פרופ' ראובינוף (צילום: שרי שטרן)
פרופ' ראובינוף (צילום: שרי שטרן)

ללדת על בטוח, בהדסה

היום המרגש כבר מעבר לפינה ואתם יודעים שחשוב לבחור במרכז הלידה הנכון ביותר עבורכם ללדת בו. פרופ' בנימין ראובינוף, מנהל מחלקת נשים ויולדות בהדסה עין כרם, מציג את מערך הלידה בהדסה עין כרם בו כל יולדת היא עולם מלא של רגש ותקווה

פורסם בתאריך: 1.6.20 11:44

תשעה חודשים עברו להם, לא בהכרח ביעף, והנה הגיע היום המרגש. כדי להגיע אליו, יש להיערך ולהתכונן ולבחור בראש ובראשונה את מרכז הלידה המתאים ביותר עבורכם. שם, יתרחש נס הבריאה האישי שלכם, שם יצוצו חיים חדשים. בהדסה עין כרם מבינים את מכלול הרגשות, התקוות, הרצונות והצרכים של הזוגות המגיעים ללידה ומציעים להם את המעטפת האיכותית ביותר על מנת ליצור חווית לידה טובה ומשמעותית.

פרופ' בנימין ראובינוף, מנהל מחלקת נשים ויולדות בהדסה עין כרם, מציג את מערך הלידה בבית החולים, את הצוותים המקצועיים והמסורים, את הגישה המכבדת את רצונה של כל אישה, ואת מערך התמיכה – הן הפיזי והן הרגשי, שפועל עבור היולדות.

מה מייחד את מערך הלידה בבית החולים הדסה עין כרם, ומהם הפרמטרים שגרמו לו להיות הכתובת המועדפת על כה הרבה נשים?

"אנחנו בהדסה עין כרם מטפלים מדי שנה ב-8,000-7,000 יולדות, כאשר הגישה שלנו היא הוליסטית ככל האפשר. אנו מעוניינים לתת ליולדת את השירות הטוב ביותר בכל ההיבטים האפשריים: הן ברמת הטיפול הרפואי המצוין, והן בהיבט של היחס האישי והדאגה לכל הצרכים של היולדת במהלך הלידה ולאחריה. שירות זה כולל דאגה לכל הנושאים הנוגעים גם באורח החיים של כל אחת, חילונית, דתייה, מבוגרת יותר או צעירה בלידתה הראשונה. אנו עושים כל מאמץ לתת מענה מושלם לכל ההיבטים.

"בהיבט המקצועי הרפואי, אנחנו בהדסה ערוכים לכל. אנחנו מפעילים מרפאה לרפואת האם והתינוק בתקופת טרום לידה בסיכון, שתיתן מענה לכל צורך רפואי של היולדת לפני הלידה ולקראתה. המרפאה היא רב תחומית בשיתוף עם מחלקות אחרות בבית החולים, אליה מגיעה האישה במקרה הצורך, למשל בגלל מחלות רקע, סוכרת טרום לידה, חשש מלידה טרם זמנה וכל בעיה רפואית אחרת.

אנו שמים דגש גם על הנושא של מניעת כאב או הכנה לניתוח קיסרי, ומקיימים במהלך תקופת טרום הלידה ולקראת הלידה מרפאה משותפת עם מרדימים, במטרה להתכונן לשיכוך כאבים יעיל ובטוח במהלך הלידה, תוך התחשבות במכלול הצרכים הרפואיים של היולדת.

"מלבד זאת, אנו מפעילים קורסי הכנה ייעודיים ללידה על ידי מיילדות מוסמכות, עבור כל אישה המתעתדת ללדת אצלנו. מדובר בקורסים מלאי ידע ועניין שבהחלט תורמים להרגעה ולתחושה של שליטה מסוימת לקראת הפחות נודע. את הקורסים ניתן לעבור גם בקהילה, בשכונת המגורים – ולקבל עליהם החזר מ'הדסה'".

"בואי נדבר" — מפגש אישי עם מיילדת לפני הלידה

ההשקעה בהיבט הרגשי וההכנה הנפשית לקראת הלידה, מספר פרופ' ראובינוף, הביאה את הדסה עין כרם להקים שירות מיוחד הנקרא 'בואי נדבר'. "במסגרת זו, כל מי שעתידה ללדת ומרגישה צורך להיפגש עם אחת ממיילדות בית החולים מכל סיבה שהיא, תוזמן להדסה עין כרם ושם תוכל להיוועץ עם מיילדת שמבינה לליבה ומכירה את תחושותיה. "המטרה היא לאפשר לנשים רבות המלאות בתהיות, שאלות או חרדות, לבוא לפגישה ולשוחח עם מיילדת על כל שאלה שעולה במוחן ועל כל דבר שמעיק עליהן.

"במסגרת השירות הזה אנו גם מכינים ו'תופרים' תהליך לידה אישי שמתאים ליולדות עם צרכים כאלה ואחרים. זה בהחלט יכול להיות פשוט פחד מן הלא נודע, או פחד בשל חוויה קודמת בלידה, חשש מכאב או חרדה מחדר ניתוח. הסיבות הן רבות ואנו משתדלים לעשות הכל כדי להכין את היולדת ללידה בצורה המיטבית ביותר ולענות על הצרכים הרפואיים והנפשיים. בפגישה האישית יכולה האישה להעלות כל צורך מכל היבט, ואנו נעשה כל מאמץ לתת מענה מיטבי לכל בעיה. התחושה היא שתמיד יש עם מי לדבר, לפני הלידה וגם אחריה ולשמחתנו נשים רבות מגיעות לכאן כמה שבועות לפני הלידה, חלקן מתמודדות עם הפחדים בעצם ההגעה, חלקן בשיחה עם המיילדת, וכשמקבלים מידע ותשובות לשאלות – הרי שעוצמת החשש יורדת בהחלט.

כל אישה המגיעה ללידה, פניה לתהליך – בין אם קצר ובין ארוך ומאתגר יותר, והיא מלאה תקווה שתזכה לטיפול מסור ומקצועי. בהדסה היא זוכה לטיפול המשלב ידע מקצועי ולב. "המיילדות מעניקות לה טיפול מסור ואישי תוך התחשבות בבקשתה ורצונה. תנוחות מסויימות, מוסיקה, מי המלווה ואפילו תאורה או תרגול נשימתי, כל אחת ומה שהיא חלמה עליו", מתאר פרופ' ראובינוף. "אנחנו איתן, קשובים לכל בקשה – הכל נעשה תמיד במקצועיות ככל הניתן מבלי לסכן אותה ואת היילוד ותוך שמירה על הבטיחות".

"אותה התחשבות קיימת כאן בהיבטי שיכוך כאב, נושא שמאוד מטריד נשים לפני לידתן – ואני בהחלט מבין. על כן בחדרי הלידה שלנו יש מרדים 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, כדי לאפשר אפידורל זמין לכל יולדת בעת הצורך. במקביל לזאת, ישנה גם אפשרות להירשם לתוכנית לידה טבעית. ובנוסף לאלו, היה ויש צורך ואין מנוס מניתוח, הרי שאצלנו הם נמצאים בתוך חדרי לידה, למקרה של צורך בניתוח קיסרי חירום. אנו ערוכים בהחלט לכל תרחיש, הוא מדגיש. "עם זאת, לא אסתיר את גאוותי על כך שבשנים האחרונות נחלנו אחוזי הצלחה גבוהים בלידה רגילה בקרב נשים שילדו בניתוח קיסרי בעבר".

ביות מלא וגמיש ב'הדסה': "בעת הזו ממליצים לכל האימהות על ביות מלא"

בסופו של תהליך מיוחד ומופלא, חובקת האם את תינוקה. גם כעת היא עטופה בכל הטוב שמציעה הדסה עין כרם ליולדות. "אנו היינו החלוצים בתחום הביות המלא ואנו מאפשרים לכל יולדת לבחור את המסלול המתאים לה – ביות מלא או גמיש. בביות מלא התינוק נמצא עימה לכל אורך האשפוז, יחד עם עזרת הצוות המסור, ובביות גמיש יש ליולדת אפשרות שהיילוד יישאר בתינוקייה כאשר היא רוצה לנוח, והיא תיקח אותו אליה כשתרצה. אנו מקבלים כל החלטה של יולדת ותמיד נתמוך בכל דרך בה היא רואה את המסלול האישי שלה.

"גם השמירה על אורח החיים של היולדת נמצאת בראש מעיינינו. אנחנו מקיימים שיתוף פעולה הדוק עם הרב משה קליין, רב המרכז הרפואי של הדסה, ודואגים לתת מענה לכל צורכי הדת של היולדות הדתיות והחרדיות. במחלקות יש צוות שירות אליו אפשר לפנות בכל שאלה בנוגע לכשרות או להלכה, ואפשר גם לפנות ישירות אל הרב קליין. בנוסף אליהם, צוות שלם של מתנדבות נמצא במחלקה ופורש חום ופינוק על כל אחת. גם הגשת כוס תה חם בעת הצורך היא עולם ומלואו".

חזרה מבורכת לשגרה

"לשמחתי אנו מצויים כבר בתוך החזרה לשגרת יולדות רגילה במערך – זאת אחרי טיפול מרשים של הצוותים שלנו בימים המאתגרים שליוו אותנו ושמירה על אותה מסירות ומקצועיות. לכל מקרה, אנו כמובן מוכנים לכל, ולכל צורך של התקופה הנוכחית או זו שתגיע אחריה. אנו עושים כל מאמץ על מנת שההתנהלות מול ולמען היולדות תהיה קרובה ככל האפשר לשגרה – וגם בטוחה. לכן ב'הדסה' מתבצע סיקור קבוע של הצוות הרפואי והמיילדות, וכן מתבצעת בדיקת קורונה לכל יולדת שמתקבלת אצלנו ללידה. התשובה מתקבלת כיום בדרך כלל תוך 24-6 שעות.

"לאחר הלידה, מאחר ואנו נמצאים בתקופה של אחרי הקורונה, אנו ממליצים חד משמעית לנשים לבחור בתהליך ביות מלא. אנו סבורים שעדיף שהאם תישאר עם התינוק, תטפל בו בעצמה ותשמור כמיטב יכולתה על ריחוק חברתי כפי ההנחיות הנדרשות. במקרים בהם היולדת בכל זאת זקוקה לתמיכת התינוקייה, אנו מאפשרים ביות גמיש.

"ההמלצה היא גם לחבוש מסכה במהלך האשפוז, כדי להגן על היולדות ועל הצוות. אנחנו מאפשרים שני מלווים בחדר הלידה מתוך הבנת הצורך, מביאים ליולדות את הארוחות היישר לחדרן וחותרים להפחתת מספר האנשים איתם באה כל יולדת במגע. ובסך הכל, שומרים על אווירה נינוחה ונעימה, זה חשוב לכולם".

"המגמה שלנו ב'הדסה' היא חזרה מבורכת לשגרה, כאשר בחדרי הלידה ההתנהלות היא רגילה, למעט דגימות קורונה אותן נמשיך לעשות.

חשוב לי להבהיר שהלידה בהדסה עין כרם כיום מתנהלת באופן דומה מאוד לימים שלפני הקורונה, עם הבדלים מינימליים ושירות מכל הלב, לצד בטיחות מקסימלית.

נכון שלשהות במחלקת יולדות עם מסיכה זה פחות קל ונעים, אבל הרי עלינו לשמור על בריאותה של כל אם טריה וכל רך נולד, לשם כך אנחנו כאן תמיד, בשגרה ובימים יותר מאתגרים".


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר