כלב שתרם דם (צילום: וט חולים)
(צילום: וט חולים)

בית החולים הווטרינרי באזור ירושלים: נפתח בנק דם חדש לכלבים ולחתולים

במרכז "וט חולים" שפועל בקרית ענבים נפתח לאחרונה בנק דם חדש; מי יכול לתרום? כלבים מגיל שנה עד 9 השוקלים למעלה מ-23 ק"ג וחתולים בני שנה עד 9 - ממשקל 3.5 ק"ג ומעלה

פורסם בתאריך: 26.8.19 17:36

בית החולים הווטרינרי בקרית ענבים "וט חולים" פתח לאחרונה בנק דם חדש – עבור כלבים וחתולים פצועים שנדרשים לקבל מנות דם. המרכז קורא לבעלי כלבים וחתולים לתרום למערך בנק הדם.

"מדובר בפעילות מצילת חיים, אבל יקרה מאוד שדורשת משאבים והתגייסות שאינה נושאת רווחים כלכליים, אבל היא טומנת בחובה את הזכות לנסות ולהציל חיי כלבים וחתולים", נמסר מ"וט חולים", "בנק דם לחיות מחמד מציע מגוון של 'מוצרי' דם שמופקים ממנת הדם שנתרמה, כך שלמעשה מכל מנת דם מופקים שני הרכיבים העיקריים: תאי הדם והפלסמה – שהיא נוזל הדם המכיל גם את חלבוניו".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


חתול שתרם דם (צילום: וט חולים)

(צילום: וט חולים)


לאנשי 'וט חולים – מרכז רפואי ווטרינרי' החשיבות ביכולת לתת מענה מציל חיים ומרפא זה וההחלטה שאין סיכוי שיהיה כלב או חתול שיזדקק למנת דם מצילת חיים והם לא יוכלו לתת לו אותה", או כפי שמגדירה זאת אופיר ניב, מנהל המרכז, "יש דברים שעושים מתוך שליחות ולנפש ולא מסתכלים על המספרים ועל הכדאיות הכלכלית".

איך זה מתבצע? לפני כל התרמה מבוצעת לתורם/מת בדיקה גופנית ובדיקות דם שנועדו לוודא את בריאות וכשירות התורם/ת לתרום. התרומה עצמה מתבצעת תוך הרדמה קלה של התורם, במהלך ההתרמה בעל החיים מקבל נוזלים לווריד שנועדו להחליף את נפח הנוזלים שנלקחו בזמן ההתרמה.


כלבים שתרמו דם (צילום: וט חולים)

(צילום: וט חולים)


מתי נדרשים להשתמש בתרומת דם? במקרים של דימומים קשים או אם בעל החיים הורעל ברעל עכברים או חלה בקדחת קרציות או מחלות דם שונות בכלבים וחתולים.

למי מותר לתרום? כלבים מגיל שנה עד 9 השוקלים למעלה מ 23 ק"ג הם תורמים פוטנציאלים מצוינים, חתולים בגילאים שנה עד 9 וממשקל 3.5 ק"ג ומעלה. חתולים תורמים כ-60-50 מ"ל דם ואילו מכלבים ניתן להתרים כ-400 מ"ל דם.



תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר