כללית בירושלים | צילום: דוברות כללית
כללית בירושלים | צילום: דוברות כללית

כללית למען הקהילה: הפעילות המבורכת של הקופה המובילה בירושלים – דברים שלא הכרתם ולא ידעתם

בכללית מחוז ירושלים מפעילים במשך מספר שנים לא מעט פרויקטים למען הקהילה, ביניהם תמיכה חברתית בניצולי שואה ובגמלאים במצוקה, סיוע לאנשים עם מוגבלויות, ואף מתן ייעוץ וליווי לצעירים מרקעים שונים

פורסם בתאריך: 23.12.21 21:50

תרומה לקהילה ולחברה היא אחד מערכי היסוד של כללית. כללית כארגון מקדם ערכים של נתינה, סולידריות ואחריות חברתית בקרב עובדיו לכל אורך השנה. בכללית מחוז ירושלים מפעילים במשך מספר שנים לא מעט פרויקטים למען הקהילה, ביניהם תמיכה חברתית בניצולי שואה ובגמלאים במצוקה, סיוע לאנשים עם מוגבלויות, ואף מתן ייעוץ וליווי לצעירים מרקעים שונים.

גילי גמיש, ממונה על פיתוח משאבי אנוש והמובילה החברתית במחוז ירושלים, משתפת: "במחוז ירושלים אנו מפעילים לאורך השנים פרויקטים רבים ומגוונים של התנדבות ומעורבות חברתית, ביניהם שיתוף פעולה עם 'ג'וינט ישראל', שמטרתו לקדם אוכלוסיות מודרות משוק התעסוקה באמצעות תכניות מנטורים על ידי מנהלים במחוז, שהתנדבו לקחת חלק בתהליכים משמעותיים אלו; קידום הבטיחות בדרכים דרך סדנאות להעלאת המודעות בגנים ובבתי ספר; עשייה למען הקהילה של יוצאי אתיופיה; קידום בריאות באמצעות התנדבות במועדונים לגיל השלישי; וכן פרויקטים של התנדבויות משפחתיות כולל אריזות חבילות מזון, פעילויות לחגים בעמותות שונות ונטיעות עצים ביערות קק"ל. בין המתנדבים שלנו: רופאים, אחיות, פיזיותרפיסטים, דיאטנים, מרפאים בעיסוק, עובדי מטה הנהלת מחוז ירושלים".

דוגמאות לעשיית העובדים למען הקהילה בשנה החולפת:

1. תמיכה חברתית בגמלאים במצוקה: קשר מתמשך ומשמעותי עם גמלאי הכללית הסובלים ממצוקה כלשהי – בדידות, חולי ומצב סוציואקונומי.

שרה קימיאגרוב, מנהלת אדמיניסטרטיבית במרפאת כללית מעוז: "אני מלווה שתי גמלאיות, נהנית מאוד מהקשר איתן ושמחה שיש לי הזדמנות לעזור להן. עם כל אחת אופי הקשר הוא שונה ומותאם למה שהיא רוצה וצריכה – אם זה שיחות תמיכה ועידוד או אם זה עזרה במילוי של טפסים וקביעת תורים".

"אחריות חברתית מבחינתי, זה קודם כל התחשבות ודאגה לאחר ולסביבה", מדגישה שרה. "כאישה מאמינה ושומרת מצוות, אני רואה ערך עליון בעשיית חסד וההשפעה היא עצומה. אני שמחה שכללית כמעסיק שלי נותן לי את האפשרות לקחת חלק בדבר החשוב הזה".

2. תמיכה בניצולי שואה, בשיתוף עמותת "עמך" באמצעות מתן הרצאות בתחומי בריאות שונים במועדון בעיר.

רחלי רוטנברג, מרפאה בעיסוק במכון להתפתחות הילד כללית במעלות דפנה: "בסבב הרצאות שהעברתי לקשישים בנושא 'שיפור הזיכרון', זכיתי להרצות בהתנדבות במועדון 'עמך' לקשישים ניצולי שואה. זו היתה חוויה מרגשת ומפעימה עבורי. הקשישים קיבלו אותי במאור פנים, הביעו עניין בלמידת אסטרטגיות לשיפור הזיכרון וביצוע מטלות יומיומיות, נתנו דוגמאות מחיי היומיום, וגם ידעו להתייחס בהומור לקשיים שהם חווים".

"אני שמחה שמקום העבודה שלי מאפשר לי להיות חלק ממערך מרגש של התנדבות, ונותן לי הזדמנות נדירה לתרום ידע מקצועי לשיפור איכות החיים ולעצמאותם של הקשישים", מדגישה רחלי.

3. התנדבות בעמותת "אבוקת אור" – עמותה שהוקמה על ידי קבוצת הורים לבוגרים מעל גיל 21, המתמודדים עם שילוב מוגבלויות. לעמותה מרכז יום שיקומי-טיפולי אשר נותן מענה המותאם לנכות ייחודית זו. קלינאיות התקשורת של כללית הגיעו למרכז היום של העמותה והכינו עם החניכים יצירות אמנות, שלאחר מכן נמכרות ויוצרות תחושת משמעות בקרב החניכים.

הילה לבנה, קלינאית תקשורת מהמכון להתפתחות הילד ורכזת אחריות חברתית במחוז, מספרת: "החניכים קיבלו אותנו בשמחה והיתה תחושה ביתית ונעימה. עבדנו במשותף על מחזיקי מפתחות או פסיפסים – החניכים והצוות הסבירו לנו מה עלינו לעשות ואנחנו תמכנו בעבודה שלהם. חלק מהקלינאיות בקבוצה הכינו לחניכים חומרים לעבודה שאותה יוכלו לבצע בהמשך השבוע. נכון שכל השנה אנחנו נותנות מעצמנו למען המשפחות שמגיעות אלינו, אבל היה מיוחד ומרגש לפגוש אוכלוסייה אחרת שאנחנו לא פוגשות בדרך כלל, ולדעת שהשקענו את הזמן שלנו ביחד בחוויה אחרת – חוויה משמעותית שמוסיפה אור וטוב".

4. "מלווי דרך" של עמותת "ילדים בסיכוי" – במסגרת תכנית זו, אנשים בוגרים בעלי ניסיון חיים מלווים צעירים נעדרי עוגן משפחתי, בוגרי פנימיות ומשפחות אומנה, ומהווים עבורם כתובת משמעותית להתייעצות ותמיכה בתחומים שונים.

כללית בירושלים | צילום: דוברות כללית

כללית בירושלים | צילום: דוברות כללית

טלי גור יעקב, מנהלת הכספים בכללית מחוז ירושלים, משתפת בחוויה המשמעותית של התנדבות בתכנית: "לפני למעלה משנה התחלתי ללוות אישה צעירה – עולה חדשה, נבונה, מוכשרת ומקסימה. באותה התקופה לא היתה לה עבודה יציבה. במהלך המפגשים שלנו נוצר קשר חם מאוד שבאמצעותו יכולתי ללוות אותה ולהכווין בתחום של תעסוקה, לימודים וגם ברמה האישית. במהלך השנה הזו היא מצאה עבודה קבועה, שכרה דירה והחלה לחשוב גם על לימודים אקדמאיים. כשאני רואה אותה היום אני מרגישה שהיא פורחת".

"זהו סוג קשר ששני הצדדים מרוויחים ממנו – אני תורמת מניסיון החיים שלי ומקבלת בחזרה תחושה גדולה של סיפוק והנאה מהקשר החם שבנינו. אני מתנדבת כבר הרבה שנים וזו זכות להיות חלק מארגון שרואה חשיבות בתרומה לחברה ומאפשר לי בקלות למצוא את המקומות החשובים שבהם אפשר לתרום", מסכמת טלי.

גיא לב, מנהל משאבי אנוש בכללית מחוז ירושלים: "בכללית רואים חשיבות עליונה בתרומה לקהילה ובשיפור איכות החיים בישראל. אנחנו יודעים שהעובדים היום רוצים לעבוד בארגונים שמחוברים לערכים שלהם, רואים חשיבות בתרומה לאחר, ומבקשים להיות חלק מהעשייה החברתית. משנת 2008, בכללית מפעילים ומקדמים מערך של אלפי עובדים מסקטורים שונים שמתנדבים למען הקהילה. מערך ההתנדבות מנוהל על ידי חטיבת משאבי אנוש באמצעות רשת של מובילים חברתיים. המובילים החברתיים מגייסים את עובדי היחידות שלהם לשיתופי פעולה של שנים בפרויקטים רבים ומגוונים עם למעלה מ-100 גופים בקהילה בפריסה ארצית. אני שמח מאוד שבמחוז ירושלים העובדים רתומים לעשייה הזו לאורך כל השנה".


תוכן מקודם


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר