הנשים של כללית \ צילום: דוברות כללית
הנשים של כללית צילום: דוברות כללית

יום האישה הבינלאומי 2022: הכירו את הנשים שמנהלות בחזית הרפואה הקהילתית בכללית מחוז ירושלים

לרגל יום האישה הבינלאומי שיצוין ביום שלישי, 8.3.22, נפגשנו לשיחה עם תשע נשים שמנהלות בחזית הרפואה הקהילתית במחוז ירושלים כדי להכיר וללמוד מהן על מערכת הבריאות בעיר

פורסם בתאריך: 4.3.22 07:12

1,637 נשים עובדות בשירותי בריאות כללית מחוז ירושלים, והן מהוות רוב מכריע של 76% מכלל עובדי המחוז. אולם, הרוב המספרי הוא רק חלק מהסיפור וזאת כי 64% מהן אקדמאיות ו-30% מהן בעלות תואר שני ושלישי. המקצועות בהן נוכחותן מובילה הם סיעוד וריפוי בעיסוק (92%), עבודה סוציאלית (84%), רוקחות (74%), וברפואה הן בשיעור זהה לשיעור הגברים – 50%. כמו כן, הן מובילות בניהול מרפאות ושירותים – 72% נשים, ותופסות מקום משמעותי בתפקידי הניהול הבכירים במחוז, כמו המנהלת הרפואית, מנהלת הסיעוד, מנהלת הרוקחות, מנהלת כספים, מנהלת שיווק ושירות, דוברת וארבע מנהלות מינהלות ויחידות רפואיות גדולות.

לרגל יום האישה הבינלאומי שיצוין ביום שלישי, 8.3.22, נפגשנו לשיחה עם תשע נשים שמנהלות בחזית הרפואה הקהילתית במחוז ירושלים כדי להכיר וללמוד מהן על מערכת הבריאות בעיר.

נילי מרחבי, בת 50, תושבת בית חורון, אם לארבעה ילדים – שלושה בנים ובת, מנהלת שירותי ריפוי בעיסוק בכללית מחוז ירושלים. 

על התפקיד: ריפוי בעיסוק הוא מקצוע שעוזר לאדם מינקות עד שיבה להגיע לתפקוד מיטבי, ולהשתתף במארג החיים ובמגוון העיסוקים המאפיינים את חייו. במחוז ירושלים ישנם 20 מכוני ריפוי בעיסוק הפרוסים ברחבי ירושלים וסביבותיה. במכונים אלו עובדים כ-80 מרפאים.ות בעיסוק העוסקים במגוון תחומים שונים, בהם התפתחות הילד, בריאות הנפש, שיקום פיזי וקוגניטיבי, וטיפולי בית. אני גאה לנהל מרפאים.ות בעיסוק מקצועיים, מסורים למטופלים, ובעלי חשיבה יצירתית ורחבה, הרואים במקצוע המיוחד שלנו שליחות. זכיתי.

טיפ ניהולי: לדעת להקשיב. מנהל טוב לא בהכרח יודע הכל על הכל. יש להגיע לכל סוגיה ואתגר בצניעות, להקשיב לאנשי הצוות המומחים, להתייעץ, לשאול הרבה שאלות, ובסופו של דבר להגיע להחלטה מושכלת ולא אימפולסיבית. המשאב האנושי של המקצוע שלי יקר מאוד, אין יום שאני לא מקשיבה לו, ותמיד לומדת עוד משהו חדש.

גילי מרחבי | צילום: דוברות כללית

גילי מרחבי | צילום: דוברות כללית

יעל שטרק, בת 44, תושבת מושב תרום, אם לארבעה ילדים, מנהלת את שירות הפיזיותרפיה ביחידה להמשך טיפול בכללית מחוז ירושלים.

על התפקיד: במסגרת תפקידי אני אחראית על כ-100 פיזיותרפיסטים שמטפלים באנשים המרותקים לביתם. הטיפול הוא במסגרת צוות רב מקצועי ביחידה להמשך טיפול הנותן מענה למטופלים במצבים מורכבים – מצבים אורתופדים, נוירולוגים, נשימתיים, טיפול בסחרחורת, לאחר אשפוזים, שיקום בית ועוד. אציין כי כל זה מתבצע תוך שיתוף פעולה בין אנשי המקצוע השונים. במהלך הקורונה, העומס ביחידה גדל הן בשל הצורך לתת מענה למטופלים שחלו בקורונה ונשארו עם ירידה בתפקוד היומיומי או הנשימתי והן בשל גידול במספר המטופלים שבשל הסגרים והפחד מהקורונה הפסיקו לצאת מהבית והתפקוד שלהם ירד. בפיזיותרפיה המטרה שלנו היא להחזירם לתפקוד הקודם. שירותי הפיזיותרפיה במסגרת היחידה להמשך טיפול הכפילו את עצמם ב-8 השנים האחרונות והאתגר שלנו הוא להמשיך ולתת מענה זמין חדשני, איכותי ואנושי למטופלים שלנו.

טיפ שלי להצלחה: תמיד לתכנן קדימה ולטפח את המשאב האנושי.

יעל שטרק | צילום: דוברות כללית

יעל שטרק | צילום: דוברות כללית

ד"ר גיהאן דקה, בת 47, נשואה ואם לארבעה ילדים, רופאת ילדים ומנהלת מרכז בריאות הילד בשייח ג'ראח בכללית מחוז ירושלים.

"כילדה קטנה תמיד הסתובבתי עם מעיל גדול ודמיינתי שהוא חלוק לבן. בגיל 19, בתמיכתו של אבי היקר, ולמרות התנגדות של רוב המשפחה, נסעתי לגרמניה ללמוד רפואה. עשיתי התמחות בבית חולים סורוקה ונסעתי כל יום באוטובוס מירושלים כדי לסיים את ההתמחות ברפואת ילדים. אני חווה תודה גדולה לבעלי ולמשפחה שלי שאפשרה לזה לקרות", מספרת ד"ר גיהאן. 

על התפקיד: 10 שנים אני עובדת בכללית כרופאת ילדים וזאת השנה השלישית שלי כמנהלת. מרפאת הילדים בשייח ג'ראח היא בין הגדולות במחוז ירושלים עם 8,000 מבוטחים ו-7 רופאי ילדים.

טיפ שלי להצלחה: כדי להצליח את פשוט חייבת לאהוב את מה שאת עושה, ובמהלך העבודה תמיד להקשיב גם למטופל וגם לאנשי הצוות עד הסוף.

ד״ר ג׳האן דקה | צילום: דוברות כללית

ד״ר ג׳האן דקה | צילום: דוברות כללית

ד"ר אורית טאפט אנג'ל, בת 45, תושבת ירושלים, נשואה ואם לשתי בנות, מנהלת מרפאת מטודלה בכללית מחוז ירושלים ומומחית לרפואת משפחה וילדים. 

על התפקיד: במסגרת תפקידי כמומחית לרפואת משפחה וילדים וכמנהלת מרפאה, אני מתמודדת עם האתגרים והקשיים של המטופלים ושל הצוות בעבודה בשוטף ובחירום. אני רואה חשיבות גדולה מאוד בעבודת צוות במרפאה. מוקירה את הצוות שעובדת איתי ומעריכה מאוד כל אחת ואחד מהם. הצורך כיום הוא לתת מענה לכולם, בתקופת אי ודאות. אני רואה את חשיבות הטיפול הכולל בקהילה, את ההבנה שאנחנו מטפלים לא רק במטופל עצמו, אלא עוטפים אותו ואת משפחתו. אנחנו עובדים יחד ומעניקים טיפול שלם, רציף וכוללני. בתקופת הקורונה צורך זה הודגש. למרות העומס והקשיים, חשוב לי להכיר ולטפל באנשים בסביבה המוכרת והתומכת ולהעניק לכל אחד ואחת יחס אישי ומותאם.

טיפ שלי להצלחה: נפש בריאה בגוף בריא, תאמינו בעצמכם!

ד״ר אורית טאפת | צילום: דוברות כללית

ד״ר אורית טאפת | צילום: דוברות כללית

מרב גרשון יומטוב, בת 32, תושבת ירושלים, נשואה לסימן טוב ואם לשלושה ילדים, אחות, מנהלת סיעוד במרפאה ראשונית גונן ח' בכללית מחוז ירושלים. 

על התפקיד: במסגרת תפקידי אני אחראית על ניהול תהליכי העבודה והטיפולים הנעשים על ידי צוות הסיעוד במרפאה, כגון: דגימות מעבדה, מתן טיפולים דרך הוריד, חבישות, טיפול ואיזון מטופלים חולי סכרת וחולי אי ספיקת לב, טיפול בפצעים מורכבים וביקורי בית למרותקים. תפקיד האחות מלווה בחמלה ואמפטיה כלפי המטופל ומשפחתו. בטיפול אנו מעצימים את המסוגלות האישית שלהם ונותנים להם כלים לטפל בעצמם יחד עם עבודת צוות רב סקטוריאלית ובשיתוף עם גורמים בקהילה. בנוסף לכך, כחלק מתפקידי אני מדריכה קלינית, מכשירה את הדור הבא של הסיעוד, מרצה בבית ספר לסיעוד, מדריכה ומלווה אחיות חדשות במחוז ומנחה סדנאות עיסוי תינוקות. עבודתנו עם הפנים לקהילה, אני מארגנת ומעבירה הרצאות ופעילויות ב"מועדון יום" בתחומי קידום בריאות. בתקופת הקורונה הנגשנו את מוקד החיסונים לבעלי מוגבלות בניידות ואת החיסונים למרותקי הבית והמיטה.

טיפ שלי להצלחה: הטילו ספק בפחדים שלכם, לא בחלומות שלכם. טיפ שלי להצליח בניהול – להסתכל לעובדים בגובה העיניים ולעזור להם לממש את הפוטנציאל החבוי בהם.

מרב גרשון יומטוב | צילום: דוברות כללית

מרב גרשון יומטוב | צילום: דוברות כללית

אינאס אלעמד,  תושבת ירושלים, רוקחת אחראית בבית מרקחת שייח ג'ראח בכללית מחוז ירושלים. 

על התפקיד: במסגרת עבודתי אני מנהלת את בית המרקחת הגדול ביותר במינהלת מזרח ירושלים – בית מרקחת שנותן מענה לאלפי אנשים במזרח ירושלים. עבודה זו כוללת הרבה אדמיניסטרציה ופיקוח כאשר לצד זה אני מוצאת זמן לעבוד כרוקחת בדלפק ונהנית מאוד מכך. כרוקחת, אני מנפקת תרופות למטופלים אך הדבר הכי מהנה בעבודה שלי הינו יצירת קשר עם אנשים, ההסבר שאני נותנת אודות התרופה שלהם, והייעוץ הרוקחי שאני נותנת להם. למדתי מאנשים הרבה על העולם ועל עצמי, למדתי להיות סבלנית יותר, לקבל אחרים עם כל השוני, והחשוב מכל הבנתי כי בריאות זה הדבר הכי חשוב בחיים. אני חושבת שהקסם במקצוע הזה הוא היכולת שלי כרוקחת ליצור שפה משותפת עם המטופלים ולכן אני מסבירה את המידע שיש לי בצורה פשוטה וקלילה.

טיפ שלי להצלחה: לא משנה בכמה מכשולים את נתקלת, תמשיכי לתת מכל הלב כי הדבר הכי טוב שאפשר לעשות זה לעשות טוב.

אינאס אלעמד | צילום: דוברות כללית

אינאס אלעמד | צילום: דוברות כללית

חנה אברהם, בת 45, תושבת ירושלים, נשואה ואם לארבעה ילדים, מנהלת אדמיניסטרטיבית במרפאת בית הכרם בכללית מחוז ירושלים. 

על התפקיד: התחלתי את עבודתי במרפאת בית הכרם, צמחתי והתקדמתי לפני שבע שנים לתפקיד ניהולי. מרפאת בית הכרם היא מרפאה ותיקה וגדולה (8,500 מטופלים), הממוקמת בלב בית הכרם. המרפאה מעניקה שירותי רפואת המשפחה והילדים. במרפאה ישנו צוות מדהים, מקצועי ואוהב. זכיתי לנהל ולהוביל יחד איתם במקצועיות את המרפאה להישגים באיכות הרפואית והשירות. הצוות מעניק את השירות באהבה גדולה ויחס אישי למטופלים. כאישה וכמנהלת, האתגר שלי הוא למצוא את האיזון בין הדאגה למשפחה הפרטית שלי לבין הדאגה הן לעובדים והן למטופלים. אני משתדלת לעשות זאת במסירות רבה, תוך מתן תשומת לב גם לצעירים ובמיוחד לאוכלוסייה המבוגרת יותר.

טיפ שלי להצלחה: כשמחייכים, אוהבים ומכבדים, מקבלים בחזרה ואפילו יותר. בתחום המקצועי: לנהל בנועם, בהדדיות וברוח טובה – כך משיגים יותר.

חנה אברהם | צילום: דוברות כללית

חנה אברהם | צילום: דוברות כללית

ד"ר שלומית צפריר, בת 45, נשואה לאבי ואם לארבעה – אורי, איתי, יעל וגיא, פסיכיאטרית ראשית בכללית מחוז ירושלים.

על התפקיד: מערך בריאות הנפש שלנו כולל 4 מרפאות למבוגרים, 3 מרפאות לילדים ונוער, 2 יחידות לטיפול יום וקשר מתמיד עם הרבה מאוד מסגרות טיפוליות מחוץ לקופה. התפקיד שלי נמצא בצומת הכי מעניינת – בין המטופלים והעבודה הקלינית, ההוראה והמחקר ובין ניהול ופיתוח שירותים בתחום בריאות הנפש בקהילה. בשנתיים האחרונות המצאנו את עצמנו מחדש שוב ושוב – למדנו לשמור על ריחוק חברתי לצד קרבה אנושית ומגע עם המטופלים שלנו. אנחנו מתמודדים עם עומסים הולכים ועולים המעידים גם על מצוקה נפשית גדולה אבל גם על היעלמות הסטיגמה על מטופלי ושרותי בריאות הנפש. אני מרגישה זכות להיות בצומת כל כך משמעותית, להיות חלק מצוות איכותי ומסור המוכן תמיד להתגייס לעזרת כל כך הרבה אנשים.

טיפ שלי להצלחהכמנהלת בכללית אני עובדת תמיד מול צורך שלא נגמר ומול הרבה מאוד כיוונים שאפשר לפתח ולקדם. כדי להצליח לאורך זמן, חשוב לזכור לשמור על איזון בין כלל מרכיבי החיים (בטווח מידי אפשר לעבור לגור בעבודה, אבל לטווח ארוך זה שוחק…). הטיפ שלי הוא לזכור תמיד שהמקום היחיד בו אין לך תחליף הוא בבית ובמשפחה הקרובה – ולכן חשוב ללכת הביתה. 

ד״ר שלומית צפריר | צילום: דוברות כללית

ד״ר שלומית צפריר | צילום: דוברות כללית

שיר בן שבת, בת 31, נשואה ואם לארבעה ילדים, מנהלת אדמיניסטרטיבית במרפאת רמת אשכול ירושלים.

על התפקיד: התחלתי את עבודתי בכללית לפני כעשור, בתור פקידה במרפאת שטראוס יועצת. כבר שם ידעתי שאני רוצה לעסוק בתפקיד בעל יכולת השפעה. לאחר כ-5 שנים עברתי למנהלת הראל (מטה שמנהל מרפאות בבית שמש, מבשרת ציון, פרוזדור ירושלים) בתור מזכירה. בעבודתי במנהלת ספגתי המון. זכיתי לעבוד עם צוות מדהים שלימד אותי מצוינות מהי. שם הצלחתי לחוות את תחום הניהול מנקודת מבט אחרת, דרך עיניהם של מנהלים מסקטורים השונים. כמנהלת אדמיניסטרטיבית מזה כ-3 שנים, נוכחתי לדעת עד כמה התפקיד משמעותי ולא רק עבורי אלא גם עבור הצוות והמטופלים בידיעה שיש כתובת עבורם. מרפאת רמת אשכול נמצאת בתוך מרכז רפואי שהוא מעין בית חולים קטן ומכילה בתוכה את כל גווניה של האוכלוסייה, החל מחרדים, חילונים, דתיים לאומיים וערבים. כולנו חיים בכבוד אחד כלפי השני . כמנהלת אדמיניסטרטיבית של מרפאה הנותנת שירותי רפואת המשפחה וילדים, חשוב לי שכולם ירגישו שווים ויקבלו שירות מקצועי, זמין ואיכותי.

טיפ שלי להצלחה: מחשבה יוצרת מציאות. בחרתי להביא את האני מאמין שלי למרפאה וזכיתי להוביל ביחד עם הצוות המדהים את המרפאה להישגים מצוינים.

מנהל מחוז ירושלים מיכאל מישורי דרעי: "אני גאה בייצוג המרשים שיש לנשים בכללית בכלל, ובמחוז ירושלים ובהנהלתו בפרט. השנה גם התברכנו, לראשונה בתולדות הכללית, במנכ"לית. אני שמח לעבוד בארגון שנותן הזדמנות שווה ומאפשר ביצוע תפקידים משמעותיים לנשים בארגון. יום אישה בינלאומי שמח לכולכן".

שיר בן שבת | צילום: דוברות כללית

שיר בן שבת | צילום: דוברות כללית


תוכן מקודם


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר