כביש בגין (צילום: אורן בן-חקון)
כביש בגין (צילום: אורן בן-חקון)

המהלך שימנע את מרוצי הכביש מסכני החיים? החל קידום יוזמה להוספת מצלמות בכביש בגין

בעקבות התאונה הקטלנית במחלף הרוזמרין שנגרמה בשל מרוץ מכוניות, מקודמת יוזמה להצבת מצלמות אכיפה במוקדים נוספים בכביש בגין. האם הן ימנעו מנהגים מסכני חיים לקיים מרוצי כביש בציר הראשי?

פורסם בתאריך: 6.11.19 08:11

יוזמה להוספת מצלמות לאכיפת מהירות מופרזת לאורך כביש בגין החלה להיות מקודמת השבוע בשכונת גילה. היוזמה עולה בעקבות תלונות על מרוצי כביש מסכני חיים, שנערכים במוקדים שונים בכביש בגין. עופר איובי, היועץ הבכיר לראש העיר משה ליאון, מציע להתקין מצלמות לאכיפת מהירות מופרזת במקומות נוספים בציר התחבורה הראשי של העיר.

"תופעת מרוצי מכוניות היא לא רק בכביש בגין לכיוון גילה, היא גם קיימת בכביש המוביל לפסגת זאב", מציין השבוע איובי בשיחה עם "כל העיר". "בכל כביש שיש בו אפשרות לנסיעה מהירה יש מרוצי מכוניות – לכן צריך ליישם את ההצעה שאני מעלה – להתקין עוד מצלמות מהירות בכביש בגין. מצומת גבעת מרדכי ועד צומת הרוזמרין אין מצלמות, חייבים להציב שם מצלמות מהירות עם התראה ושילוט שיש מצלמות אכיפה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


ומה אומרים במשטרה על היוזמה של איובי? מבדיקת "כל העיר" עולה כי לא נרשמת כוונה מצד המשטרה להציב מצלמות נוספות בכביש. לדברי גורמים בכירים במשטרה, "הצבת המצלמות מתבצעת באמצעות בחינה של מספר פרמטרים, כשחלק מהם זה הוא נסיעה בכביש, כמות תאונות שמתרחשת באותו מקטע, ובהתאם להמלצות ועדת קמא, שהתקבלו בשנה שעברה, שבחנה את פעילות מצלמות המהירות ברחבי הארץ".

כידוע, בכביש בגין מותקנות שתי מצלמות לאכיפת מהירות מופרזת במוקד אחד בלבד לשני הכיוונים – במקטע שבין מחלף גבעת מרדכי לבין מחלף קרית משה. בתחום נסיעה זה רוב הנהגים מקפידים על נסיעה עד ל-80 קמ"ש, אולם במקטעים האחרים לאורך כביש בגין, נרשמים לא מעט מקרים של רכבים שנוסעים במהירות מופרזת, מעל 100-80 קמ"ש ואפילו יותר. כפי שפורסם בהרחבה ב"כל העיר", תושבי גילה ובית צפאפא התלוננו מספר פעמים על קיומם של מרוצי כביש, כאשר לטענתם המשטרה לא פועלת מספיק באזור. במשטרת ירושלים טענו בתגובה כי "לא מוכרת כל תופעה של תחרויות או מרוצים בכבישים אלו".


זירת התאונה הטראגית בצומת הרוזמרין בחג ראש השנה (צילום: דוברות המשטרה)

זירת התאונה הטראגית בצומת הרוזמרין שבה נהרג יהושע כהן ז"ל (צילום: דוברות המשטרה)


בראש השנה התרחשה במחלף הרוזמרין תאונה קטלנית במהלכה נהרג יהושע (שוקי) כהן ז"ל ואשתו ענת כהן נפצעה באורח קשה – היא עדיין מאושפזת במצב קשה בבית החולים שערי צדק. נגד הרכב הפוגע הוגש כתב אישום שמייחס לו עבירה של 'המתה בקלות דעת'. מכתב האישום עולה כי שני נהגים נסעו בכביש בגין במהירות שיא שהגיעה לעתים ל-225 קמ"ש, תוך כדי שהם מסכנים את הנהגים האחרים. כתב האישום מצוין כי הנאשם המרכזי, בן 27, תושב בית צפאפא, נסע לתוך צומת הרוזמרין במהירות, ולאחר שאיבד שליטה על הרכב הוא התנגש בעוצמה ברכב של הזוג כהן.

איובי מוסיף ומציין כי הצבת המצלמות אינה מספיקה, ויש לתגבר גם את הנוכחות המשטרתית. "למרות שיש מצלמות לא כולם נרתעים מהן", הוא מסביר, "לכן צריך שבימים המועדים לפורענות, ובדרך כלל זה בשישי בערב ובשבת בבוקר, המשטרה תציב ניידת בכביש. המשטרה בזמן הזה חייבת להגביר נוכחות. הרי כל בר דעת יודע שכשהוא רואה מכונית שמשודרגת בצמיגים, במנוע משופר, באגזוזים וכו', זה סימן שצריך לבדוק את הרכב. מדובר במפלצת קטלנית, שלא צריכה לנסוע במהירות מופרזת סמוך לכלי רכב אחרים".


עופר איובי, מספר 2 ברשימה של ליאון (צילום: Kopitchinski & Yado photography)

עופר איובי (צילום: Kopitchinski & Yado photography)


איובי מספר כי לפני שלוש שנים הוא ניסה לקדם מול משטרת ירושלים ומול משרד התחבורה תוכנית להוספת מצלמות בכביש בגין, אך ללא הצלחה. "אני מתכוון לפנות שוב למשטרה", אומר איובי השבוע, "וגם למשרד התחבורה. התאונה הקטלנית במחלף הרוזמרין בגילה זה דגל אדום שאמור להעיר את כל הנוגעים בדבר לעשות פעולה. אם אנחנו לא נעשה את זה עכשיו, אנחנו נמצא את עצמנו מדברים שוב על 'תוכנית להצבת מצלמות' בתאונה הקטלנית הבאה, חס וחלילה. אני לא אוריד את זה מסדר היום", מבטיח איובי, "כבר בשבוע הבא נקיים פגישה במינהל הקהילתי בגילה במטרה לבחון כיצד ניתן לקדם פה מאבק רציני להוספת מצלמות".

מנגד, עו"ד מוטי אורנג', סגן יו"ר ועדת התחבורה בלשכת עורכי הדין בישראל, טוען כי "המצלמות האלה התגלו בדיעבד כלא אמינות, ומצלמות בכל העולם לא הוכיחו את הורדת המהירות. מה שכן עוצר עבריינות כביש זו הצבת משטרה בכביש. יותר ניידות, יותר אופנועי משטרה שנותנים דוחות. אני בעד אכיפה, אבל שזו תהיה אכיפה שבאמת גורמת להורדת תאונות הדרכים".

"כל העיר" פנה לעיריית ירושלים ולמשרד התחבורה בשאלה על עמדתן בעניין הוספת מצלמות לאכיפת מהירות מופרזת בכביש בגין. בעירייה ובמשרד התחבורה ציינו כי הסמכות להצבת מצלמות נתונה בידי המשטרה.

העירייה בתגובה: "מצלמות מהירות זה בסמכות בלעדית של המשטרה, לעירייה אין סמכות לאכוף מהירות. המשטרה מציבה אותן על פי שיקול דעתה".

משרד התחבורה: "נושא הצבת מצלמות האכיפה האוטומטיות בכביש בגין נמצא באחריות משטרת ישראל".

ממשטרת ירושלים טרם נמסרה תגובה לפניית "כל העיר".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. יאנה

    בעכו שי בכל לילה מירוץ אופנועים..והמשטרה לא מצליחה למגר את התופעה

  2. חולם בחלם

    המצלמות בבגין נועדו לעשוק כסף מנהגים נורמליים. לכן המהירות המותרת שם היא 80 כדי להגדיל את הקנס. שמעתי בנהיגה מונעת ש80 זה בגלל הסכמים בינלאומיים למהירות בתוך העיר, ואני לא קונה את זה כי באילון מותר 90. אז מישהו יכול להסביר איך לעשוק עוד נהגים נורמטביים ירסן במשהו נהגים מופרעים שנוסעים 200 קמש באותו כביש. סתם מצאו הזדמנות לעשות עוד קופה על חשבוני. רק דבר אחד ירסן את המרוצים וזה מצלמות מעקב סמויות וחקירה משטרתית אמיתית. בואו נמשיך לחלום.

  3. טל

    כשאני נוהגת בכביש שבין המטה הארצי ובין פסגת זאב הנהגים של בית חנינא עושים תחרות על 200 קמ"ש -פחד אימה!

  4. גידי

    ברור – לעשות כל דבר חוץ מהדבר הנכון: לגייס ולהכשיר סיירת תנועה מקצוענית ומיומנת.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר