דר יאן מיסקין (צילום: כללית מחוז ירושלים)
ד"ר יאן מיסקין (צילום: כללית מחוז ירושלים)

העלייה בתחלואת הקורונה – ההמלצה: "להמשיך בשגרה ותוך כדי להישמר ולהיזהר"

על רקע העלייה בתחלואת הקורונה, בכל המדדים והמספרים, ד"ר יאן מיסקין, ראש חמ"ל קורונה ב'כללית' ירושלים וחבר בצט"מ של משרד הבריאות, מסביר כי "ההדבקה מתבצעת בטיולים בחו"ל, במוסדות החינוך וגם בתוך המשפחה", וממליץ על דרכי התמודדות: מסיכות, השלמת חיסונים ומפגשים באוויר הפתוח

פורסם בתאריך: 3.7.22 08:27

נגיף הקורונה, כך נדמה, קצת נשכח בשנה האחרונה, וגם אם לא נשכח – בוודאי ירד מהכותרות, אולם הוא עדיין כאן והתת וריאנט החדש גורם לעלייה בתחלואת הקורונה בשבועות האחרונים.

בירושלים ישנם נכון לאמש (מוצ"ש) 4,219 חולים פעילים, כאשר על פי נתוני מספר הבריאות – 27 אחוז מהבדיקות בירושלים חיוביות. כאן המקום לציין כי ההערכה היא כי מספר החולים גבוה יותר, זאת מכיוון שרבים מהנבדקים והמאומתים לא מדווחים על מחלתם. ואם נחזור אחורה בזמן, לימים שבהם הרמזור היה משמעותי בחיינו – אז צבע הרמזור של ירושלים נכון להיום הינו אדום, כשהעיר עם הציון הגבוה 9.2.

על רקע עלייה בתחלואת קורונה בכל המדדים – מאומתים, חולים קשה ומונשמים, "כל העיר" פנה לד"ר יאן מיסקין, מומחה ברפואת המשפחה, זיהומולוג, ראש חמ"ל קורונה בכללית מחוז ירושלים וחבר בצוות טיפול מגפות (צט"מ) של משרד הבריאות, בכדי להבין את המשמעות.

"אנחנו באותה רמה גבוהה של חולי קורונה כבר שבוע ימים", מציין ד"ר מיסקין ומוסיף: "ישנה התייצבות בעליה בימים האחרונים. אנחנו רואים כל יום כ-10,000 מקרים מתועדים, אנשים שמצטרפים למעגל החולים וזה לעומת כ-1,500 ביום בחודש שעבר. בהתחשב בעובדה שלא כולם נבדקים, אני מניח שהמספרים האמיתיים הרבה יותר גבוהים, ומה שאנחנו פוגשים כרופאי קהילה זהו קצה הקרחון בלבד".

לדברי ד"ר מיסקין, "ההדבקה היא לרוב בטיולים בחו"ל, במוסדות חינוך וגם בתוך המשפחה. אנחנו באמצע גל שנגרם על ידי ווריאנט ba5 שמדביק יותר, כולל את אלו שהיו חולים בעבר. המחלה עוברת בצורה קשה יותר ואנחנו עדים לתלונות רבות על תסמינים שונים".

אתם ב'כללית' מרגישים שיש יותר פניות לרופאי המשפחה?
"אכן כן, לרופאי המשפחה במרפאות ובשירות האונליין שקיים בכללית. הפניות מגיעות במהלך כל שעות היום. הרחבנו את שעות העבודה של רופאי חמ"ל קורונה, תגברנו את הצוותים הרב סקטוריאליים שעובדים: רופאים, אחיות ורוקחים. עובדים 24 שעות ביממה.
"לצערי, הרוב נבדק בבדיקות ביתיות ולוקח זמן עד לביצוע בדיקה מוסדית שעל פי תוצאותיה אנחנו יכולים לרשום ולטפל בתרופה המתאימה", הוא ממשיך ומסביר. "לכן, אני ממליץ לכל מי שמרגיש את התסמינים ובמיוחד אם יודעים שהיו בנוכחות אדם חולה, להיבדק בבדיקה מוסדית. כך תהיה לנו יכולת להעניק טיפול תרופתי (למי שזקוק) במידית-יממה לאחר תחילת המחלה.

ציינת שהרחבתם את שעות הפעילות של חמ"ל קורונה – מה עושים שם בימים אלה?
"החמ"ל מהווה בעצם מרכז מומחים רב סקטוריאלי עם ניסיון גדול ואחד התפקידים העיקריים שלנו לקבל החלטה על סוג ואופן הטיפול בחולי קורונה כשלוקחים בחשבון את המאפיינים האישיים של כל מטופל ומטופלת. אנחנו נעזרים ברוקחים קליניים שמסייעים לנו בקבלת ההחלטות במיוחד בחולים שצורכים הרבה תרופות. רופאי החמ"ל מבצעים שיחות עם המטופלים שמאובחנים כחולים, קובעים את הטיפול התרופתי בהתאם לנתוני המטופל, אספקת התרופה למטופלים כשלזמן ישנה חשיבות מכרעת. גם פה עלינו לכ-50 מטופלים שאנחנו מספקים להם תרופה עד הבית כל יום רק במחוז ירושלים. בנוסף אנחנו מקיימים יעוץ לצוותים הרפואיים במחוז ירושלים שמונה מעל חצי מיליון מטופלים".

 

 

מה היית ממליץ לעשות לאור העלייה בתחלואה?
"להמשיך בשגרה ותוך כדי להישמר ולהיזהר. הרי כולנו שומעים ויודעים שיש עלייה במספר החולים כל אחת ואחד צריך להיות אחראי לעצמו מההיבטים הבאים: מסכות – אני ממליץ לכל גיל לעטות מסכה בחללים סגורים. לא על אוזן ולא על הסנטר, אלא על הפה ועל האף, כפי שצריך. במיוחד לטסים- להישמר בנמלי תעופה; חיסונים – נכון וחובה להשלים את החיסונים; להיות ערני לתסמינים ואם מרגישים לא טוב, לבצע בדיקה ולהימנע מחשיפה לאחרים. ואם יש חולה בבית, תיבדקו כל יום גם אתם לפני שאתם יוצאים לעוד יום של עבודה ומפגשים; * להעדיף מפגשים רבי משתתפים באוויר הפתוח או להימנע להתקהלות. עדיף לצמצם את המפגשים ה"לא מוגנים" שלנו למינימום הנדרש כי אנחנו רוצים למנוע התפשטות המחלה".


מחפשים דירות 3 חדרים בדרום העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. הרג

    אף אחד לא שם מסיכה וכך צריך. לכו תחפשו אידיוטים במקום אחר.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר