MRI (צילום שערי צדק)
MRI (צילום שערי צדק)

העתיד כבר בשערי בצדק

בינה מלאכותית שתתכנן את פעילות בית החולים על פי מזג האוויר ועדכוני החדשות, ניהול שינוע מטופלים ללא מגע יד אדם מחשב במקום רדיולוג. כיצד יהיה הטיפול במרכז הרפואי שערי צדק בעוד כמה שנים? כיצד משפיעה המהפכה הדיגיטלית על הניהול ועל הטיפול הרפואי? המרכז הרפואי שערי צדק מספק לנו הצצה לבית החולים של העתיד

פורסם בתאריך: 12.7.20 11:05

"בעוד לא הרבה זמן, המרכז הרפואי שערי צדק ידע לתכנן את הפעילות שלו בהתאם לתחזית מזג האוויר היומית וגם לפי עדכוני החדשות און ליין", מספר שימי בן ברוך, סמנכ"ל טכנולוגיות במרכז הרפואי שערי צדק. "אנו בוחנים כיום מערכת ייחודית שתסייע לנו לנהל את תנועת המטופלים והאשפוז בשערי צדק בצורה המיטבית בהתאם להמון משתנים – לדוגמא, במקרים של משחק רב משתתפים באצטדיון טדי או בפיס ארנה, תחזית מזג אוויר שצופה חמסין כבד, או סערה חורפית – המערכת תדע לתכנן באמצעות בינה מלאכותית כיצד עלינו להיערך לקראת האירוע: תגבור צוותים בחדר המיון, פינוי מיטות אשפוז, הכנת מערך טיפולי מותאם ועוד. המערכת גם תדע לקבל התראות ממערכות החדשות לגבי אירועי חירום פתאומיים, אירועי טרור או אירוע רב נפגעים – ותדע להתריע ולהנחות את הצוותים על ההיערכות הנדרשת באופן מידי. המערכות המתקדמות הללו יאפשרו לנו לשפר באופן ניכר את איכות הטיפול למטופלי שערי צדק".

שימי בן ברוך, סמנכ"ל טכנולוגיות (צילום: שערי צדק)

המערכת החדשנית עליה מספר בן ברוך היא חלק אחד מבין מספר מערכות טכנולוגיות חדישות ומתקדמות מאוד שכבר פועלות בשערי צדק. לאחרונה החלה לפעול מערכת דיגיטלית עצמאית לניהול מערך הובלת מטופלים בתוך בית החולים שהביאה למהפך בשירות. "אנחנו מנהלים היום את כל העברת המטופלים בין המחלקות, לבדיקות דימות וחזרה ללא מגע יד אדם", מסביר מנהל מערך הביטחון אלי גרגיר. "המערכת מנהלת את מערך השליחים שמובילים חולים בצורה עצמאית, בהתאם לצרכים הרפואיים והטיפוליים ויודעת בעצמה לסנכרן בין כל המשתנים ולקבוע אילו מטופלים דחופים יותר, איזה שליח יטפל בכל קריאה. המערכת פועלת רק מספר חודשים וכבר אנחנו רואים שיפור אדיר בזמנים וביעילות, והיא היחידה מסוגה בארץ ואולי אפילו בעולם, דבר ששם את שערי צדק בין בתי החולים המובילים במתן פתרונות טכנולוגיים לשיפור השירות למטופלים שלנו".

העולם הדיגיטלי הוא חלק בלתי נפרד מהטיפול בחולה ומסייע לא רק בניהול ותכנון הפעילות, אלא גם בנושאים רפואיים. בתקופה הקרובה ייחל בשערי צדק פיילוט במערכת בינה מלאכותית לפיענוח בדיקות דימות: MRI, סי טי, רנטגן ועוד. המערכת תדע לפענח בדיקות דימות ולזהות תוצאות חריגות בבדיקות. ברגע שתזוהה תוצאה חריגה הדורשת התייחסות מידית, המערכת תתריע על כך ותקפיץ לראש הרשימה את הבדיקה עם התוצאה הדחופה ביותר כדי שמפענח ורופא ידעו לטפל בה בזמן. לצד זה קיימות מערכות מתקדמות לניתוחים רובוטיים לא פולשניים, מערכות לניווט מדויק בניתוחים אורתופדיים, מערכות מתקדמות לצנתורי מוח, תוכנות מובילות המספקות תמונה משולבת בתלת ממד בהדמיית לב לצורך צנתורי לב ומערכות בתחומים רבים נוספים.

המהפך הדיגיטלי של שערי צדק נותן מענה למטופל גם מהבית. שרותי טלרפואה באמצעות שיחות וידאו שהחלו לפעול בשערי צדק בתחילת משבר הקורונה במרפאות, במכונים, במרפאת טרום ניתוח ובשירותים רפואיים נוספים, זוכים היום לביקוש רב. כבר בוצעו  מאות ייעוציים ובדיקות למטופלות ומטופלים באמצעות שירות זה עם רבים ממומחי שערי צדק בתחומים רבים. המערכת מאפשרת שיחת וידאו עם הרופא בצורה פשוטה וידידותית למטופל ללא צורך בהורדת אפליקציות או הכנה מוקדמת. המטופל רואה את הרופא והרופא יכול להתרשם ממצבו הרפואי של המטופל.

לצד שירותי הרפואה מרחוק מפותחת כיום מערכת מתקדמת שתנגיש את כל המידע הרפואי למטופלים און ליין בכף היד עם תוצאות בדיקות, זימון תורים ועוד והכל היישר דרך מכשיר הטלפון הנייד.

"שערי צדק כבר הביא את העתיד", אומר פרופ' עופר מרין, מנכ"ל המרכז הרפואי שערי צדק. "המערכות הטכנולוגיות המתקדמות לצד הצוותים הרפואיים והסיעודיים הטובים ביותר מעניקים למטופלים שלנו את השילוב הרפואי המנצח. אנו ממשיכים כל העת לקדם ולפתח את המערכות הממוחשבות שלנו, להכניס טכנולוגיות חדישות שרק לפני מספר שנים היו נתפסות כדמיוניות וכיום כבר פועלות או נמצאות בשלבי פיתוח מתקדמים. לצד הפיתוחים הללו אנו ממשיכים בהרחבת שערי צדק ומקימים את המרכז לרדיותרפיה המתקדם מסוגו שייתן מענה רפואי מקיף בתחום טיפול וחקר הסרטן לתושבי העיר. הרפואה עשתה כברת דרך בשנים האחרונות עם הפיתוחים הטכנולוגיים ואני גאה ששערי צדק מוביל את השילוב של הטכנולוגיות לתוך עולם הרפואה".


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר