ח"כ בצלאל סמוטריץ', מזרח ירושלים (צילום: תומר אפלבאום)
ח"כ בצלאל סמוטריץ', מזרח ירושלים (צילום: תומר אפלבאום)

"ערביי מזרח ירושלים צריכים להיות אסירי תודה שהם חלק מהמדינה"

ירושלים 2017 - סגן יו"ר הכנסת ח"כ בצלאל סמוטריץ': "גם אם מצב הערבים פחות טוב מהשכונות ממערב לעיר, עדיין מצבם הרבה יותר טוב ממקומות אחרים במדינות ערב"

פורסם בתאריך: 21.5.17 15:31

יום ירושלים הקרב, בסימן 50 שנה למלחמת ששת הימים ולאיחוד מזרח ומערב העיר, מציף שוב את ההזנחה המתמשכת של המדינה במזרח ירושלים. אולם גם נושא מעמד התושבים וגורל השכונות, כמו למשל צור באהר וסילוואן עולה שוב ופתרון הסכסוך הישראלי הפלסטיני נראה רחוק מתמיד, כמעט כמו 50 שנות אור.

בשיחה עם "כל העיר" טוען ואומר סגן יו"ר הכנסת ח"כ בצלאל במוטריץ' (הבית היהודי): "יש כאלה שכשמדברים איתם על איחוד העיר ישר חושבים על השכונות צור באהר, כפר עקב ושוכחים את השכונות  גילה, רמות, ארמון הנציב, הר חומה וכדומה. היום יש יותר יהודים במה שנקרא 'מחוץ לקו הירוק', מאשר בתוך הקו הירוק. אלה שכונות שעוטפות את העיר, מטפחות אותה ומשכללות אותה וירושלים פורחת ומשגשגת. נכון שיש לנו כיסים של מורכבות בשכונות הערביות ששם צריך לטפל בהחזרת הריבונות לירושלים, להתמודד מצד אחד באכיפה ובנאמנות כולל בבתי הספר ולא לאפשר לחנך שם להסתה ולהעיף את הרשות הפלסטינית, לאכוף עבירות ביטחון ובנייה וכמובן לתת יותר שירותים, לטפל בשני צידי המטבע".

 

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (צילום: תומר אפלבאום)

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (צילום: תומר אפלבאום)

 

ח"כ סמוטריץ' טוען ומציין כי "עיר דוד איננה שכונה ערבית, היא בירת המלכות הראשונה שלנו, שנמצאת סמוך לעיר העתיקה, יהודים לא הולכים ומתיישבים באמצע ג'בל מוכאבר, הם הולכים ומתיישבים כדת וכדין במקומות שהיו של יהודים, וכמובן מכילים שם את הריבונות, אין מצב שבעיר הבירה שלנו ישנם מקומות שיהודים לא יכולים להיכנס לשם, זה לא מתקבל על הדעת. יהודים יכולים להיכנס לכל מקום ולחיות בכל מקום בדיוק כמו ערבי.

מזרח העיר

מזרח העיר

"אני חושב שערבי מזרח ירושלים צריכים להיות אסירי תודה על שניתנה להם האפשרות להיות חלק ממדינת ישראל", אומר סמוטריץ', "גם אם מצבם פחות טוב מהשכונות ממערב לעיר, ועדיין מצבם הרבה יותר טוב ממקומות אחרים במדינות ערב, שיגידו תודה רבה שמדינת ישראל נותנת להם ליהנות מכל השפע, הטכנולוגיה והפרנסה ובכלל מכל מה שיש למדינת ישראל להציע, והדרישה המינימלית שלנו בתמורה לכל זה צריכה להיות שיתנהגו כמו שאזרחים צריכים להתנהג במדינה, שיצייתו לחוק, שישמעו לריבונות היהודית".

 

***

 

זהבה גלאון: "מצחיק לחגוג 50 שנות שחרור, כשמתעלמים מהפלסטינים" 

יש לך רעיון ליוזמה שכונתית? העירייה תממן

וידאו: מתרגלים את נחיתת טראמפ במתחם התחנה

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר