ד"ר נעמי פינס-כהני (צילום: אילן נרינסקי)
ד"ר נעמי פינס-כהני (צילום: אילן נרינסקי)

"אני עובדת באופן פרטני במטרה זוגית"

ד"ר נעמי פינס-כהני פיתחה שיטה ייחודית של טיפול זוגי. היא נפגשת תחילה עם שני בני הזוג, ולאחר מכן עובדת עם כל אחד מהם באופן פרטני. "בפגישה בארבע עיניים", היא מסבירה, "קל יותר להיפתח, להסיר הגנות ולהסתכל באומץ על עצמנו"

פורסם בתאריך: 6.3.22 17:31

שם: ד"ר נעמי פינס-כהני.

עיסוק: פסיכותרפיסטית, יועצת זוגית ומשפחתית, מנחת מדיטציה ומורה לוויג'נאנה יוגה.

שנת הקמת העסק: לפני כ-13 שנה.

מצב משפחתי: בת 48, נשואה ואימא לשני ילדים.

מגורים: ירושלים.

למה דווקא אימון זוגי: "אני תמיד אומרת שהמציאות האמיתית שבה אנחנו חיים היא לא מזון, קירות או כסף, אלא רגש. גם אם אדם יחזור לבית המפואר ביותר, אם הרגש אינו טוב, הוא יסבול. בית צנוע יכול להקרין אושר, וזה תלוי במצב הרגשי בין בני הבית. גם ההורות תלויה במצב הזוגיות. כשהזוגיות טובה, התפקוד טוב יותר ופתרון הבעיות קל יותר. יחסית, קל להעצים כל אדם לבדו, הרבה יותר מורכב להעצים זוגיות. העצמה בנפרד רק של בן או בת הזוג עלולה לפגוע אנושות בזוג. החוכמה היא להעצים כל אחד לחוד דרך הזוגיות".

התמחות: "אני עובדת באופן פרטני במטרה זוגית. אני נפגשת לראשונה עם שני בני הזוג ולאחר מכן, המפגשים הם פרטניים, כל פעם עם בן זוג אחד בנפרד באופן אישי. המטרה היא שהם ייצאו ממני עם מספיק כלים, כדי לעבוד על הזוגיות, להכיר את בן או בת הזוג, לראות את הקשיים, לתקן ולהתפתח על מנת להגיע למקום שהם חפצים. יש פן פדגוגי לצד הפן הפסיכולוגי. מתחילים אצלי וממשיכים כל החיים".

הייחודיות שלי: "כאמור, דרך העבודה שלי היא ייחודית ולא שגרתית. כל אחד מבני הזוג שמגיע לפגישה, מגיע עם נרטיב סגור, הוא בטוח שהדרך שלו נכונה, וזה בסדר גמור, כי הוא באמת צודק. אבל זה נכון גם לצד השני. הקושי הוא בתיווך של העמדות. לכן, אין לי עניין שישחזרו מולי את השיחות שעשו מיליון פעם ללא הצלחה. בפגישה בארבע עיניים, קל יותר להיפתח, להסיר הגנות ולהסתכל באומץ על עצמנו. כך אנחנו מבינים מאיפה כל אחד מגיע, מניחים על השולחן את דפוסי ההתנהגות שלו, שלעיתים מגיעים מבית המוצא ומשבשים את הזוגיות. את ההבנה הזו, אנחנו מתרגמים לתגובות שובות בתוך הזוגיות וחידוש התקשורת הזוגית. תקשורת זוגית היא שונה מכל תקשורת אחרת – בני זוג זה לא חברים, לא עמיתים לעבודה ובטח לא ילדים".

מה החזון שלך: "שכל זוג שרוצה לבנות חיים משותפים, יגיע בעת ההחלטה לייעוץ זוגי ולא יחכה לבעיות. לא לומדים זוגיות באף מקום. למה? את המקצוע שלנו אנחנו מכינים עוד משנות בית הספר, אז למה זוגיות אמורה להיות דבר ברור מאליו? למה חושבים שזה טבעי שיהיו בעיות בזוגיות? זו נחלת הכלל, רק כי אף אחד לא מלמד אנשים צעירים לא על זוגיות ולא על מיניות".

קשיים בדרך: "אנשים חוששים לבוא לייעוץ ומחכים לרגע שבו הם על סף התהום. הם רואים בזה כישלון. אני רואה בזה חוכמה גדולה להבין שאין לנו כלים ושצריך לרכוש אותם כמו בכל דבר. ככל שהשנים חולפות, הסיכוי לתיקון קטן לצערי".

מוטו בעבודה: "תמיד להילחם על הזוגיות. לא להתפשר".

 

 

סיפור בלתי נשכח: "הגיע אליי זוג צעיר לפני החתונה. הם מאוד אהבו האחד את השנייה, אבל לא הפסיקו לריב, והיו רגע לפני פרידה. הם למדו לתקשר סביב המחלוקות ביניהם. הבינו למה העליבו האחד את השני במקומות שהתכוונו להביע את עמדתם, ולא לפגוע. חלק מהפתרונות היו טכניים (איך רבים) וחלק היו קשורים להבנת דפוסי התנהגות הפועלים ברקע כמו טון דיבור שנחווה אצלה כתוקפני למרות שבעיניו זה טון הדיבור הרגיל שלו, חלק היה בדפוסים רגשיים שכל אחד פיתח מול ההורים שלו והביא אותם לזוגיות למרות שלא היו רלוונטיים. בסוף, כמו באגדות, האהבה ניצחה".

מתחרים: "יש לא מעט יועצים זוגיים, אבל אני די ייחודית בדרך שלי".

העצמה נשית: "כאשר אישה שלמה עם הנשיות שלה, היא באופן אוטומטי הרבה יותר מועצמת, יותר מחוברת לזהות המינית ולזהות הבסיסית שלה. חלק מהעוצמה היא שבן הזוג שלה יראה אותה כאישה מדהימה. כשיש תקשורת טובה עם בן הזוג וכשיש רגש בתוך הבית, הנשמה נפתחת. זו ההעצמה הכי יפה, כי היא דורשת אימון מלא בין שני אנשים".

ירושלים לאן: "בשנים האחרונות ירושלים מתפתחת וצועדת לכיוון טוב".

איפה תהיי בעוד 20 שנה: "ממשיכה בתחום הייעוץ הזוגי, מלמדת ומעבירה את הידע שלי הלאה".

כתובת: רחביה, ירושלים

אתר: pines-kahani.co.il

טלפון: 054-538-7001

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר