אוסקר החינוך של ירושלים (צילום: אביהו בשארי)
אוסקר החינוך של ירושלים (צילום: אביהו בשארי)

שבוע החינוך הירושלמי: הצלחה, סיפוק והוקרה

במהלך השבוע החולף התקיימו ברחבי העיר עשרות אירועים, טקסים וערבי הוקרה שהעלו על נס את העשייה החינוכית בירושלים, בראשם אוסקר החינוך ששם זרקור על פועלם של הצוותים החינוכיים בעיר

פורסם בתאריך: 5.6.23 00:09

שבוע החינוך בירושלים לשנת 2023 נחל הצלחה מסחררת. האירועים שהתקיימו ברחבי העיר משכו אליהם אלפי הורים, תלמידים וצוותי חינוך, כשרובם ככולם יצאו מרוצים ומחויכים.

"שאפו לעיריית ירושלים על ההשקעה במערך החינוך המיוחד. היום היה להורים נחת בהופעה", אמרה אם לילד עם צרכים מיוחדים בסיום ערב ההוקרה להורי החינוך המיוחד, שהתקיים ביום ראשון. הורה אחר הצטרף למחמאות ואמר: "לגמרי אחלה ערב. הופעה מצחיקה ומרעננת", כשהוא מתכוון להופעה של הסטנדאפיסטית ליטל שוורץ.

זהו רק קמצוץ משביעות הרצון שהובעה בסיומו של כל אירוע, והמגוון – כאמור – היה גדול ופנה לכולם. כך למשל, הציגו תלמידים וצוותי חינוך את תוצרי העבודה שלהם במסגרת הפעילות החינוכית הבלתי פורמלית של 'המרחב השלם'.

אוסקר החינוך של ירושלים (צילום: אביהו בשארי)

אוסקר החינוך של ירושלים (צילום: אביהו בשארי)

באירוע 'המרחב השלם' השתתפו כ-600 תלמידות ותלמידים שהפעילו עשרות דוכנים, שעסקו בפעילות חינוכית פורמלית ובלתי פורמלית, כמו למשל אילוף כלבים, טכנולוגיה יוצרת, חוגי סיור, קולנוע ואמנות – מקצועות שמשולבים ב-24 בתי הספר הפועלים במסגרת תוכנית 'המרחב השלם'. התוצרים הוצגו בכיכר ספרא, הילדים הביעו התלהבות להציג את שעמלו עליו כל השנה, הוריהם נהנו לראות את החיוך, אך גם את העשייה בבתי הספר והצוותים החינוכיים רוו נחת מכל הטוב הזה.

בנוסף, התקיים אירוע מיוחד למתנדבים המצטיינים בקרב בני הנוער הירושלמים – טקס 'הפעיל המצטיין', שכל כולו הוקרה ל-11 בני ובנות נוער על נתינה ורוחב לב ועל פעילות חברתית בשלוש השנים האחרונות.

אוסקר החינוך של ירושלים (צילום: אביהו בשארי)

אוסקר החינוך של ירושלים (צילום: אביהו בשארי)

כאמור, שבוע החינוך פנה לכלל המגזרים והגילאים שלומדים במערכת החינוך הירושלמית. בחלק מהאירועים הציגו התלמידים ומוריהם את הלמידה החדשנית והייחודית. כך למשל, היה במוזיאון המדע, שם הוצגו עבודות חקר של תלמידים ממזרח העיר בתחומי המדע, הטכנולוגיה והקיימות. וכך היה באירוע הסיכום של פרויקט 'MAKE IT OPEN', במסגרתו פותחו בשיתוף מורים תרחישי למידה שונים עבור תלמידי כיתות ד'-י', כאשר הנחיית הפרויקט נעשתה בשיתוף גורמים בקהילה מהמגזר העסקי, האקדמי ועוד.

תוכנית שסיכמה שנה מוצלחת נוספת, שנייה במספר, היא 'הקולג' הירושלמי'. היה זה אירוע שהרים לתלמידים שמשתתפים בתוכנית, שבה הם לומדים קורסים אקדמאיים בחינם, אשר יחושבו להם כנקודות זכות.

***

חלק משמעותי אחר של אירועי שבוע החינוך הוקדש, כאמור, להוקרה לצוותי החינוך, אבל לא רק. במסגרת זו התקיים ערב עבור הצוותים החינוכיים בבריכת הסולטן, שבו נהנו אנשי החינוך הירושלמים גם מהופעה של עידן רייכל.

כמדי שנה, גולת הכותרת של אירועי שבוע החינוך היה טקס האוסקר האלטרנטיבי, וכמו תמיד – הזוכה הגדול הוא, כמובן, החינוך הירושלמי כולו. אחרי הכל, דרך ההוקרה וההערכה משיגים שותפות אמיתית עם הצוותים החינוכיים, והדבר בא לידי ביטוי בחתירה למצוינות והשקעה בערכים שניכרת מאוד בחינוך הירושלמי.

תוצרי המרחב השלם (צילום: המרחב השלם)

תוצרי המרחב השלם (צילום: המרחב השלם)

אוסקר החינוך מוקיר יוזמות חינוכיות וחברתיות מקוריות ויצירתיות, וכן אנשי ונשות חינוך ועובדי המעטפת במוסדות החינוך, אשר הצטיינו באופן יוצא דופן בתפקידם. ההערכה וההוקרה ניתנת לכלל הצוותים החינוכיים ובכמה קטגוריות – מנהל/ת, מורה, מזכיר/ה, גננת, סייע/ת, פסיכולוג/ית, אב בית, שומר/ת, מוסד חינוכי ועוד.

 

 

אז מי היו הזוכים בטקס המרגש?

בקטגורית המורים זכו להוקרה לאה רבינוביץ', מבית הספר הממלכתי-חרדי 'אשירה', מחנכת ומורה ותיקה מאוד במערכת החינוך הירושלמית, אשר לאורך השנים לימדה וחינכה אלפי תלמידים ופעלה במסגרת החינוך הממלכתי דתי בעיר.

אמל עבד רבה, מורה בבית ספר 'אלבסמאת' החל מהיום הראשון להקמתו. אמל היא מורה חרוצה מאוד, שיצרה יחסי אמון עם כלל העובדים והתלמידים בבית הספר והובילה פרויקטים משמעותיים מאוד עבור התלמידים וההורים.

הוקרה לילדי החינוך המיוחד (צילום יחידת ההורות, מנח"י)

הוקרה לילדי החינוך המיוחד (צילום יחידת ההורות, מנח"י)

הרב שלום ראוימי, מחנך בבית הספר 'אורות תלפיות', הפועל במסירות גדולה למען תלמידיו. בכל הפסקה וגם לאחר שעות הלימודים, נשאר הרב ראוימי לעזור לתלמידים מתקשים או לשוחח עם תלמידיו. לאחרונה, הוא אף ייסד עבורם שיעור קבוע לאחר שעות הלימודים והכל בהתנדבות מלאה.

בקטגורית בתי הספר: 'גבעת גונן' – בית הספר דוגל בשיטה ה-'הוליסטית' ונותן דגש לתחושת המסוגלות והשייכות של כל תלמיד. תלמידי בית הספר זוכים לרמה אקדמית גבוה, תוך מיצוי כלל יכולותיהם והקניית ארגז כלים לעתיד, תוך דגש על יכולת הבחירה של התלמידים.

'מקיף בנות בית חנינא' – בית הספר שואף לחנך תלמידות בעלות אישיות מנהיגותית מובילה ומוכנה לעתיד, תוך מתן דגש על ההישגים האקדמיים, המקצועיים והחברתיים. עם השנים, הישגי ה-'תווג'ייה' של בית הספר עולים בצורה משמעותית, ומשקפים את העבודה של הצוות עם התלמידות, בשיטתו הייחודית של ביה"ס המציגה את חשיבות המענה לכישורים חברתיים ורגשיים כמפתח לצמיחה.

בית ספר 'יראת ה" – בית ספר ותיק שמתאפיין באווירה טובה, בחינוך לתורה ודרך ארץ ועידוד התלמידות לשאוף כמה שיותר גבוה, תוך השקעה גדולה למען הצלחתן. בבית הספר ישנו מגוון של אוכלוסיות, והצוות החינוכי יוצר אווירת שייכות, חברות ואכפתיות בין כלל התלמידות.

בקטגורית הגננות: שושי זיסק – שושי הינה גננת ותיקה בעיר, המשמשת כגננת מדריכה תוך קידום תחום התקשוב בעיר באמצעות הפגנת תבונה, רוח נתינה והכוונה אישית. שושי פועלת במסגרת גן העשרה של קידום המדיה, ומגיעה לגנים בכל רחבי העיר תוך ליווי והדרכת צוותי הגנים בעיר.

רימה זחאיקה – גננת מקצועית ומסורה לעבודתה, המנהלת את גן הילדים בשכונת אל-טור מעל ל-12 שנים. מדי יום היא מקבלת את ילדי הגן בחיוך ובאהבה, מכילה כל ילד וילדה ומעצימה את כולם באופן יוצא מן הכלל תוך מתן דוגמה להשקעה, יוזמה ושותפות במערכת החינוכית.

סיון כהן – מעבר לפועלה כגננת בשכונת בית-וגן בעיר, סיון מתכללת את העשייה החינוכית בגן בהתאם ליעדי האגף לחינוך קדם-יסודי במגזר החרדי, ומשתמשת בדרכי הוראה מגוונות תוך מתן מענה מותאם אישי לכל תלמיד. סיוון מעודדת פתרון בעיות וקונפליקטים בשיח בין-אישי, ומאפשרת הבעה רגשית ויצירת מרחב הולם.

בקטגורית "אב בית" – זכה אריה מזרחי מבית ספר 'נתיבות שלמה', שבו הוא עובד כ-22 שנים. אריה הוא ירושלמי שורשי, ובצעירותו למד אחזקה, חשמל ונגרות. בעבודתו בבית הספר, אריה נותן את כל כולו לתלמידים, אותם הוא רואה כילדיו וכנכדיו, ובמשך השנים הכין ספריות עבור בית הכנסת שבבית הספר, בנה גינה ירוקה וכן חדר חיות מיוחד.

בקטגורית "מזכירה" – זכתה עביר עליאן מבית הספר 'מתיא'. מאז ומתמיד, חלמה עביר להיות מורה, אך לאורך השנים לא התאפשר לה ללמוד חינוך כפי שרצתה. עביר לא ויתרה על חלומה לעבוד עם ילדים, וכבר 19 שנים היא עובדת בתור מזכירה בבית הספר, כאשר היא מעניקה תמיכה, עזרה וליווי לכל התלמידים והצוות הפדגוגי.

בקטגורית "מלווי ההסעות" – זכה אליהו ששון מבית ספר לחינוך מיוחד 'אמירים- אליהו'. אליהו איש חינוך ביסודו אשר לימד בישיבה, ואף הקים מסגרת לנוער נושר בכוחות עצמו. מתוך רצון לממן את המסגרת ולא לוותר על החיבור היום-יומי עם תלמידים, החליט לעבוד כמלווה הסעות. כיום הוא מלווה את התלמידים בבית הספר לחינוך מיוחד בו הוא עובד וזוכה לתחושה של שליחות חינוכית אמיתית.

בקטגוריית "מאבטחים" – זכה משה מחבר מבית ספר 'שערי ציון וישכיל פיו'. משה רואה את התלמידים בבית הספר בתור ילדיו, פועל מתוך שליחות וחש סיפוק מעבודתו עם תלמידי החינוך המיוחד. הוא מחובר לתלמידי בית הספר, צוחק איתם מדי יום ומבדר אותם, תוך מתן חיוך ומילה טובה וכמובן שמירה על חייהם וביטחונם האישי.

בפרס מפעל חיים זכו: ראובן בביאן, מנהל בית ספר 'ארזים' – ראובן רואה את העבודה עם התלמידים בבית הספר כעבודת קודש, מרגיש שליח ומקדיש את כל כולו לתלמידים. לפני כ-26 שנה, נפל בנו של ראובן באסון המסוקים, ולאחר מחשבה ורצון לפרוש החליט להקדיש את חייו למען התלמידים, מתוך רצון למלא את חייו תוך שימוש בסיפורו האישי הדוחף אותו לעבודת הקודש שהוא עושה עם התלמידים.

עפאף קדומי, מנהלת בית ספר 'עיסוויה בנות' – עפאף עובדת במערכת החינוך כבר 23 שנים, תוך קידום מצוינות והישגים בתחומים רבים כגון: צמצום נשירה, הישגים לימודיים, תמיכה רגשית וחברתית ועשייה רבה ומשמעותית. אחת המטרות המרכזיות העומדות מול עיניה הינה העצמת נשים במגזר הערבי, והיא מקדישה את חייה למטרה זו.

טקס הפעיל המצטיין (צילום: אורין מור ויעל מרום, חושן קריאייטיב)

טקס הפעיל המצטיין (צילום: אורין מור ויעל מרום, חושן קריאייטיב)

אסתר שמעא, מייסדת העמותה 'אור עיני', אותה הקימה לפני כ-15 שנה יחד עם אימהות אחרות  כמרכז קידום, שיקום, ליווי ותמיכה לליקויי ראיה ולמשפחותיהם. לפני כשנה, הקימה העמותה מרכז חינוכי הכולל גן חרדי ראשון מסוגו בארץ, מרכז השאלת מכשירים מקצועיים לעיוורים, חדרי מוזיקה ועוד. אסתר, במסירותה הגדולה, פועלת לחיזוק האופטימיות בקרב קהילת העמותה, בשילוב ההכרה במגבלות באופן בריא ומאוזן ותוך מימוש הפוטנציאל הטמון בכל אחד ואחת.

בקטגורית "מובילת צהרון" – זכתה נאווה גרשון, רכזת הגן 'יאנוש קורצאק'.

בקטגוריית "אנשי טיפול" – זכתה רותי וקשלק, מבית הספר 'אורט גבעת רם'.

בקטגורית "סייעת" – זכתה דורידה עקרומאוי, מבית הספר 'אל אמאל'.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר