זריקה, חיסון נגד החצבת (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

קופות החולים מדווחות: עלייה במספר המתחסנים נגד שפעת בירושלים

בקופות החולים כללית, מכבי, מאוחדת ולאומית מדווחים על עלייה במספר המתחסנים בירושלים נגד השפעת, לעומת התקופה המקבילה אשתקד: "גם אם מישהו לא חלה מעולם בשפעת, רצוי שיעשה את החיסון. אפשר להיפגע בדרגות חומרה שונות - החל מחום ונזלת ועד לדלקת ריאות"

פורסם בתאריך: 27.11.18 17:25

לא רק חצבת: בימים אלה, למרות שנראה כי החורף ממאמן להגיע, מבצעים בקופות החולים ברחבי ירושלים מבצעי חיסונים נגד מחלת השפעת. בקופות החולים מדווחים השבוע ל"כל העיר" כי נרשמת עלייה במספר המתחסנים השנה, וזאת לעומת התקופה המקבילה אשתקד.



לפי נתוני "שירותי בריאות כללית" 81,482 מטופלי הקופה בירושלים התחסנו השנה כנגד שפעת, לעומת זאת, בשנה שעברה בתקופה זו התחסנו 72,831 מטופלים; עלייה קלה במספר המתחסנים נרשמת גם ב"לאומית שירותי בריאות" – בשנה שעברה, בתקופה זו התחסנו כ-11,200 מתחסנים ואילו השבוע התחסנו 11,400 מטופלים; גם ב"מכבי שירותי בריאות" מדווחים על גידול של כ-13 אחוזים במספר המתחסנים, לעומת תקופה זו בשנה שעברה; מנתוני קופת חולים מאוחדת עולה כי נכון לשבוע זה חוסנו כ-42 אחוז מכלל מבוטחי מאוחדת במחוז ירושלים והסביבה.

מחלת השפעת היא מחלה זיהומית הנגרמת ע"י נגיף השפעת – Influenza. הנגיף (וירוס) תוקף את דרכי הנשימה והמחלה מתבטאת בחום, כאבי גרון, כאבי ראש, שיעול, נזלת, כאבי שרירים, חולשה ועייפות. בשיחה עם "כל העיר" מספרת אורלי צור, אחות מחוזית ראשית במאוחדת שירותי בריאות, על סכנות השפעת ולמה חשוב שכל אחד יתחסן למען עצמו ולמען הסביבה. "אנשים מעל גיל 65, תינוקות, נשים בהיריון ובכלל אוכלוסיות מוחלשות, חשופים יותר לסיבוכים אם הם לא מתחסנים נגד שפעת, הסיבה שנגיף השפעת לא מתפשטת, זה באמת שהמדינה דואגת שהאוכלוסייה תתחסן. תמיד יש כאלה שלא יתחסנו מכל מיני סיבות. גם אם מישהו לא חלה מעולם בשפעת, רצוי שיעשה את החיסון. אפשר להיפגע בדרגות חומרה שונות – החל מחום ונזלת ועד לדלקת ריאות".

"אם אנשים לא היו מתחסנים נגד השפעת, זה היה כמו אש בשדה קוצים", מוסיפה צור, "כל אחד מדביק את השני. זה יכול להיות בתחנת רכבת, בגן ילדים, באוטובוס וכו". צור מוסיפה ואומרת כי "יש הרבה אחריות חברתית שבן אדם מחסן את עצמו. האדם באופן אוטומטי מגן על אלה שאינם יכולים לקבל חיסון, למשל אנשים שמקבלים טיפולים כימותרפיים, תינוקות שאינם יכולים להתחסן עדיין וכו'. שהאדם מקבל חיסון הוא מגן לא רק על עצמו, אלא גם על הסביבה, מדובר באחריות חברתית בנושא החיסונים, וישנה ערבות הדדית".


אורלי צור, אחות ראשית מחוזית במאוחדת (צילום: באדיבות מאוחדת)

אורלי צור, אחות ראשית מחוזית במאוחדת (צילום: באדיבות מאוחדת)


למעשה, הגורמים הרפואיים ממליצים לבצע חיסון במהלך החודשים אוקטובר-דצמבר, אם כי ניתן להמשיך ולחסן לאחר מכן ככל שנמשכת פעילות השפעת. החיסון ניתן בחינם במרפאות המשפחה. מדובר על חיסון שקיים עשרות שנים. חייבים לחסן כל שנה כי הנגיף כל הזמן משתנה. החיסונים מתעדכנים פעמיים בשנה, בהתאם להנחיות ארגון הבריאות העולמי.

ממע עשוי החיסון? מדובר למעשה בנגיף המומת. כל החיסונים מומתים ומגיעים במינונים בודדים. אין בו שום דבר מסוכן שיכול לגרום לשפעת. מי שבמיוחד צריך להתחסן הם אנשים מעל גיל 65, אנשים עם מחלות כרוניות, לדוגמא מחלות ריאה, נשים הרות, נשים שמתכננות היריון או שבדיוק ילדו, ילדים מגיל חצי שנה ועד גיל 12. למעשה, המומחים הרפואיים ממליצים כי כל תושבי ישראל מגיל חצי שנה צריכים להתחסן. מי שלא יכול להתחסן נגד השפעת – קבוצה מאוד מצומצמת של אנשים; מי שפיתח אלרגיה קשה לחיסון המומת בעבר.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר