הסרת שיער (צילום: Sofia_Zhuravets/depositphotos.com)
הסרת שיער (צילום: Sofia_Zhuravets/depositphotos.com)

לפני שעוברים לבגד ים: הכל על הסרת שיער

מהליך טיפולי שהיה ארוך, יקר ובעל יעילות חלקית הפך הטיפול בהסרת שיער למהיר, יעיל ונגיש הרבה יותר לכל כיס. מודל היופי הנוכחי מביא לעלייה חדה בפונים לטיפולים בקרב גברים ונשים, עד למצב של כמעט שוויון בין המינים

פורסם בתאריך: 24.7.22 12:43

הבדיחה בינינו, הרופאים והמטפלים שמעניקים טיפולי הסרת שיער, היא שהטיפולים הללו הפכו להיות נפוצים ממש כמו לק. בתקופה של תחילת הקיץ, ככל שהבגדים מתקצרים ובגדי הים מופיעים מבעד לעדשות הסלפי, מתרחשת לרוב עלייה בפניות לטיפול הפופולרי. אם גם אתם מתעניינים במראה חלק יותר, הנה כמה עובדות חשובות:

אז והיום – על יעילות הטיפול

כדי להבין עד כמה הטיפולים להסרת שיער מוצלחים ופופולריים בימינו כדאי לחזור קודם קצת לאחור. מכשירי הלייזר הומצאו אי שם בשנות ה-60 של המאה שעברה, אך רק שני עשורים אחר כך החזיקו בטכנולוגיה שמצליחה "לאתר" את זקיקי השיער, אבל עדיין הסיכון לכוויות ובעיות אחרות היה גדול. למעשה, רק באמצע שנות ה-90 החלו להציע טיפולים להסרת שיער בלייזר לקהל הרחב.

בישראל הוצע הטיפול בכמה רשתות אסתטיקה. הוא נחשב אז להליך ארוך וכואב, והיה יכול להתאים רק לאנשים בעלי עור בהיר ושיער כהה. רוב הפונים לטיפול היו נשים שביקשו להסיר שיער מבית השחי והמפשעות, אך גם גברים עם שיעור ניכר באזורי הגב, הצוואר והכתפיים.

עם השנים והפיתוחים הטכנולוגיים, הרבה השתנה באופי הטיפול. כיום הסרת שיער היא הליך טיפולי קצר הרבה יותר (ברוב המקרים מדובר בסדרה של שמונה-עשרה טיפולים), אינו כרוך בכאב, הסיכון להופעת כוויות או פיגמנטציה הוא נמוך מאוד, והתוצאות הן מצוינות – גם לנשים ולגברים בעלי עור כהה. שילוב התכונות הללו לצד השינוי במודל היופי הגברי הביאו להצפה בפניות, וכיום גברים ונשים כאחד מגיעים לטיפולים ולא מרגישים שום בושה בכך.

יתרה מכך, אם לפני 20 שנה היה צריך "לשבור תוכנית חיסכון" על מנת להיכנס לסדרת טיפולים ומספר המקומות לטיפול היה מועט, היום ניתן למצוא בכל פינת רחוב מכון או מרפאה להסרת שיער, וחלקם פתוחים גם בשעות הערב המאוחרות. לא פחות חשובה היא העובדה שמחירי הטיפולים הוזלו משמעותית עם השנים, וכעת הם נגישים הרבה יותר מאשר בעבר.

איך נראה הליך הסרת שיער בלייזר?

לפני התחלת הטיפול ממלא המטופל הצהרת בריאות וחותם על טופס הסכמה לטיפול. אם בהתאם להצהרת הבריאות קיימת בעיה שיכולה להצביע על גורם הורמונלי, הרופא עורך בירור נוסף. לאחר מכן מתחילה סדרה של טיפולים קצרים (עד שעה ולרוב הרבה פחות) במרפאה, כאשר בין טיפול לטיפול יש לתת זמן לשיער להתחיל לצמוח שוב – בין שלושה לעשרה שבועות בערך.

סדרת טיפולים מסתיימת כעבור כעשרה טיפולים לערך, כאשר יש מכונים שמציעים טיפולים "לכל החיים" (זאת מכיוון שלא ניתן באמת להסיר את השיער לצמיתות אלא לדלל אותו משמעותית). שיפור ניכר אפשר לראות בדרך כלל כבר לאחר שניים-שלושה טיפולים. המכשירים כיום יכולים להעניק דילול של עד 90-80 אחוז באזור המטופל.

מה מסירים?

אם פעם היה ניתן לראות גברים עם שיער גוף שיוצא מצווארון החולצה (מקדימה ומאחורה), כיום המודל הגברי הוא חלק בהרבה. הגבר הישראלי מגיע בהמוניו ומבקש להסיר שיער מהגב, מהכתפיים, מהצוואר, מהחזה ומבטן. נשים מתמקדות בבתי שחי, במפשעות, ברגליים, בפנים ובצוואר.

 

 

אחריות בשוק פתוח

מכשירי הלייזר או המכשירים המבצעים את הסרת השיער בטכנולוגיית קרני אור השתכללו מאוד ונמצאים כיום במרפאות האסתטיקה של קופות החולים, ברשתות האסתטיקה הגדולות ואף אצל קוסמטיקאיות. כאשר בוחרים היכן כדאי לבצע טיפול כזה, מומלץ להביא בחשבון כמה שיקולים, שכן מדובר בהליך אשר בידיים לא מקצועיות עלול לגרום לפגיעה בעור – כוויות, פיגמנטציה או כתמים היפופיגמנטריים (כתמים לבנים שיכולים להישאר למשך חודשים על העור).

מומלץ לבחור בגוף מקצועי שמציע פגישת ייעוץ מקדימה עם רופא המכיר את המכשירים השונים. כך יוכל הרופא לאבחן בצורה מקצועית את הבעיה ואם מדובר בבעיית עור הורמונלית שקשורה לשיעור יתר. כך תוכלו לקבל תמונה רחבה יותר על הטיפול ועל תוצאותיו. כאן חשוב לציין כי השם הנכון יותר לטיפול יהיה "דילול שיער", שכן בשל שינויים הורמונליים ואחרים לא ניתן להסיר שיער לצמיתות, ומי שמבטיח לכם הבטחה כזאת מוליך אתכם שולל.

נמוכים אבל קיימים: על הסיכונים שבהסרת שיער

כאשר בוחרים לעבור את הטיפול אצל רופא ניתן גם להימנע יותר מסיכונים ומסיבוכים וגם לטפל בהם מהר ונכון יותר, אם חלילה אלה מתממשים. בין הסיכונים ניתן למנות הופעה של כוויות דרגה ראשונה או דרגה שנייה, זאת אם לא מקררים את העור בצורה מספקת לפני שקרן הלייזר פוגעת בזקיקי השערות. הימצאות של רופא בחדר הטיפול תוכל לספק טיפול מיידי, וכן מרשם לתרופות ומשחות שיגרמו להחלמה מהירה של האזור, בעוד שטיפול לא מהיר או לא נכון באזור עלול להוביל להופעה של כתמים למשך תקופה ארוכה.

התגובה ההפוכה – שיעור יתר בפנים בקרב נשים צעירות

תופעה נוספת שעלולה להתרחש בידיים לא מקצועיות היא צמיחה פרדוקסלית – תגובה לא רצויה לטיפול שמתרחשת בעיקר בקרב נשים צעירות (25-18) בעלות עור כהה, באזור הפנים והצוואר. הצעירות מגיעות להסרת שיער, אך בשל בעיה הורמונלית או שימוש לא נכון במכשיר הטיפול, הן חוות דווקא צמיחה מוגברת של שיער בפנים כתגובה לטיפול. מומלץ כאמור להתייעץ עם רופא לפני תחילת הטיפולים.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר