קפה אביחיל במלחה, ופל בר בקניון הדר (צילומים: רון ירקוני)
קפה אביחיל במלחה, ופל בר בקניון הדר (צילומים: רון ירקוני)

ואם לפתע תהיה אזעקה? הבועה הירושלמית – בתי הקפה בעיר מלאים היום אחר הצהריים

בעקבות המצב הביטחוני מקומות בילוי בדרום הארץ ובגוש דן נסגרו - אך בבתי הקפה בירושלים מדווחים היום על תנועה מלאה של לקוחות: "זה מרגיש כאילו ירושלים זו מדינה אחרת"

פורסם בתאריך: 12.11.19 16:12

בירושלים עסקים כרגיל: המצב הביטחוני והמתוח בדרום ובגוש דן נראה שאינו משפיע על העיר. בעוד שמסעדות, בתי קפה ומקומות בילוי וצרכנות, קניונים נסגרו היום בדרום ובגוש דן – בבתי הקפה בעיר מדווחים על תנועה רגילה של לקוחות.

"מצד אחד אני שומעת את החדשות, ומצד שני אני באה לבית הקפה וזה מרגיש כאילו ירושלים זו מדינה אחרת – עולם כמנהגו נוהג", מספרת ל"כל העיר" גליה דניאל-אביחיל, בעלת 'קפה אביחיל', בשכונת מלחה. "חשבתי לעצמי מה יהיה עכשיו בעקבות המצב, והתקשרתי לוודא הגעה הבוקר לכל מי שהזמין מקומות במהלך היום, וכולם אישרו הגעה כרגיל. הבוקר נפתח כמו בכל יום שלישי בבוקר, הלקוחות הקבועים מגיעים – שאנן סטריט, לדוגמא, בכל יום שלישי לומד פה ערבית עם קבוצה – ממש יקום מקביל".



הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


גם בקניון הדר לא נרשם שינוי בתנועת המבקרים – אל מתחם הקניות באזור התעשייה תלפיות הגיעו היום מאות מבקרים, כמדי יום. אושרת גז, מבעלי סניף ופל בר בקניון הדר מוסיפה ומספרת כי "הפעילות של בית הקפה כרגיל, הכל מתנהל כסדרו. השקנו תפריט חדש לפני כשבוע ואנשים באים כרגיל. גם בתוך קניון הדר התנועה כסדרה – אנשים באים להסתובב וממשיכים לעשות קניות בחנויות. לא נרשמת שום ירידה בתנועת הלקוחות".


ופל בר בקניון הדר (צילום: רון ירקוני)

ופל בר בקניון הדר (צילום: רון ירקוני)


כפי שפורסם מוקדם יותר ב"כל העיר" בעיריית ירושלים התקיימה הבוקר הערכת מצב – בסופה הוחלט כי ירושלים תהיה בשגרת חיים מלאה, "עם תשומת לב רבה להתפתחויות הביטחוניות", כך נמסר מהעירייה. "התושבים יכולים להמשיך בשגרת החיים, תוך ערנות להוראות פיקוד העורף. ראש העיר הנחה את העירייה להתכונן עם תוכנית רחבה לאירוח תושבי הדרום, במידת הצורך. עיריית ירושלים ערוכה לכל תרחיש, מבצעת את תהליך ההתכוננות המתבקש, מרעננת נהלים ומדריכה את בעלי התפקיד הרלוונטיים".

כידוע, בשל ירי הרקטות על יישובי הדרום ועל אזור גוש דן – כולל על תל אביב, ובהתאם להנחיות פיקוד העורף, לא מתקיימים כיום לימודים ביישובי הדרום, בגוש דן וגם במודיעין-מכבים-רעות בוטלו הלימודים בכל מוסדות החינוך כולל חינוך המיוחד. בנוסף, פיקוד העורף הודיע על סגירת מקומות העבודה הלא חיוניים בדרום ובגוש דן – עד לתל אביב. החל משעות הבוקר נורו כמה מטחי רקטות. פיצוצים נשמעו בדרום תל אביב, אזעקות נשמעו בחולון, בראשון לציון, מודיעין וביישובים נוספים.


קפה אביחיל במלחה (צילום: רון ירקוני)

קפה אביחיל במלחה (צילום: רון ירקוני)


לפי הנחיות פיקוד העורף – זמן כניסה למרחב המוגן בירושלים, הינו דקה וחצי. לפי ההנחיות יש להיכנס למרחב המוגן ולשהות בו במשך 10 דקות. כמו כן, לפי הוראות פיקוד העורף: דיירי הקומה העליונה המתגוררים בבניין מעל שלוש קומות במבנה ללא ממ"ד, ממ"ק או מקלט פנימי ירדו שתי קומות; דיירי הקומה העליונה המתגוררים בבניין בן שלוש קומות במבנה ללא ממ"ד, ממ"ק או מקלט פנימי ירדו קומה אחת; אזרחים נדרשים לא להימצא ברחבת כניסת בניינים, מכוון שקיים סיכון לרסיסים והדף כתוצאה מנפילת טילים בסמוך לבניינים. אם לא ניתנה הנחיה אחרת – לאחר 10 דקות ניתן לצאת מהמיגון.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. דני מהנגריה בתלפיות

    בינינו חברים מישהו באמת שם זין על שאנן (רחוב) סורייט. איפה הוא שותה קפה ואיפה הוא מפליץ. אולי בפעם הבא תביאו את סיפורו של אדון
    שולמן שמנהל עסק עצמאי ותלוי בלקוחות מעמך ישראל לפרנסתו ולא של בית קפה עם שם מקובקב.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר