אורלי רז (צילום: עדי כהן ציזנר)
אורלי רז (צילום: עדי כהן ציזנר)

"תמיד-תמיד אעשה יותר ממה שהבטחתי"

אורלי רז, בעלת תואר שני בחינוך מיוחד עשתה לפני 11 שנה תפנית של 180 מעלות היישר לתחום תיווך הנדל"ן. "נפתח בפניי עולם מרתק של מפגשים עם אנשים, אדרנלין ומיומנויות"

פורסם בתאריך: 6.3.22 17:03

שם: אורלי רז.

עיסוק: מתווכת.

מספר שנים בתחום: מתחילה את השנה ה-11.

מצב משפחתי: בת 52, בת זוג לרענן ואימא לשלושה ילדים.

מגורים: חברת קיבוץ רמת רחל.

למה דווקא תיווך: "כבעלת תואר שני בחינוך מיוחד מהאוניברסיטה העברית, במשך עשור פעלתי בתחום החינוך כמורה וכמנהלת. ההחלטה להיכנס לתחום התיווך הייתה כמעט אימפולסיבית, ועלתה במהלך הליכות הבוקר שעשיתי אז עם שכנתי. ברמת רחל היה משרד נדל"ן גדול עם פעילות מאד ענפה, והסיפורים והחוויות שעלו בהליכות הבוקר שלנו פתחו בפניי עולם מרתק של מפגשים עם אנשים, אדרנלין מביצוע עסקאות ומיומנויות וכישורים במגוון תחומים שדרושים על מנת להצליח בתחום".

התמחות: "באופן טבעי, מרבית העסקאות שביצעתי מתרכזות באזור המגורים שלי, שכונת ארנונה, ולאורך הרצועה הדרומית של ירושלים: ארמון הנציב, אבו טור, בקעה ומערבה משם".

מה החזון שלך: "חזון היא מילה גדולה מאוד. אני עסוקה ביום-יום שלי בשיפור עצמי, בשיפור היכולות שלי, כדי להגיע אל הלקוח הבא מנוסה יותר, טובה יותר".

קשיים בדרך: "השנה הראשונה הייתה שנה של מבחן לחוסן המנטלי שלי. הייתי צריכה להתגבר על הפערים בין הסיפורים ששמעתי באותן הליכות למציאות בשטח. הייתי צריכה ללמוד תחום תוכן חדש, לכבוש את מגבלות האגו, להבין את גבולות התפקיד ובמקביל להרחיב את סל הכלים שלי. היום יש אתגרים אחרים, אבל אני סקרנית במידה וגם אוהבת לצאת מאזורי הנוחות שלי".

מוטו בעבודה: "שני ערכים שמובילים אותי בעשייה הם: שקיפות מלאה ועמידה בהתחייבויות שלי ללקוחות. ולכן, אני תמיד-תמיד אעשה יותר ממה שהבטחתי".

סיפור בלתי נשכח: "פנתה אליי אישה מבוגרת שרצתה למכור דירה ברחוב ישראל אלדד 4. בתה שכנעה אותה לעבור לגור לידה במודיעין. עבדתי על הדירה במשך חודשים והבאתי קונה מאד טוב שהגיש הצעה מצוינת לזמן ההוא. כשהגיע הרגע להתקדם לחוזה, הגברת התחרטה והרגישה שלא יהיה נכון עבורה להשלים את המעבר. היא בישרה לי שהיא מבטלת את החוזה תוך שהיא מתייסרת על מאמצי העבודה שלי ועל כך שלא אראה פרי לעמלי. הרגעתי אותה שאני מאוד מבינה ואיחלתי לה טוב. לאחר שנים קיבלתי טלפון מהבת שבישרה בבכי של התרגשות שאמה הלכה לעולמה, לא לפני שציוותה שלאחר מותה, מי שימכור את הדירה, זו תהיה אני ולא אף אחד אחר".

הלקוח הירושלמי: "אני לא חושבת שיש כזה. הקהל הירושלמי מורכב מפסיפס של לקוחות: צעירים, מבוגרים ש'נודדים' בין שכונות, קהל אנגלוסכסי, צרפתי, משקיעים ועוד. אני אוהבת מאוד את העבודה שלי, בעיקר כי אני באמת מרגישה שיש לי את הזכות לבחור את הלקוחות הטובים".

 

 

מה זה לקוח טוב? "לקוח שהצלחתי לבנות איתו אמון, שהצלחתי להראות לו את הערך המוסף בעבודה ובשירות שאני מציעה, ואז לרוב גם קל לי ל'התאבד' עליו".

מתחרים: "בירושלים יש מתחרים מעולים, שזה אומר שאני נתקלת בעיקר במתווכים שנבנה איתם קשר קולגיאלי-מקצועי, מה שעושה את העבודה יותר מעניינת, יותר מחייבת".

העצמה  נשית: "התחום העסקי מזוהה לרוב עם תכונות גבריות, אבל בעיניי, במקצוע התיווך ספציפית יש המון מקום לתכונות שנחשבות 'נשיות', כמו היכולת להקשיב, לזהות צרכים בצורה מדויקת, להכיל משברים שקורים בדרך, וקורים תמיד. ידוע שמכירת דירה הוא אירוע שמדורג גבוה ברשימת האירועים הטראומתיים שאדם עובר בחייו, אפילו כשמדובר במכירה בנסיבות משמחות".

ירושלים לאן: "אני חושבת תמיד שנכון להיות צנוע במקומות האלה של תחזיות. אנחנו כולנו חווים פעילות דינמית".

איפה תהיי בעוד 20 שנה: "גדול עליי להתנבא לעוד 20 שנים, אני פה כעת. עושה כל מה שאני יכולה וצריכה כדי להיות טובה יותר".

כתובת: קיבוץ רמת רחל.

טלפון: 050-7243735.

פייסבוק: אורלי רז.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר