יואב קיש (צילום: שרון רביבו)
סגן שר הבריאות יואב קיש (צילום: שרון רביבו)

סגן שר הבריאות יואב קיש ל"כל העיר": "אם המשטרה לא אוכפת במגזר החרדי – זו בעיה קשה"

סגן שר הבריאות יואב קיש אומר בשיחה עם "כל העיר" כי כל עוד התחלואה תמשיך לעלות הוא לא ימליץ לפתוח מגזרים נוספים במשק: "לא מסעדות, לא תיאטראות, לא מתווה לחתונות ולא מסחר. אנחנו במצב רגיש מאוד"

פורסם בתאריך: 1.12.20 02:38

השבוע, אחרי תקופה ארוכה מדי של לימודים מרחוק, נפתחה בהדרגתיות ובזהירות המירבית מערכת החינוך בחטיבות הביניים והתיכונים בירושלים. מדובר במערך חלקי בלבד, קפסולות לצד המשכיות של לימודי הזום. בינתיים, מערכת החינוך החרדית פועלת, למעשה כבר למעלה מחודשיים, במלואה, מבלי שאף אחד אוכף את המחדל. בשיחה עם "כל העיר" מתייחס בשיחה עם "כל העיר" סגן שר הבריאות יואב קיש (ליכוד), 52, לביקורת החריפה שעולה כלפי ניהול המשבר מצד הממשלה.

לאור תוכנית החזרה המדוקדקת של החינוך, קשה שלא להרגיש שקיימת כאן "מדינה בתוך מדינה". איך קורה שלמעשה, החינוך החרדי פתוח מזה חודשים רבים באין מפריע ובניגוד לחוק?
"אני מודה שאני לא אחראי ישירות על הנושא. שמעתי את אותן טענות על היעדר אכיפה גם מגורמים אחרים – וחשוב לי להבהיר: אני לא פותר את המגזר החרדי, הערבי או כל מגזר או ציבור אחר מקיום ההנחיות והמגבלות. העברנו בקשה חריפה למשטרה ולרשויות עצמן לפעול לסגירת כל המוסדות שצריכים להיות סגורים. אני אחראי על הבריאות. הוצאנו הנחיות ואנחנו גם לוחצים על מערכת האכיפה, אבל אין לי את היכולת לשלוט על המשטרה בשטח. אם המשטרה לא אוכפת במגזר החרדי – זו בעיה קשה והדבר חייב להיות מטופל על ידי המשרד לביטחון פנים".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


קיש מספר כי פתיחת מערכת החינוך מלווה, עדיין, בחששות גדולים, אך יחד עם זאת מבחינתו גם אם תהיה עלייה בתחלואה – מערכת החינוך תהיה חייבת להמשיך לפעול. "אנחנו פותחים את החינוך עם חשש גדול מצד אחד, אבל גם עם הבנה ברורה שיש מחיר כבד מאוד שילדי ישראל שילמו", מדגיש קיש, "הפתיחה נעשית בצורה דיפרנציאלית – זאת אומרת, מערכת החינוך תפעל בערים הירוקות והצהובות ולא תיפתח בערים אדומות. אנחנו פועלים למען קיומן של בדיקות רבות גם בבתי הספר, בקרב התלמידים והמורים. לשם כך, אנחנו זקוקים לאישורי הורים ומתכננים להכניס את הבדיקות לכ-100 בתי ספר בשלב הראשון בסוף חופשת החנוכה, מתוך כוונה להרחיב אותן לאחר מכן לבתי ספר נוספים. אנחנו נעקוב כל העת אחרי מדד התחלואה של הרשות ובית הספר עצמו. במידה ויהיה אירוע הדבקה – יתקיים בידוד של כל הקפסולה, ולעתים אף סגירת שכבה או בית ספר. אנחנו מנהלים את זה בצורה מאוד מדוקדקת ומקווים שגם לרשויות תהיה מוטיבציה להקפיד על קיום בדיקות גם בבתי הספר, בכדי להשאיר אותם פתוחים".

שבוע חלף מאז פתיחת קניון מלחה בירושלים, במסגרת פיילוט הפעלת הקניונים, ונראה כעת כי היה מדובר בהחלטה שהובילה לעומסים בלתי רגילים ולסכנת הדבקה. במהלך השבוע ביקרו מומחים את המהלך וטענו כי היה צריך לפתוח את כלל הקניונים לציבור, בכפוף להנחיות מחמירות, ובכך לצמצם את ההתקהלויות. "התמונות ביום הפתיחה של הקניונים לא היו טובות", מציין קיש, "ואין ספק שצריך לעשות שינוי. חלק מהשינוי הן גם ההנחיות שלא היו מוצלחות וגרמו לצפיפות בקניונים, ואת זה נשנה. בלי קשר למה שהיה ביום פתיחת הקניונים ולאור התחלואה העולה – אני לא חושב שניתן לפתוח את הקמעונאות. ייתכן שצריך אפילו לסגור את הביגים ושאר החנויות. לקחנו החלטה אסטרטגית בנוגע לפתיחת החינוך, ובהתאם נראה כי נהיה חייבים לצמצם במקומות אחרים. אנחנו נעקוב אחר קצב עליית התחלואה, ובהתאם ננקוט צעדים בנושא".


סגן שר הבריאות יואב קיש (צילום: שרון רביבו)

סגן שר הבריאות יואב קיש (צילום: שרון רביבו)


משיחות עם אנשים מענף התרבות והמסעדנות בירושלים עולה תמונת מצב קשה מאוד. האם תהיה בקרוב בשורה עבורם?
"כל עוד אנחנו במצב של עליית תחלואה, לא אמליץ על שום פתיחה נוספת מעבר לחינוך – לא מסעדות, לא תיאטראות, לא מתווה לחתונות ולא מסחר. אנחנו במצב רגיש מאוד", מבהיר קיש, "ועד שלא נראה השתלטות על התחלואה, ירידה במספרים והתייצבות למצב של הפחתה, אסור לנו להמשיך בפתיחת המשק".

קיש מדבר על ההיערכות לקראת החיסונים, שלהערכתו יגיעו כבר בחודש הבא. בינתיים, החלטה על סגר שלישי, שעלול למוטט כלכלית עסקים רבים בירושלים, עומדת כאופציה בפני הממשלה. "להערכתי, החיסונים צפויים להגיע בינואר", אומר קיש, "אבל אנחנו צריכים המשכיות של העמידה במגבלות, עטיית מסכות והקפדה על אי התקהלות. אסור שהשחיקה תוביל אותנו לחוסר הקפדה ולסגר שלישי. חייבים לשנס מותניים בחודשים הקרובים ולהימנע מהדבקה נרחבת. מדינת ישראל נמצאת היום בחזית הראשונה של קבלת החיסונים יחד עם מדינות מובילות כמו ארה"ב והאיחוד האירופי – וכדי שההישג יבוא לידי ביטוי אנחנו חייבים לשמור על תחלואה נמוכה".

קיש מוסיף ומתייחס לזירה העסקית שנפגעה הכי קשה במשבר – מדובר בעצמאיים ובשכירים שאיבדו בכמה חודשים את מקום עבודתם. "אני מבין את האחריות שיש לי – האחריות הכוללת", אומר קיש בנימה אישית, "לא קל לסרב לאנשים שרוצים בסך הכל להתפרנס ולהסביר להם שזה לא אפשרי כרגע. אני עושה כל מאמץ כדי שמשרד האוצר יפצה את כל הסקטורים שנפגעו. אני מאמין שזה הזמן לערבות הדדית ושאנחנו צריכים להראות לכל אותם אנשים שנפגעו שאנחנו שומרים עליהם, אך כרגע אני מסתכל בעיניים של הבריאות של כולנו ואומר בצורה הכי ברורה – יש לתת לחינוך תיעדוף, שום תחום אחר לא יכול להיפתח, עם כל הצער שבדבר".


 הצטרפו לקבוצת הוואטאספ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. נגה

    כמה צביעות וגלגול שקרים. אי אפשר לעצור את חגיגת החרדים? ברור שאפשר ובקלות. פתרון: כולם (המשטרה וחבריו של חה״כ קיש) יודעים מעולה איפה יש בתי פר, חדרים וישיבות של חרדים. בלילה המשטרה באישור גורף של בתי המשפט צריכה להלחים את דלתות כל החדרים, הישיבות ובתי הספר שלהם והסיפור יגמר אחת
    ולתמיד. קשה? יקר? ממש לא. צודק? מאין כמוהו. חוקי? לגמרי. למה זה לא נעשה? לא כי כולם מטומטמים אלא כי חה״כ קיש והממונים עליו לא מעוניינים אז די עם הצביעות והאשמת המשטרה

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר