די.ג'י שחר אוד (צילום: נתנאל תבל)
די.ג'י שחר אוד (צילום: נתנאל תבל)

מהפכה בעולם החתונות בירושלים (ומתנה עד 1,000 ש"ח בסוף הכתבה)

איזה טיפים אתם חייבים לדעת לפני שתתחתנו? מהם הסודות הכמוסים בתעשייה? שחר אוד, DJ הבית של אגודות הסטודנטים בירושלים ומתקלט בחתונות כבר 12 שנה, עושה קצת סדר בבלאגן

פורסם בתאריך: 11.2.18 21:33

עומדים להתחתן? ים של סידורים, תכנונים וסגירות? טיפ קטן – חכו עם זה!

מהם הסודות של התעשייה שאף אחד לא טרח לספר לכם? האם אתם שייכים לזן שאוהב חתונה שמחה ומקפיצה ורוצים שהאורחים שלכם לא ירדו מהרחבה? אז איך מוצאים את הדיג'יי הנכון? איך יודעים אם חוות הדעת על הדי.ג׳י הן אותנטיות או מפוברקות? מה הכי חם וטרנדי בתחום? איך לעזאזל קולעים גם לטעם של החברים וגם לטעם של המשפחה? מה הסכנות בסגירת די.ג׳י מרשימת המומלצים של אולם האירועים? ומה עושים כדי שהאורחים שלכם לא ירדו מהרחבה?

כדי לענות לכם על השאלות הקריטיות האלו ביקשנו משחר אוד (32), DJ הבית של אגודות הסטודנטים בירושלים ומתקלט בחתונות בירושלים כבר 12 שנה, שיעשה קצת סדר.

די.ג'י שחר אוד (צילום: איגור פרברוב)

די.ג'י שחר אוד (צילום: איגור פרברוב)

סגרתם אולם אירועים… איך מוצאים די.ג'י?

"כמובן שאין טוב ממראה עיניים, או במקרה הזה ממשמע אוזניים. הייתם באירוע ונהניתם מהמוזיקה – לכו על זה! אם אין די.ג׳י שננעלתם עליו מחתונה של חברים התחילו בלשאול זוגות שהתחתנו לאחרונה מי היה הדי.ג׳י שלהם. האינטרנט הוא גם פלטפורמה טובה לחיפוש אך שפע האתרים והדי.ג׳ייז עלולים לבלבל. נסו להשאר ממוקדים ולא להתפזר וערכו רשימה קצרה  של די.ג׳ייז שמוצאים חן בעיניכם".

מה הלאה?

"עורכים תחקיר- חפשו בגוגל את שם הדי.ג׳י ובידקו שיש לו חוות דעת, סרטונים, תמונות ואתר ראוי. ככל שתמצאו יותר כך תדעו שיש לו ניסיון וותק בתחום.

איך יודעים שההמלצות וחוות הדעת שקראנו הן אותנטיות?

אתרים כמו mit4mit, ו-wedreviews הם אתרים אותנטיים וחוות הדעת בהן אמיתיות. תוכלו לראות שכל חוות דעת מקושרת לפרופיל פייסבוק אמיתי.

לדילוג ישירות להנחה של עד 1000 ש"ח

כדי לעשות ללקוחות הפוטנציאליים שלי חיים אפילו יותר קלים (ומשעשעים) דאגתי שצוות צילום יפיק את הסרטונים היחודיים הבאים":

 

 

 

 

נתקלת לאחרונה באטרקציה או גאדג'ט חדש מעולם החתונות בירושלים שהפתיע אותך?

"אני משקיע זמן רב בחיפוש אחר דברים שעוד לא נראו בעולם התקלוט. לאחר מחקר מעמיק מצאתי שואו מיוחד במינו המתלווה לכל הופעה שלי ונכון לעכשיו אני הדי.ג׳י היחיד בארץ אשר מתמקצע בו – תיפוף באוויר באמצעות מקלות תופים מיוחדים. כשהאורחים בחתונה מבינים שאני לא מתופף על מכונת תופים אלקטרונית אלא באוויר, ממש אפשר לראות בעיניים שלהם התלהבות והפתעה מהטכנולוגיה העתידנית הזו והאנרגיה שהיא מוסיפה למוזיקה ולהופעה".

 

 

לדילוג ישירות להנחה של עד 1000 ש"ח

בחרנו די.ג'י והגענו לפגישת היכרות. במה מתמקדת הפגישה?

"אני מבקש מהזוגות להגיע אליי עם שירים ומוסיקה שהם אוהבים (במידה ויש כאלה ספציפיים) ויחד אנחנו מתכננים ומביאים בחשבון את כל האספקטים על מנת שהאירוע יצליח. כך הדי.ג׳י יוכל קצת ללמוד עליכם ולהבין איזה אנשים אתם מבחינה מוזיקלית. כמו כן, אני משמיע לזוגות כמה סגנונות מוזיקליים שונים כדי לראות איך הם מגיבים לכל ז׳אנר וכדי לוודא שמה שהכלה למשל קוראת לו ״אלקטרוני״ תואם את ההגדרה שלי לסגנון המוזיקלי הזה. בקיצור חשוב להבין שמדברים עם הדי.ג׳י באותה שפה ושיש כימיה טובה סביב נושא המוזיקה, אבל לא רק- חיבור אנושי לספקי החתונה עושה את כל ההבדל!".

 

 

 

סגרתם די.ג'י – מזל טוב! איך דואגים לכוון אותו לטעם שלכם ושל האורחים?

"בעבר תקליטנים היו משתמשים ברשימות שירים. לאחרונה יצרתי שיתוף פעולה עם מפתחי אפליקציה, אשר מאפשרת לי לנהל את הקשר המוזיקלי עם לקוחותי באמצעותה. כך הזוגות יכולים להאזין למוזיקה, לבחור שירים לכל שלב בחתונה ואפילו לשתף אורחים כך שגם הם יבחרו את השירים המועדפים עליהם וירגישו מעורבים. מדהים לראות את התגובה של האורחים שלכם כשאני מנגן להם את השיר שבחרו :-)".

      

 

"קריאת קהל" היא דבר אמיתי או קלישאה?

זה נכון שחשוב מאוד להבין מי הקהל שנמצא ברחבה ולהתאים את המוזיקה אליו. חשוב אף יותר לנסות ולתכנן בזמן אמת איך לגוון ולשנות את סגנון המוזיקה שמושמע כרגע כדי לא להגיע למצב שבו הרחבה נחלשת, אז כבר מאוחר מדי והנזק נעשה. בעיניי, די.ג׳י טוב יודע להגיד לעצמו ״כרגע הרחבה נראית מעולה אך עוד 10 דקות כשהסגנון הנוכחי ימצה את עצמו כדאי שאעבור לקצת להיטים, מזרחית, אלקטרוני, שחורה או כל סגנון אחר ש״ירענן״ את האנרגיות ברחבת הריקודים״.

לדילוג ישירות להנחה של עד 1000 ש"ח

האם לדי.ג'י יש דד-ליין או תוספת תשלום משעה מסויימת?

חד משמעית – לא. האידאולוגיה שלי היא שהדי.ג׳י צריך ולנסות להרקיד עד כמה שיותר מאוחר. תאמינו לי שעדיף די.ג׳י שצריך להגיד לו ״נראה לנו שאפשר לסיים…״ מאשר די.ג׳י שמכבה את האורחים וסוגר את החתונה מוקדם מדי על דעת עצמו.

האם יש סכנות בסגירת די.ג'י מרשימת המומלצים של האולם?

רשימת המומלצים מורכבת מדי.ג׳ייז שצריכים דחיפה ולכן הם מסכימים להתחלק בתשלום עם האולם כדי שיפנו אליהם לקוחות. כך נוצרות מיני חברות קבלנות שהעובדים בהם חייבים לעבוד המון כדי להשתכר בכבוד. האם הייתם רוצים שהדי.ג׳י שלכם יתקלט בחמש חתונות בשבוע…?

דבר נוסף שהוא ממש בגדר סוד בתעשיית החתונות – כמעט תמיד יש לחץ על הדי.ג׳י לסיים את החתונה מוקדם. כך יוצא שדי.ג׳י מרשימת מומלצים מוצא את עצמו במלכוד כשמנהל האירועים לוחץ עליו לסיים את החתונה עד 12 וחצי. מסיבה זו בחרתי שלא להופיע ברשימות כאלה. אני חסיד גדול של עבודה אישית, עצמאית, ישירה מול הזוגות ללא גורם מקשר. ישנם אולמות וגני אירועים שממליצים עלי אך לא במסגרת הסכם כספי כלשהו. הכל נעשה מרצון טוב והערכה הדדית.

די.ג'י שחר אוד (צילום: איגור פרברוב)

די.ג'י שחר אוד (צילום: איגור פרברוב)

איך די.ג'י מגיע למקצוע הזה?

בסביבות גיל 13 התחילה להתעורר אצלי האהבה למוסיקה. כבר בתיכון התחלתי לתקלט במועדונים כמו האומן 17, הצוללת הצהובה, התעשייה והאנדרגראונד המיתולוגיים. אחרי הצבא המשכתי ללימודי מנהל עסקים ופילוסופיה באונ' בן גוריון. אז התחלתי בברקה, אחד המועדונים הנחשבים בבאר שבע, אליו הגיעו בכל ערב כ-2000 סטודנטים. כשהייתי חוזר לסופי שבוע בירושלים תקלטתי בצעצוע, באוליבר טוויסט, במקום ועוד.

יום אחד פנה אליי חבר וביקש שאתקלט בחתונה שלו ומאז אני שם כבר 12 שנה. אני מת על זה. האדרנלין וההתרגשות ממלאים אותי בכל מסיבה או חתונה. לשמח זוג בערב הכי חשוב בחייהם, להיות חלק מהאירוע הכי מרגש עבורם, לראות אותם מרוצים, כל אלו מרחיבים את הלב ואין עבורי הרגשה עילאית יותר. למרות שתקלטתי בימי סטודנט ובמסיבות אדירות מימדים עם עשרות אלפי רוקדים, מירושלים, באר שבע ותל אביב ועד פראג ומינכן – תקלוט בחתונות זו שליחות עבורי ולכן מבחינתי מדובר בפסגת הקריירה שלי.

לומדים את זה?

אצלי זה קצת שונה. אני למדתי הכל לבד. מבחינה טכנית לא היתה לי אף פעם בעיה בגלל שאני פריק של מחשבים וציוד טכנולוגי. מה שיותר מורכב הוא תמיד הפן האנושי – להבין את בני הזוג שיושבים איתך, לקבל תמונה ברורה ולהבין מה האורחים שלהם ירצו. להגיע לאירוע, לקבל תמונת מצב ולאבחן מול מה אתה עומד. חשוב לתת לכריזמה שלך לעבוד, להיות נחוש ולהוביל את הלך הרוח ולא להיות עסוק בלרצות את האורחים ולזפזפ בין סגנונות. לתקלוט כזה אין עמוד שידרה והקהל מרגיש את זה. באופן אישי אני לוקח את העבודה מאוד ברצינות. חשוב לי לישון טוב לפני אירוע בכדי להגיע מאופס ולתת את הכי טוב שלי בכל הרמות.

לאיזה אירועים אתה מתחבר במיוחד?

אני אוהב הכל אבל במיוחד אירועים שיש בהם אתגר, קהל מגוון לדוגמא. לפני כמה חודשים תקלטתי בחתונה של בחורה ממוצא אתיופי ובחור משוויץ, שני קצוות בהעדפות מוסיקליות. צריך לגרום לכל האורחים להיות מבסוטים. בכל חתונה כמעט יש את המתח בין מוסיקה מזרחית לדאנס או בין מוסיקה לצעירים ומוסיקה למבוגרים אבל דיג'יי טוב יותר לתמרן בין הצדדים ולתת תחושה הרמונית, זורמת ואנרגטית.

לדילוג ישירות להנחה של עד 1000 ש"ח

האם יש עונתיות במקצוע? מה די.ג'ייז עושים בחורף?

כרגע עונת הפגישות בעיצומה ובכל שבוע נתפסים עוד ועוד תאריכים לקיץ. העבודה רבה גם בחגים שלפני הקיץ כמו פורים ויום העצמאות. בפורים תוכלו למצוא אותי בעמדת הדי.ג׳י במסיבת הענק המסורתית של האוניברסיטה העברית ויום לאחר מכן במסיבה השנתית של הסטודנטים במוזיאון המדע. בימי עצמאות אני בדר״כ מתקלט במסיבת ענק שנקראת ״מול החומות״ וכשמה כן היא – מסיבת סטודנטים אדירה מול חומות העיר העתיקה.

 

לא קשה למצוא המלצות על שחר אוד.

תודות על עבודה מהממת, חווייה נפלאה, זוגות מחוייכים, סרטוני תודה ועוד ממלאים את האתר של שחר.

 

רוצים לזכות בהנחה? שחר מציע מבצע בלעדי לקוראי "כל העיר"!

כנסו לאתר של שחר השאירו פרטים ותזכו בהנחה של עד 1,000 ש"ח

לקבלת ההנחה עד 1000 ש"ח

טלפון: 050-8917103

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר