הבכיר בחברה העירונית בהארכת המעצר (צילום: אורן בן-חקון)
הבכיר בחברה העירונית בהארכת המעצר (צילום: אורן בן-חקון)

הוארך מעצרו של הבכיר בחברה העירונית; נציג המשטרה: "שיחדו גורמים בעלי השפעה בעיריית ירושלים"

החשד לשחיתות בחברה העירונית: מעצרם של הבכיר בחברה העירונית ונושא המשרה הבכירה בעיריית ירושלים הוארך עד מחר, רביעי. השניים ישוחררו לאחר מכן למעצר בית; שמותיהם נאסרו לפרסום למשך 6 ימים

פורסם בתאריך: 6.8.19 16:46

בבית משפט השלום בירושלים התקיים  דיון הארכת המעצר של 3 החשודים, שנעצרו הבוקר – בכיר בחברה עירונית, העוזרת האישית שלו ונושא משרה בכירה בעיריית ירושלים. בדיון להארכת המעצר התייחס נציג המשטרה לחשוד המרכזי – הבכיר בחברה העירונית וכן לנושא המשרה הבכירה בעירייה ואמר כי "הם שיחדו גורמים בעלי השפעה בעיריית ירושלים, וזאת בכדי לזכות בטובות הנאה. נראה כי רמת המודעות שלהם לעבירות היתה שווה".


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בדיון ביקש עו"ד יהודה שושן, סנגורו של החשוד המרכזי, הבכיר בחברה העירונית, צו איסור פרסום על שמו, אולם נציג המשטרה התנגד לבקשה וטען כי "מדובר בנושא משרות ציבוריות, שעל פי החשד התנהלו בניגוד מוחלט לטוהר המידות".נציג המשטרה הוסיף וטען כי "קיימים ממצאים לפיהם הכרחי ששמם יפורסם. מדובר באנשי ציבור בעלי השפעה שצריכים לשמש דוגמא". מנגד, סנגורו של הבכיר בחברה העירונית טען כי "הנזק האישי שייגרם לו הוא אדיר, כמו כן קיים חשש לפגיעה בתדמית ובפעילות של החברה העירונית. הוא בתפקיד מיוחד".

בסיום הדיון החליטה השופטת חוי טוקר לאסור את פרסום שמם של החשודים ל-6 ימים.



כך או כך, מעצר שני הבכירים הוארך עד מחר, רביעי, 7.8, בשעה 17:00. לאחר מכן, כך נקבע בדיון, הם ישוחררו למעצר בית מלא למשך חמישה ימים (עד 11.8) בתנאים מגבילים, ובערבות עצמית של 5,000 שקלים. כמו כן, נקבע בדיון כי החשודים יורחקו ממקום העבודה שלהם – החברה העירונית ועיריית ירושלים – ל-14 יום.

בנו של הבכיר בחברה העירונית, שנכח בדיון הארכת המעצר, מסר כי "אבא שלי אמר לי דבר אחד – 'אני עוזב את העולם הזה עם שם טוב'".


בית משפט השלום בירושלים (צילום: תומר אפלבאום)

בית משפט השלום בירושלים (צילום: תומר אפלבאום)


סנגורו של הבכיר בחברה העירונית, עו"ד שושן מסר ל"כל העיר" כי "מדובר בדמות מוכרת ומוערכת בעיר ירושלים, דמות שקיבלה פרס. מבקר המדינה כבר בדק את הנושאים הנחקרים כעת ולא מצא פגמים מהותיים. זהו מיחזור טענות שאין בהן שמץ של עבירה פלילית. באשר לבניין לשימור – אכן נעשו תוספות בנייה בכפוף להיתר ועל פי הוראות השימור בחוק ובהתייעצות עם יועץ שימור. נשמח שתיערך בדיקה מדוקדקת בנושא על מנת ששמו של מרשי יטוהר גם בעניין זה".



כפי שפורסם, משטרת ירושלים החלה בחקירה סמויה לפני כעשרה חודשים בעקבות מידע שהתקבל בחשד לאי סדרים, קבלת ומתן שוחד והפרת אמונים על ידי בכיר בחברה עירונית הפועלת מטעמה של עיריית ירושלים והעוזרת האישית שלו ואדם נוסף הנושא משרה בכירה בעירייה. "מחקירת המשטרה הסמויה שנוהלה חשפו חוקרי המשטרה חשד כי הבכיר בחברה העירונית והעוזרת האישית שלו", כך ציינו במשטרה, "'סיפקו בחינם' לאורך השנים אלפי כרטיסים לאירועים והופעות, באמצעותו של הבכיר בעיריית ירושלים, וזאת על פי החשד במטרה לקדם טובות הנאה ואינטרסים אישיים בהם ביטולם של דוחות חניה למקורביו".

עוד עלה החשד כי הבכיר בחברה העירונית, "בדרך זו פעל לקבלת היתרים להריסתו של מבנה בדרום העיר המוגדר כ'מבנה לשימור' הנמצא בחזקתה של אשתו, ובנייתו של בניין דירות במקומו", כך נמסר הבוקר מהמשטרה.

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר