מרכז השיקום החדש בהדסה הר הצופים (צילומים: אבי חיון)
מרכז השיקום החדש בהדסה הר הצופים (צילומים: אבי חיון)

תוספת של מאות מיטות ועמדות טיפול: נפתח מרכז השיקום החדש של הדסה

בהשקעה של חצי מיליארד שקלים: בהדסה הר הצופים נפתח מרכז השיקום על שם גנדל. המרכז, שנחשב למתקדם ביותר בישראל, כולל בריכת שחייה טיפולית עם קרקע המשתנה בהתאם לצרכי המטופל, מנופים מתקדמים להנעת פצועים, מערכות ממוחשבות ובעיקר הגדלה משמעותית של מיטות ועמדות טיפול

פורסם בתאריך: 17.1.24 09:09

אחרי שנים רבות של גיוסי כספים, תכנון ובנייה ובהשקעה של כחצי מיליארד שקלים – נפתח מרכז השיקום החדש בהדסה הר הצופים. פתיחת מרכז השיקום החדש מגיעה בתזמון נכון, לנוכח המספר הרב של לוחמי צה"ל שנפצעו בחודשים האחרונים, ובחודשים הראשונים צפויים להיקלט בו מאות "גיבורים וגיבורות, שאנו חייבים להם תודה עצומה, מתחילים את המסע שלהם במרכז החדש במחלקה ייעודית שהוכנה במיוחד עבורם עם כל הציוד והמערכות המתקדמות שנבנו והותקנו למענם".

"עשינו היסטוריה ועשינו צדק עם אוכלוסיית ירושלים והמדינה כולה", אומר מנכ"ל הדסה פרופ' יורם וייס. "הוספנו מאות מיטות ועמדות שיקום, בשעה שקיים מחסור משמעותי במדינת ישראל לשיקום פצועי המלחמה, והענקנו למטופלים שלנו אפשרויות שיקום בטכנולוגיות המתקדמות ביותר בתחום המשלבות טיפול פיזי ורגשי, שיפעלו כעת לראשונה בישראל".


מרכז השיקום החדש בהדסה הר הצופים (צילום: אבי חיון)

(צילום: אבי חיון)


מרכז השיקום על שם גנדל נפתח לאחר גיוס תרומות רחב היקף בהובלת ארגון ארגון נשות הדסה והדסה אינטרנשיונל, והוא לווה תקציבית גם על ידי רשויות המדינה לאור העובדה שמדובר על פרויקט לאומי. שמו של המרכז, גנדל, הוענק לכבודם של ג'ון גנדל ופאולין גנדל ממלבורן, אוסטרליה, העומדים בראשות קרן גנדל ונחשבים לתורמים המשמעותיים של המרכז.

את הקמת מרכז השיקום יזמה דליה איציק, כיום יו"ר דירקטוריון הדסה (לשעבר יו"ר הכנסת ויו"ר ארגון נשות הדסה). "היום עשינו היסטוריה", מציינת איציק. "פתיחת המחלקה הראשונה במרכז השיקום היא לא פחות מאירוע לאומי, אשר ישנה את מפת השיקום בישראל כולה. לפני כמה שנים, כאשר נוכחתי לגלות שירושלמים נוסעים למרחקים כדי לעבור שיקום, החלטתי שזו תהיה המשימה שלנו, כבית החולים הגדול בעיר – הקמת מרכז שיקום שיפעל בסטנדרטים הגבוהים ביותר ויעמוד בשורה אחת עם מרכזים מובילים בעולם אשר נתונים כל כולם לביצוע משימת השיקום. הסנונית הראשונה יוצאת היום לדרך, והמטופלים שלנו זוכים לטיפול הטוב ביותר, עם צוות מקצועי שבידיו כלים מרשימים כדי להביא את המשוקמים קדימה, אל הישגים משמעותיים וחזרה לחיים שהכירו לפני הפציעה".


הבריכה במרכז השיקום החדש בהדסה הר הצופים (צילום: אבי חיון)

הבריכה במרכז השיקום החדש בהדסה הר הצופים (צילום: אבי חיון)


מרכז השיקום החדש בהדסה משתרע על פני 30,000 מ"ר ומתנשא לגובה של 8 קומות. הוא ממוקם בסמוך למבנה בית החולים הוותיק ובשטחו, אך הכניסה אליו נפרדת ומאפשרת למטופלי השיקום להגיע ישירות אל המרכז, אם כמאושפזים ואם כמטופלי יום המגיעים רק לטיפולים במהלך השבוע.

יצוין כי מרכז השיקום החדש מוסיף 100 מיטות אשפוז ועשרות רבות של עמדות לטיפול בשיקום יום. במחלקת השיקום הוותיקה בהדסה הר הצופים היו עד השבוע שעבר כ-40 מיטות אשפוז – בעוד המרכז החדש מכיל 140 מיטות אשפוז וכ-250 עמדות לטיפול בשיקום יום.

מדובר על המרכז החדיש והמתקדם ביותר בישראל, והוא מציע מגוון טיפולים ייחודים וכולל בריכת בריכת שחייה טיפולית עם קרקע מודולרית המשתנה בהתאם לצרכי המטופלים, מנופים מתקדמים להנעת פצועים, מערכות ממוחשבות למדידת טווחי תנועה ומעבדת הליכה מתקדמת. כל אלו מצטרפים למערך הטיפולים שכבר היה במחלקת השם בהדסה הר הצופים שכלל מערכות טכנולוגיות של נאס"א ושכלולים אחרים.

 

 

קרול אן שוורץ, נשיאת ארגון נשות הדסה העולמית: "הצורך בהקמת מרכז שיקום חדש ומתקדם בעיר ירושלים קיים כבר זמן רב ופעלנו להקמתו שנים. צורך זה הפך לחיוני ומידי בעקבות המלחמה. מרכז השיקום 'גנדל' בהדסה הר הצופים ייתן מענה בזמן קריטי זה ופתיחתו מתאפשרת הודות לגיוס תרומות רחב היקף של ארגון נשות הדסה, זאת, כחלק ממחויבות בת 112 שנים של הארגון למדינת ישראל בכלל, ולעיר ירושלים בפרט".


מרכז השיקום החדש בהדסה הר הצופים (צילום: אבי חיון)

(צילום: אבי חיון)


מנכ"ל הדסה פרופ' וייס מוסיף: "הדסה החלה בבנייתו של מרכז השיקום הגדול והחדשני לפני מספר שנים, הרבה לפני פרוץ מלחמת 'חרבות ברזל', מתוך זיהוי הצורך המשמעותי במיטות שיקום ובמרכז מתקדם ועדכני, בישראל כולה ובירושלים וסביבותיה בפרט. והנה, אנו ניצבים בדיוק בימים אלה במצוקה אמיתית במדינת ישראל שרק התעצמה בחודשים האחרונים, לנוכח הטיפול בפצועי המלחמה הרבים, הזקוקים לשיקום. חשוב להבין, שכל פצוע שכזה דורש שיקום ממושך, תקופה בת מספר שבועות לפחות- אם לא חודשים רבים, במהלכה יקבל את הטיפול הפיזיולוגי והרגשי הטוב ביותר, העושה שימוש בטכנולוגיות שיקום מתקדמות, במעבדות הליכה ובבריכה מותאמת טיפול המשתנה בהתאם לצרכיו שהוזמנה במיוחד מאירופה והצלחנו להביאה לארץ על אף הקשיים שיצרה המלחמה.

"מהיום, ניתן לקבל את הטיפול הזה במרכז החדש, עם צוות מקצועי המונה מומחי שיקום מתחומים שונים. כל זאת, במתחם עצום שתוכנן ונבנה בהמון מחשבה מבחינת נוחות והענקת תחושת מלונאות, בניגוד לאשפוז כחולה במחלקה רפואית".


המטופלים הראשונים במרכז השיקום בהדסה הר הצופים (צילום: אבי חיון)

המטופלים הראשונים במרכז השיקום בהדסה הר הצופים (צילום: אבי חיון)


לדברי פרופ' וייס, "המטופלים הראשונים של המרכז הם כולם פצועי המלחמה – גיבורים וגיבורות שאנו חייבים להם תודה עצומה, שמתחילים את המסע שלהם במרכז החדש במחלקה ייעודית שהוכנה במיוחד עבורם עם כל הציוד והמערכות המתקדמות שנבנו והותקנו למענם. בהמשך תפתחנה מחלקות נוספות המתמקדות בתחומי שיקום נוספים: שיקום נוירולוגי, שיקום אורתופדי, גריאטרי ועוד. אנו עומדים בשיאו של גיוס עבור השלמת הפעלת המרכז כולו, ובטוחני שנגיע לגיוס מלא בטווח החודשים הקרובים, הודות למאמצים משותפים של ארגון נשות הדסה, הדסה אינטרנשיונל ומדינת ישראל".


המטופלים הראשונים במרכז השיקום בהדסה הר הצופים (צילום: אבי חיון)

המטופלים הראשונים במרכז השיקום בהדסה הר הצופים (צילום: אבי חיון)


לסיכום אומר פרופ' וייס: "זו בשורה של ממש עבור מדינת ישראל כולה. המרכז יציע כמובן טיפולים משקמים עבור כלל האוכלוסייה, כפי שמתבצע הלכה למעשה מזה שנים במרכז הוותיק – נפגעי תאונות דרכים, מטופלים לאחר ניתוחים מורכבים או מטופלים עם פגיעות ראש ולמעשה יאפשר לכל אחד את המסלול המותאם לו אישית בטיפולי פיזיותרפיה וריפוי בעיסוק מתקדמים, שחייה ותרגולים במכשור חכם".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר