הר הבית (צילום: אי.פי.Oded Balilty)
הר הבית (צילום: אי.פי.Oded Balilty)

הסערה במזרח העיר: פסק ההלכה (פתווא) החדש שאוסר על נשים מוכות להתלונן במשטרה

פסק ההלכה (פתווא) של השייח' עכרמה צברי, הדרשן של מסגד אלאקצא בהר הבית, אוסר על נשים מוכות להתלונן במשטרה על בעליהן. החוקר יוני בן מנחם, מהמרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, מסביר: "לאור המתיחויות האחרונות בהר הבית - המגמה של הרשות הפלסטינית היא להתנתק מהרשויות בישראל"

פורסם בתאריך: 23.8.19 09:28

סערה במזרח ירושלים בעקבות פסק הלכה (פתווא) של השייח' עכרמה צברי, הדרשן של מסגד אלאקצא בהר הבית, שאוסר על נשים מוכות להתלונן במשטרה על בעליהן.

נשים במזרח העיר ופעילים התקוממו השבוע בעקבות הפתווא הקיצוני, שמכשיר מעשי אלימות בתוך המשפחה. יחד עם זאת נראה כי על פניו במזרח ירושלים לא מתכוונים לציית לו באופן גורף.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"פסק ההלכה הזה פורסם מכיוון שפנייה למשטרת ישראל זו הכרה בריבונית הישראלית על מזרח ירושלים", מסביר בשיחה עם "כל העיר" העיתונאי לשעבר ומנכ"ל רשות השידור לשעבר יוני בן מנחם, כיום חוקר בכיר במכון המחקר 'המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה'. "לאור המתיחויות האחרונות בהר הבית – המגמה של הרשות הפלסטינית היא להתנתק מהרשויות בישראל ועם ההסכמים עימה".

לדבריו, "בעקבות פרסום הפתווא התפתח זעם גדול בקרב נשים רבות במזרח ירושלים, ואף קיבלתי פניות על כך מגורמים פלסטינים להציף את הנושא. היות וחלק גדול מהן כן פונות לתחנות משטרה במזרח העיר ומתלוננות על אלימות שמופנית כלפיהם מצד בעליהם. הנשים הערביות במזרח העיר הם שונות מהנשים בגדה, יש להן חיכוך יומיומי עם החלק המערבי של העיר, הן מדברות עברית, חלקן יוצא מהבית עם בגדים מסורתיים ומחליף אותם במערב העיר".


יוני בן מנחם (צילום: פרטי)

יוני בן מנחם (צילום: פרטי)


בן מנחם מציין כי "אנחנו גם עדים לכל מיני מגבלות חברתיות על נשים, למשל האיסור שיצא לאחרונה על נשים לשבת בבתי קפה".

לצד זאת מנחם מדגיש כי נרשמת עלייה בכמות התלונות של נשים ממזרח ירושלים במשטרה, הסיבה לדבריו כי "שהנשים יוצאות לעבוד, מפתחות קריירה, מביאות כסף הביתה והופכות לחלק משמעותי בניהול כלכלת הבית ובתוכו. הן נחשבות יותר עצמאיות מהנשים בגדה, וזה מוביל להרבה חיכוכים בינן לבין הבעלים".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אישה

    החוקר בן מנחם מייד מצדיק ומחפה בטענות סראק על איזו התנתקות מישראל אתה מקשקש הם מקבלים כל ההטבות וחיים פה
    אילו דובר במטיף יהודי מייד,הייתם פותחים חקירה ומעצרים
    אפס משטרה משתפת פעולה בדיכוי ורצח נשים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר