מיכאל מישורי דרעי, מנהל מחוז ירושלים כללית במשרדו בירושלים | צילום: דוברות כללית ירושלים 
מיכאל מישורי דרעי, מנהל מחוז ירושלים בכללית | צילום: דוברות כללית ירושלים 

"אני פועל להגשמת החזון של ארגון הבריאות הגדול במדינה"

מיכאל מישורי דרעי, מנהל מחוז ירושלים בכללית, בשיחה אישית ומעניינת, מדבר על השינויים בכללית בעקבות מגפת קורונה, על החידושים הצפויים בירושלים, ובמה הוא הכי גאה?

פורסם בתאריך: 12.4.22 19:30

שנתיים וחצי מתחילתה של מגפת קורונה והיא עדיין נמצאת איתנו ואינה מתכוונת להיעלם. השפעתה נמצאת ומורגשת כל הזמן ובכל מקום – בבית, בעבודה, בבתי הספר ואפילו בחופשות. לקראת חופשת חג הפסח, הפעם לא כפויה, כללית בפרויקט מיוחד – עושים סדר בבריאות.

בפרויקט המיוחד נתמקד בנושאים החשובים עבור כל משפחה וכל בית בשגרה ובחופשה במיוחד: למה לאכול בריא? מי בכושר? אלרגיות ועוד. בנוסף, נרחיב על שירותי רפואה מקוונים העומדים לרשות מבוטחי כללית, ונדבר על לחץ וחרדה בקרב המבוגרים ובקרב הילדים.

את הפרויקט נפתח בשיחה אישית עם מיכאל מישורי דרעי, מנהל מחוז ירושלים בכללית.

מיכאל, בן 56, תושב להבים שבדרום, נשוי ואב לשלושה ילדים, הגיע לתפקיד ניהול מחוז ירושלים לפני כשנתיים וחצי לאחר תפקידים בכירים בכללית דרום כמשנה למנהל המרכז הרפואי סורוקה וכמנהל מחוז הדרום. מיכאל הנו רו"ח ובעל תואר ראשון בכלכלה וחשבונאות ובעל תואר שני בניהול מערכות בריאות – שניהם מאוניברסיטת בן גוריון. הוא גם משמש כמרצה מן החוץ, במחלקה לניהול מערכות בריאות באוניברסיטת בן גוריון.

ספר לנו קצת על מחוז ירושלים בכללית.

"מחוז ירושלים בכללית הוא אחד המחוזות המיוחדים ביותר, וזה בשל האוכלוסייה המגוונת שבו –  כ- 40% ממטופלי המחוז שייכים למגזר הערבי, ו־18% חרדים. גבולות המחוז במזרח – ים המלח והבקעה, במערב – בית שמש, בדרום – קריית ארבע ובצפון – מושב בקעות. זהו מחוז "צעיר" יחסית עם 64% לקוחות מתחת לגיל 34. נתון מעניין נוסף הוא ריבוי טבעי גבוה עם אחוזי ילודה גדולים – מעל 10,000 תינוקות מדי שנה".

אלו דברים עשיתם בכללית בתקופה האחרונה שהנך גאה בהם?

ניהול מגפת קורונה

מרב המאמץ של צוותי כללית במחוז ירושלים עסק בניהול מגפת קורונה. הקמנו 20 מתחמי דיגום וניהלנו 11 בתי מלון עבור המאומתים. מעבדת פרוז'ינין של כללית ביצעה כמות עצומה של בדיקות PCR, מעל 150,000 שיחות טלפון נעשו עם החולים. עם אישור החיסון, הקמנו מתחמי חיסון ענק בירושלים, תחילה בארנה ובהמשך ברמות ובסינמה סיטי. על מנת להנגיש את השירות למטופלינו, פתחנו 20 נקודות חיסון עם מאות עמדות במרפאות כללית בתוך שכונות העיר. כמו כן, הקמנו בירושלים מרפאה ייעודית עבור מחלימי קורונה שמלווה את המטופל הסובל מ"לונג קוביד". הצוותים הרפואיים נרתמו ונתנו כתף להצלחת מבצע החיסונים. מעל 650,000 מנות חיסון נגד קורונה ניתנו רק בירושלים.

חמ"ל קורונה המחוזי עבד בשיתוף פעולה הדוק עם כל הגורמים שעסקו בניהול המגיפה, בהם משרד הבריאות, הקופות הנוספות, פיקוד העורף, כוחות הצלה ועיריית ירושלים. בעיריית ירושלים עשינו זאת יחד עם השותפים מכל אגפיה בניהולו של ראש העיר משה ליאון. בימים אלו, המערך המיוחד שהוקם בכללית ממשיך ללוות את המטופלים במתן תרופות ייחודיות נגד קורונה ותרופה ייעודית עבור מדוכאי חיסון.

השירותים הרפואיים בקהילה

במקביל לניהול קורונה, התאמנו את רפואת השגרה למציאות החדשה. המשכנו להעניק למטופלינו את שירותי רפואת המשפחה, הילדים ואת שירותי רפואה יועצת ללא הפסקה – גם במרפאות המחוז וגם באמצעות שירותים המקוונים הענפים בכללית.

מחוז ירושלים מצטיין בפריסת השירותים הרחבה הניתנת ב-148 מרפאות הממוקמות באזור גאוגרפי גדול. 109 בתי מרקחת, 21 מכונים להתפתחות הילד, 19 מכוני פיזיותרפיה, 6 מרכזים לבריאות האישה, 6 מרכזים לרפואה יועצת, מרפאת סכרת, מעבדה רפואית פרוז'ינין (כמעט 12 מיליון בדיקות בשנה) ומכון גסטרו בין המובילים בירושלים, ובנוסף, מרכזי מצוינות נוספים.

בשנה האחרונה המשכנו להתפתח ופתחנו בירושלים מרפאת מומחים חדשה בתחום אף אוזן גרון, מרפאת מומחים ילדים עם שירותים ייחודים, מרפאה להפרעות אכילה בקרב הילדים ועוד. כל אלו מאפשרים לנו להמשיך ולהוביל בתחום מתן שירות רפואי איכותי, זמין ונגיש בירושלים כיאה לקופה הגדולה בעיר.

מהו החזון שלך ?

החזון של כללית הוא להמשיך להוביל במתן שירות רפואי איכותי, זמין, יוזם, חדשני ואנושי. כמנהל מחוז אני פועל ללא לאות להגשמת החזון של ארגון הבריאות הגדול במדינת ישראל. דגש נוסף ניתן להתאמת השירות למגזרי האוכלוסייה השונים במחוז זה.

החידושים הצפויים בירושלים?

מחוז ירושלים נמצא בתנופת בניה והתחדשות נרחבת. למרות המגפה, המשכנו להרחיב ולהנגיש את השירותים הרפואיים עבור המטופלים ובין היתר לפתוח מרפאות חדשות בירושלים: מרפאת כללית בבית ישראל, בצור באהר נפתחה מרפאה חדשה שכוללת גם מכון ריפוי בעיסוק ומכון פיזיותרפיה. במעלות דפנה פתחנו מכון ריפוי בעיסוק מודרני וחדיש כולל מטבח טיפולי. שיפצנו מן היסוד בתי מרקחת במרפאת כללית מעוז במרכז העיר ובכללית גונן ח' בקטמון. לאחרונה נפתח מכון שמיעה נוסף במרכז רפואי כללית שטראוס, במרכז העיר. בחודשים הקרובים אנחנו בפני פתיחת מרפאות חדשות בהר חומה וברמת שלמה ומרכז לבריאות האישה (רובע העסקים בכניסה לעיר). בבית חנינה צפוי להיפתח תוך מספר חודשים מכון להתפתחות הילד ופסיכיאטרית מבוגרים. בימים אלו ממש, הצוותים עמלים על פתיחת מרכז לרפואה יועצת גדול בדרום העיר שיכלול בין היתר גם שירותי הרנטגן והדימות. במקביל, נמשיך להתחדש במרפאות הוותיקות של כללית ברחבי העיר בדברים קטנים שיאירו את המרפאות ויכניסו שיפור לטובה עבור המטופלים.

מילה אחרונה לסיום?

אני גאה בצוותים הרפואיים של כללית בכלל ובמחוז ירושלים בפרט, שהמשיכו לתת מעל ומעבר לאורך כל תקופת המגיפה בשנתיים האחרונות. עובדינו המסורים הם המשאב החשוב ביותר שיש לנו ואני מתרגש כל פעם מחדש לשמוע אותם אומרים שכללית במחוז ירושלים מהווה הבית השני שלהם.

לכל הקוראות והקוראים, חג פסח כשר ושמח!


תוכן מקודם


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר