אליהו כהן ז"ל (צילום מוטי א)
אליהו כהן ז"ל (צילום מוטי א)

בגיל 88: הלך לעולמו אליהו כהן – בעל מאפיית הפיתות-אשתנור בשכונת הבוכרים

‏אליהו כהן ז"ל, נפטר הלילה בגיל 88 בבית החולים שערי צדק. כהן היה בעלי מאפיית הפיתות המיתולוגית בשכונת הבוכרים, אותה זוכרים רבים מתושבי העיר: "כמה עצוב, הוא היה חלק מהילדות שלי בשכונת הבוכרים"

פורסם בתאריך: 20.9.19 10:49

‏אליהו כהן, בעלh מאפיית הפיתות המיתולוגית' שפעלה סמוך לבית הכנסת "מוסאיוף" בשכונת הבוכרים, הלך לעולמו אמש בגיל 88 בבית החולים שערי צדק.

כהן, שניהל את המאפייה ביד רמה במשך למעלה מ-50 שנה היה מזוהה יותר מכל עם דבר אחד – טוב לב ואהבה למקצוע האפייה. לאחר עשורים רבים, כהן סגר את המקום לפני כשנה וחצי, זמן קצר אחרי פטירת רעייתו עליזה. כעת לאחר פטירתו, הותיר כהן אחריו שני ילדים ונכדים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


הרב אברהם כהן, גבאי בית הכנסת "מוסאיוף" מספר בשיחה עם "כל העיר": "אליהו עליו השלום היה אדם צדיק, יהודי עם מידות, חסד וצדקה שאין לתאר. כשהייתי מדבר עם אנשים לא מהאזור, היו אומרים 'אה .. זה הבית הכנסת, ליד מאפייה של הפיתות של אליהו? היו מזהים את בית הכנסת דרכו. אליהו היה שם דבר ומפורסם בעיר ירושלים איבדה דמות עם לב ונשמה, עליו נאמר ירושלים של זהב".

אחד המאפיינים הבולטים של המאפייה שניהל כהן בחייו היו הפיתות אשתנור שהכין במקום מדי יום. אמש, עם היוודע הבשורה העצובה על מותו שיתפו גולשים בפייסבוק את היכרותם עם אליהו ז"ל ועם המאפייה המיתולוגית.


אליהו כהן ז"ל (צילום מוטי א)

אליהו כהן ז"ל (צילום מוטי א)


"כמה עצוב, יהי זכרו ברוך. הוא  היה חלק מהילדות שלי בשכונת הבוכרים", סיפרה ירושלמית בפייסבוק, "הייתי שם כל יום שישי, והוא הכיר כבר את כולם וידע איך כל אחד אוהב את הלאפות שלו".

גולש נוסף כתב: "זה ילדות בלתי נשכחת. אבא מסיים תפילת סליחות. עולים למאפייה מבית הכנסת קונים כמה פיתות חמות חמות לכל בני המשפחה. כמובן מורחים חמאה על הפיתה החמה עם כוס תה….מעדן. יהי זכרו ברוך".

הלוויתו של כהן נערכה אתמול בבית העלמין בגבעת שאול.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. מוטי

    הלוויה של אליהו כהן התקיימה אתמול ב11:30 יום ה בהר המנוחות משהו מהמשפחה תיקון טעות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר