עו"ד ריקי אופק (צילום: גליה פלד)
עו"ד ריקי אופק (צילום: גליה פלד)

"פוגשת אנשים בצמתים לא פשוטים של חייהם"

כשעו"ד ריקי אופק אבן צור ראתה בנערותה סדרות טלוויזיה על משפט וצדק, היא ידעה שיום אחד היא תהיה עורכת דין. היום, כשהיא עוסקת בדיני משפחה ופירוק חברות, היא חדורת מטרה. "לקום בבוקר ולעשות כל מה שאני יכולה למען הלקוחות שלי"

פורסם בתאריך: 6.3.22 15:30

שם: ריקי אופק אבן צור.

עיסוק: עורכת דין.

שנת הקמת המשרד: 2016.

מצב משפחתי: בת 49,  נשואה ואימא לשני ילדים.

מגורים: רמת שרת, ירושלים.

למה דווקא עריכת דין: "כשהייתי נערה הייתי רואה סדרות טלוויזיה, שבהן היו רואים נשים שהולכות לבתי המשפט ועושות צדק. זה קסם לי והחלטתי להיות גם כן עורכת דין. גם אבי ז"ל שכנע אותי שיש לי יכולות ורבליות טובות, שאני וכחנית וזה מקצוע שיכול להתאים לי".

התמחות: "דיני משפחה, גירושין ופירוק חברות. כשהייתי שכירה עבדתי בתור באת כוח היועץ המשפטי לממשלה במשרד המשפטים, באגף שמחולק לשלושה: האפוטרופוס הכללי, האגף של הכונס הרשמי והרשם לענייני ירושה. לאחר שנגעתי בשלושת התחומים הללו, יצאתי לעצמאות.  בשני התחומים בהם אני עוסקת – משפחה ופירוק חברות – אני פוגשת אנשים בצמתים לא פשוטים של החיים שלהם".

מה החזון שלך: "שבכל תיק ייעשה צדק. אני אומרת כל תיק, כי לכל לקוח יש שאיפה אחרת, והחזון שלי הוא לקום בבוקר ולעשות כל מה שאני יכולה למען הלקוחות שלי. אצלנו במשרד כל תיק נבנה על פי האסטרטגיה של הלקוח".

קשיים בדרך: "לכל תקופה יש את הקשיים שלה. למשל תקופת הקורונה הייתה אתגר לא פשוט, כי יש לך עובדים שצריכים לפרנס משפחות, צריך לייצר מספיק הכנסות ויש חוסר ודאות כלכלית במשק. בתחום המשפחה, הקושי הוא בתחום עצמו – לנהל תיקים ולפגוש אנשים. בתחום הפירוקים הקושי העיקרי הוא שיש מעט מאוד נשים שעובדות בתחום הזה, ולא פעם הסתכלו עליי בעין עקומה בגלל היותי אישה: 'את המפרקת של החברה?', אבל אחרי שלמדו להכיר אותי, זכיתי לכבוד הראוי מבחינת הסובבים אותי".

מוטו בעבודה: "אסטרטגיה ותשומת לב לכל תיק, כי כל תיק הוא עולם ומלאו. לעשות את המיטב ולנצח בתיקים עבור הלקוחות שלי, ולבסוף לחזור הביתה למשפחה".

סיפור בלתי נשכח: "המשרד שלנו מתמחה בחטיפות ילדים, וזה גם הדבר הכי קשה. הייתה לנו לקוחה שהילדים שלה נחטפו לארצות הברית, ולקח לנו פרק זמן די ארוך לאתר אותם ולהביא אותם לארץ. בתקופה שהם היו בחו"לף היה ניכור הורי מאוד קשה. הילדים היו בטוחים שהאם נטשה אותם. האב הגיע ממשפחה מאוד עשירה, ונלחם בנו בכל הכוח. ראיתי את הלקוחה שלי נחתכת לעשרות חתיכות קטנות, אבל בסופו של יום, לאחר תקופה ממושכת ומאבקים, הילדים חזרו לאם ב-100 אחוז".

 

 

הלקוח הירושלמי: "הלקוח הירושלמי הוא מגוון מאוד. אנחנו חיים בעיר עם מרבד סוציואקונומי לא פשוט. יש מעט מאוד אנשי עסקים, הרבה מאוד עובדי מדינה, יש ערבים וחרדים, ואני מטפלת בלקוחות מכל המגזר".

מתחרים: "בירושלים, להבדיל מערים אחרות, רוב עורכי הדין שעוסקים בתחום המשפחה הם חברים טובים ומכבדים האחד את השני. יש לנו קבוצת וואטסאפ משותפת, שבה אנחנו מתייעצים ועוזרים האחד לשני".

העצמה נשית: "התחום של ענייני משפחה נשלט על ידי נשים, ויש בו יותר עורכות דין. בתחום של פירוק חברות, אנחנו יחסית מעט עורכות דין.  בשנים האחרונות ניתן לראות שיותר נשים נכנסות ליותר לתפקידי מפתח במשרד המשפטים וחל שינוי משמעותי, אך למרות זאת, עדין יש כברת דרך ארוכה שצריך לעשות".

ירושלים לאן: "בשנים האחרונות רואים בירושלים מגמה של התפתחות והתקדמות מבחינה עסקית ובתחום ההייטק וזה דבר טוב, אך יש לציין שירושלים אף פעם לא תהיה תל אביב והיא שומרת על הצביון שלה, דבר שצריך להישמר".

איפה תהיי בעוד 20 שנה: "אני מאחלת לעצמי קודם כל בריאות טובה. אני משערת שבעוד 20 שנה המשרד שלי יגדל, היום יש לי שבע עובדות ואני מאמינה שיהיו לי יותר. שאמשיך לעשות את מה שאני אוהבת, במלוא המרץ ככל שניתן".

כתובת: רחוב דיסקין 9א' – מגדל וולפסון.

טלפון: 02-5770095, פקס: 02-5770094.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר