מיימין ואורנה דץ (צילום רפי דלויה)

ISRAEL CALLING – גלית גוטמן מנחת האירוע, שירי מיימין ואורנה דץ (צילום רפי דלויה)

מערת המסתורין והאגדות של ירושלים, המסתתרת מתחת לבתי העיר העתיקה, המדהימה בגודלה וביופייה. האגדה מספרת כי בעת מצור הבבלים על ירושלים, נמלט צדקיהו, מלך יהודה האחרון, דרך מערה זו ליריחו ומכאן שמה "מערת צדקיהו". ככל הנראה החציבה במקום החלה בימי בית ראשון. יוסף בן מתתיהו כינה אותה "מערת המלכים". ממנה נחצבו האבנים לבניין ירושלים ובית המקדש בתקופת הבית השני. היא נעלמה מהעין עם בניית חומות העיר בתקופה העות'מאנית, ונחשפה שוב, במקרה, בראשית המאה ה-20. ממערה זו נחצבו אבני "מגדל השעון" שניצב בעבר מעל שער יפו ונהרס בתקופת המנדט הבריטי, וחלק מאבני המזבח של מבנה ימקא.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר