המרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים (צילום: אבי חיון)
המרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים (צילום: אבי חיון)

הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית בסך 25 מיליון שקלים נגד הדסה

שתי עובדות בהדסה טוענות בבקשה לאישור תובענה ייצוגית שהוגשה לבית הדין האזורי לעבודה כי בית החולים לא הקפיד על תשלום פיצויי פרישה לעובדים. הדסה: "הנושא נמצא במחלוקת בין הדסה ליועץ המשפטי של משרד האוצר כשבהדסה מעריכים כי בקרוב תינתן החלטה"

פורסם בתאריך: 6.3.18 16:20

25 מיליון שקלים פיצויים – זה הסכום שנכתב בבקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד בית החולים הדסה שהוגשה לפני ימים אחדים בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים. התובעות, אשר הגישו את התביעה בשם עובדים שפרשו או כאלו הנמצאים לקראת פרישה מעבודתם בבית החולים, טוענות כי במשך שנים שילם בית החולים פיצויי פרישה בסכום נמוך משמעותית, לעומת מה שהם היו אמורים לקבל בפועל.

בבקשה לתביעה ייצוגית, שהוגשה על ידי עורכי הדין דוד סמואל ושפרה גיטלמן, נטען כי לפי חוק העבודה בהדסה עובד או שאיריו יקבלו מהדסה פיצוי פרישה חד פעמי בגובה שניים ושליש האחוז ממשכורתו האחרונה, כולל רכיבי שכר, כפול מספר החודשים שעבד בהדסה ובהתאם לחלק משכורתו בתקופת שירותו. לטענת התובעות, בית החולים חישב את הפיצוי במשך שנים בחישוב שנתי ולא חודשי, ובכך בעצם העניק לפורשים סכום נמוך משמעותית ממה שהיו אמורים לקבל בפועל.

"מדובר במעשי רמייה ומחדל שנעשו בדרך הגורעת מהעובדים את כספי הפיצויים המגיעים להם עם פרישתם, וזאת בהיחבא ובמחשכים מתוך מטרה שהתובעים לא יבחינו בהיעדרו של רכיב זה מסל הפרישה המגיע להם", נטען בבקשה להגשת תביעה ייצוגית.

את הבקשה לתביעה הייצוגית בשם העובדים הרבים – עשרות ואף מאות, כך נטען בכתב התביעה – הגישו שתי עובדות: מנהלת מחלקת ההוספיס בהדסה במשך שנים, שהגיעה לגיל הפרישה אך אינה מוכנה לפרוש משום שבית החולים מסרב לשלם לה, לטענתה, את הסכום המלא לפי חישוב החודשים; ועובדת בבית החולים שפרשה בדצמבר 2017, לאחר 40 שנים שעבדה במרכז הרפואי, וטרם קיבלה פיצוי כלשהו.

שתי התובעות החלו לבדוק אם מדובר במקרים יחידים או במנהג שיטתי, וגילו לטענתן כי לעובדים נוספים לא שולמו פיצויים כנדרש. בעקבות גילויים אלו, הן החליטו לפעול להגשת תביעה ייצוגית.

בבקשה לאישור התובענה הייצוגית נכתב כי "בבקשה זו גללנו סיפור שלא ייאמן על דרכים פתלתלות של מעסיק לנסות ולפגוע בעובדים החלשים יותר, אלו שפורשים, בכדי לחזק את קופת המשיבה, וכל ניסיון ליפות את מעשה הגזל נידון לכישלון שכן העובדות מובילות למסקנה אחת וחד משמעית – יש לחייב את המשיבה להשיב לקבוצה את כל כספי פיצויי הפרישה בתוספת הפרשי הצמדה וריבית בסכום אשר ירפא את עוולותיה ומחדליה של המשיבה".

הבקשה לאישור התביעה הייצוגית עומדת, כאמור, על 25 מיליון שקלים, בגין הטענה לאי תשלום פיצויי פרישה ובתוספת הפרשי הצמדה וריבית.

 

מהדסה נמסר בתגובה: "במסגרת הסכם ההבראה דרשה המדינה (החשכ"לית מיכל עבאדי) באמצעות החשב המלווה הקודם, רו"ח זונטג כי הדסה תמנע מתשלום פיצויי הפרישה החד-פעמיים בגובה 2/3 2  לעובדים, והפסיקה לשפות את הדסה בגין פרישת העובדים על פי הסכם ההבראה. לאור חילופי הגברי בחשבות האוצר, הושג סיכום ביניים לפיו יופרשו הכספים האמורים לחשבון נאמנות, כאשר בתלות בהחלטת הגורמים הרגולטורים או המשפטיים יוחלט באם לשלם לעובדים הפורשים את הפיצוי החד פעמי שישמר בנאמנות, או לא. כאמור, הנושא נמצא במחלוקת בין הדסה ליועץ המשפטי של משרד האוצר כשבהדסה מעריכים כי בקרוב תינתן החלטה. הדסה מצידה שומרת על עובדיה – לרבות הפורשים, ותוודא עד כמה שתוכל שההחלטה בסופו של דבר לא תפגע בעובדים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר