עמית רונן והכלבה לנה, א׳, חייל בשיקום עם הכלבה לנה (צילומים: דוברות הדסה)
עמית רונן והכלבה לנה, א׳, חייל בשיקום עם הכלבה לנה (צילומים: דוברות הדסה)

אחרי שהוכשרה בקורס כלבנות טיפולית: המיילדת מתנדבת במרכז השיקום בהדסה הר הצופים

מיילדת בלילה, כלבנית ביום: עמית רונן, שעובדת כמיילדת בהדסה עין כרם, עברה עם הכלבה שלה, לנה, הכשרת כלבנות טיפולית. מאז סיום הקורס הן מבקרות מפונים במלונות ופצועי מלחמה בהדסה הר הצופים ומסייעות בריפוי הנפש. "הכלבה נותנת חום ואהבה ללא תנאים" היא משתפת

פורסם בתאריך: 31.1.24 11:59

כשעמית רונן מגיעה עם נלה, הכלבה הטיפולית שלה, אל מרכז השיקום החדש שבהדסה הר הצופים, רוב המטופלים – פצועי מלחמת חרבות ברזל הנמצאים בתוך מסע השיקום שלהם – לא משערים בנפשם כי הכלבנית החייכנית ומלאת האמפתיה סיימה לא מזמן משמרת בחדר הלידה בהדסה עין כרם כמיילדת.

הקריירה הטיפולית-רפואית של עמית רונן, תושבת רמת רזיאל, מגוונת במיוחד. היא למדה סיעוד בקמפוס הדסה עין כרם של האוניברסיטה העברית ועבדה כאחות במחלקה הכירורגית. לאחר שצברה ניסיון, היא יצאה לקורס מיילדות, וכבר כמעט חמש שנים שהיא מיילדת בעין כרם.

בשלוש השנים האחרונות היא עובדת קשה כדי להוסיף עוד תחום עיסוק מרתק ולפזר טוב למען אחרים – כלבנות טיפולית. האהבה לבעלי חיים בכלל ולכלבים בפרט מלווה את עמית מגיל צעיר. וכך, בשנת 2021 עמית וכלבתה לנה, שהיתה אז רק בת שבעה שבועות, התחילו תהליך של אילוף והכשרה במרכז אופק לכלבנות ולרכיבה טיפולית. ההכשרה המקצועית אורכת כשנה ושמונה חודשים, ועוד חצי שנה של סטאז' פרטני וקבוצתי.


עמית רונן ולנה (צילום: דוברות הדסה)

עמית רונן ולנה (צילום: דוברות הדסה)


באוגוסט האחרון עמית ולנה סיימו את הקורס, וכבר באוקטובר עם פרוץ המלחמה היא התחילה להתנדב בתחום – עם החיילים הפצועים בהדסה ועם משפחות מפונות מהדרום במלונות השונים בירושלים וסביבותיה.

 

 

לכלבנות טיפולית, כך היא מסבירה, יש יתרונות עבור שיקום נפשי ורגשי וגם לשיקום פיזי. באמצעות הכלבים, מתבצעת עבודה על שיפור יכולות פיזיות כמו ניידות ושיווי משקל, וגם על מיומנויות קוגניטיביות כגון זיכרון וריכוז, אבל בהתנדבות בימי הלחימה יש רבדים נוספים. "בחודשים הללו אנחנו עסוקים בעיקר בהרמת המורל", אומרת עמית ומוסיפה: "הכלבים מספקים לחיילים ולמפונים הסחת דעת, הזדמנות לחייך ולצחוק. הרבה פעמים הילדים משחקים ומשתוללים עם הכלבה, שמאוד אוהבת משחקי כדור, בעוד המבוגרים לפעמים רק זקוקים לחיבוק ולליטוף.

"בנוסף, עבודה על משמעת ופקודות עם הכלבה נותנת לפצועים תחושה של שליטה בתוך הכאוס שהם עברו ובתקופה המורכבת בה הם נמצאים בבית החולים, בתהליך השיקום. לצד פזיותרפיה וריפוי בעיסוק או שחייה טיפולית, אני מגיעה עם נלה והפנים שלהם מוארות כשהיא נכנסת לחדר".


הכלבה לנה מסייעת ללוחם א' שעובר שיקום בהדסה הר הצופים (צילום: דוברות הדסה)

הכלבה לנה מסייעת ללוחם א' שעובר שיקום בהדסה הר הצופים (צילום: דוברות הדסה)


לדברי עמית, "יש קווי דמיון בין העבודה עם הכלבים לבין העבודה בחדרי לידה: גם בלידה התהליך שהאישה עוברת הוא לא פשוט, גם שם היא זקוקה מאוד שיראו אותה ושיעזרו לה לעבור את התהליך בצורה הכי טובה בשבילה. שני התחומים כוללים הרבה חמלה וראייה עמוקה של האחר".

החלום הגדול של רונן הוא הכנסת תחום הכלבנות הרפואית לכל מחלקות בית החולים – לילדים ולמבוגרים, מהמחלקות הפנימיות ועד למחלקת השיקום. הכלבים בראייתה, יכולים לשמש כ"התערבות לא תרופתית", להעלות את רמת המוטיבציה של המטופלים ולסייע להם להיות פעילים בהחלמה ובשיקום שלהם. "פעמים רבות", היא מדגישה, "הכלבים עוזרים בהפחתת תחושות נפשיות שליליות ובכך מאיצים את זמן ההחלמה".

"הכלבים שלי תמיד נתנו לי חום ואהבה ללא תנאים, וזה משהו שמגיע לכולם, ובוודאי לאנשים במצב רגיש שמטופלים בבית חולים או במרכז שיקום", היא מסכמת. "אני ממשיכה ליילד באהבה גדולה, ומקווה שאוכל לשלב עוד ועוד את הכלבנות הטיפולית למען אחרים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר