הרכבת הקלה לרגל יובל ליום ירושלים (צילום: יעלה גדעון)
הרכבת הקלה לרגל יובל ליום ירושלים (צילום: יעלה גדעון)

נוסעים כחול-לבן: הרכבת הקלה לובשת חג לרגל יום ירושלים

ירון רביד, מנכ"ל סיטיפס, ל"כל העיר": "ירושלים היא נושאת דגל המהפכה; אנחנו מקווים כי בקרוב יאושר לנו להתחיל את עבודות הארכת הקו האדום הפועל"

פורסם בתאריך: 18.5.17 11:54

קרונות הרכבת הקלה בירושלים לובשים חג. הרכבות קושטו השבוע בדגלי ישראל ובסמל העיר ירושלים. ירון רביד, מנכ"ל סיטיפס הרכבת הקלה בירושלים, מציין השבוע ל"כל העיר", לרגל יובל ליום ירושלים: "בשנים האחרונות התחבורה הציבורית בארץ עוברת מהפיכה של ממש. הפרויקטים בתחום זה משפיעים ועוד ישפיעו רבות על השגרה של כל אחד ואחת מאיתנו, כמו גם על החברה והכלכלה בכללותה.

 

הרכבת הקלה לרגל יובל ליום ירושלים (צילום: יעלה גדעון)

הרכבת הקלה לרגל יובל ליום ירושלים (צילום: יעלה גדעון)

"ירושלים היא נושאת דגל המהפכה", מדגיש רביד. "הרכבת הקלה בירושלים שהחלה לפעול ב-2011 לאחר ציפייה רבה, תכנון קפדני והרצה, הציבה סטנדרטים חדשים בתחבורה הציבורית בישראל, והפכה עם הזמן לסיפור הצלחה שאף אחד לא ציפה לו. הרכבת הפכה למאיץ צמיחה מרכזי ומחוללת שינויים סביבתיים, תחבורתיים, כלכליים ואורבאניים. לא מדובר רק בכלי תחבורה אלא בפרויקט ששינה את מרכז ירושלים והשפיע על איכות החיים של התושבים. מאז הקמתה של הרכבת הקלה מספר הנוסעים הקבועים בה עולה בהתמדה ועומד כיום על כ-145,000 נוסעים ביום. הרכבת שיפרה את איכות הסביבה בעיר כאשר הצליחה להפחית ב-70 אחוז את זיהום האוויר והובילה לירידה ניכרת במספר הרכבים לאורך תוואי הקו. בנוסף, נרשמה עלייה במחירי הנדל"ן בכ-20 אחוז.

 

ירון רביד, מנכל סיטיפס, הרכבת הקלה (צילום: סיטיפס)

ירון רביד, מנכל סיטיפס, הרכבת הקלה (צילום: סיטיפס)

***

סיטיפס תבצע את הארכות הקו האדום של הרכבת הקלה

האם נגלוש בחינם באינטרנט ברכבת?

כביש 1: "לא מתחייבים על קיצור זמן הנסיעה"

***

"אחד היתרונות הגדולים של הרכבת הקלה", לדברי רביד, "הוא נגישותה לבעלי מוגבלויות באופן מלא ונוח בהיבטים הפיזיים ובהנגשת המידע באמצעים ויזואליים וקוליים, הן בתחנות הרכבת הקלה והן בקרונות. בעלי מוגבלויות יכולים להתנייד באמצעות הרכבת הקלה באופן עצמאי, ולהגיע בקלות אל מרכזי התעסוקה והסחר ולמוקדי הבילוי והחברה בעיר.

ומה בנוגע לקידום הקמת הארכות קווי הרכבת? "המשימה העומדת בפנינו כעת היא להביא את הבשורה הזו לתושבים נוספים בעיר. יש לכולנו – עיריית ירושלים, סיטיפס ומשרד התחבורה, החובה שהשירות הזה יהיה נחלתם של יותר ויותר תושבי ירושלים, ביניהם תושבי שכונת נוה יעקב, משפחות החולים בהדסה והסטודנטים באוניברסיטאות. אנחנו מקווים כי בקרוב יאושר לנו להתחיל את עבודות הארכת הקו האדום הפועל, וכולי תקווה שהמהפכה התחבורתית בעיר תמשיך ותממש עוד את הפוטנציאל הגלום בה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר