דוכן של 15 דקות בתחנה המרכזית בירושלים (צילום: 15 דקות)
דוכן של 15 דקות בתחנה המרכזית בירושלים (צילום: 15 דקות)

אוספים תלונות מהשטח: דוכן של "15 דקות" הוצב בלב התחנה המרכזית

דוכן של "15 דקות" - ארגון צרכני התחבורה הציבורית, שאוסף תלונות מנוסעים, הוצב בתחנה המרכזית בירושלים למשך שבועיים - זאת במסגרת פסק דין שניתן לזכות פעילי העמותה במאבקם המשפטי לצמצום זיהום האוויר במתחם

פורסם בתאריך: 29.10.19 13:07

השבוע הוצב בתחנה המרכזית בירושלים דוכן של "15 דקות" – ארגון צרכני תחבורה ציבורית,  האוסף תלונות מנוסעים על איחורים ועיכובים של קווי אוטובוס.

הדוכן יפעל השבוע ובשבוע הבא, סך הכל במשך שבועיים, וזאת במסגרת פסק דין שניתן לזכות פעילי העמותה במאבקם המשפטי לצמצום זיהום האוויר בתחנה המרכזית.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


דוכן של 15 דקות בתחנה המרכזית בירושלים (צילום: 15 דקות)

דוכן של 15 דקות בתחנה המרכזית בירושלים (צילום: 15 דקות)


לפי פסק הדין שהתקבל לפני כשנה בבית המשפט המחוזי בתל אביב, שבעה תובעים, ביניהם נוסעים המשתמשים דרך קבע בתחבורה הציבורית בתחנה וכן פעילים בארגונים העוסקים בתפקוד התחבורה הציבורית בארץ, טענו כי התחנה המרכזית מזוהמת הן בתחמוצות חנקן והן בחלקיקים נשימתיים עדינים PM2.5, בערכים החורגים במאות אחוזים מהתקן. התביעה הוגשה נגד שישה גופים: חברת אמות השקעות, חברת נצבא החזקות, מפעלי תחנות, 'התחנה המרכזית בירושלים ניהול 1966 בע"מ', 'תחנת אוטובוסים מרכזית ירושלים בע"מ' וחברת אגד.

בית המשפט קבע כי זיהום האוויר לא טופל כראוי ופסק, במסגרת הסכם פשרה, פיצוי בשך 12.4 מיליון שקלים. לפי פסק הדין 7.4 מיליון שקלים מהפיצוי יושקעו בעבודות לשיפור חווית השירות בתחנה ולהעלאת המודעות לזיהום האוויר.  חמישה מיליון השקלים הנותרים הועברו לארגוני סביבה, לארגונים מתחום התחבורה ולארגוני זכויות אנשים עם מוגבלות, וביניהם אדם טבע ודין, ארגון 15 דקות, עמותת עיגול לטובה, המרכז לזכויות אדם של אנשים עם מוגבלויות וארגון חיים וסביבה. עוד הוחלט כי ארגון "15 דקות" יפעיל דוכן בתחנה המרכזית בירושלים, כשנה לאחר קבלת פסק הדין, וזאת למשך שבועיים.


התחנה המרכזית (צילום: ארנון בוסאני)

התחנה המרכזית (צילום: ארנון בוסאני)


בימים אלה, בדוכן שהוצב נאספות תלונות על איחורים וביטולי נסיעות. כמו כן, הנוסעים מקבלים הדרכה וליווי להורדת אפליקציית הדיווחים "15 דקות", ומקבלים מידע אודות מיצוי זכיותיהם באמצעות תביעות קטנות.

"הקמת הדוכן היא חלק מיישום פסק דין שניתן לפני כשנתיים במסגרת תביעה נגד זיהום האוויר בתחנה המרכזית", מציינים ב-15 דקות, "במסגרת ההליכים המשפטיים, במהלכם ייצג עו"ד אסף פינק את התובעים, נקבע כי הנהלת התחנה תסגור באופן חשמלי את הדלתות לרציפים, תציב פקחים ושילוט, תשפץ את אולמות הנוסעים בתחנה המרכזית ותשלם לארגוני סביבה ותחבורה הפועלים למען תחבורה ציבורית ואיכות סביבה".


יוסי סעידוב (צילום: שי חמד)

יוסי סעידוב (צילום: שי חמד)


יוסי סעידוב, מייסד "15 דקות" – ארגון צרכני תחבורה ציבורית, מוסר: "תחבורה ציבורית מהירה היא פתרון למשבר התצחבורה בישראל ואף לצמצום הפערים ולהנגשת חינוך איכותי ומרכזי תעסוקה לפריפריה. היכולת שלנו, הנוסעים, לשנות ולשפר היא אדירה. אנחנו קוראים לכל מי שמעוניין לשפר את התחבורה הציבורית לפנות אלינו".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בירושלים?

הורידו את אפליקציית "כל העיר ירושלים" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר ירושלים" באייפון

 


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר