בית הכנסת הלא חוקי ברחוב תורה ועבודה (צילום: יפעת לוי)
רחוב תורה ועבודה, סמוך לתיכון בויאר (צילום: יפעת לוי)

בתיכון בויאר זועמים: המורים נגד עבודות התשתית באזור

הצוות חינוכי בתיכון בויאר טוען כי בעקבות עבודות התשתית ברחוב תורה ועבודה בבית וגן בוטלו עשרות מקומות חניה: "שלחו פקחים שהתלבשו עלינו וחילקו לנו דוחות"

פורסם בתאריך: 20.11.19 08:23

הבעיה היומיומית בתיכון בויאר שבבית וגן: המורים בבית ספר זועמים – בעקבות עבודות תשתית ברחוב תורה ועבודה, המורים נשארו ללא מקומות חניה מסודרים, לטענתם מדובר בעשרות מקומות חניה שבוטלו. הצוות החינוכי מתלונן על מבול דוחות חניה שניתנים לכל הצוות החינוכי.

כמו כן, המורים טוענים כי העבודות מתבצעות בשני צידי המדרכה, כתוצאה מכך לא ניתן ללכת על המדרכות, והתלמידים והמורים נאלצים ללכת על הכביש – מהלך שמסכן את הולכי הרגל.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"כבר תקופה שישנה בעית חניה חמורה מאוד לכל סגל בית הספר, עבודות התשתית גוזלות לנו מקומות חניה", מספרת ל"כל העיר", יפעת לוי, רכזת ערבית בבית ספר בויאר. "במהלך שנה שעברה היו בעיות חניה קשות לסגל בית הספר, בעקבות עבודות תשתית ברחוב תורה ועבודה. הרסו לנו את החניה הקטנה שהייתה לסגל בית הספר, ובנוסף בנו שבילי אופניים על חשבון החניה ומדרכות רחבות מאוד – אנחנו פשוט באתר בנייה".


בית הכנסת הלא חוקי ברחוב תורה ועבודה (צילום: יפעת לוי)

רחוב תורה ועבודה (צילום: יפעת לוי)


"בעקבות המחסור בחניה העירייה התחילו לשלוח פקחים באופן יום יומי", ממשיכה ואומרת לוי. "הם נתנו לנו דוחות חניה באופן שוטף העירייה אפילו לא הציבה שילוט כראוי שיתריע על אכיפה, ואז שלחו פקחים שהתלבשו עלינו וחילקו לנו דוחות. בעקבות המצב, בקיץ התקיימה פגישה עם נציגי העירייה והנהלת בית הספר שאמרו לנציגי העירייה שהמצב בלתי נסבל, וזה לא יכול להימשך ככה הם אמרו שיטפלו בבעיה הזו, ושיכשירו מגרש שנמצא באזור לצורך חניה".

בנוסף, המורים טוענים כי הובטח להם שטח שיוקצה עבור מגרש החניה, בשטח זה נבנה בשבועות האחרונים מבנה בית כנסת ארעי, ללא היתר. ביום שלישי השבוע ביצעה העירייה הריסה למבנה הלא חוקי.


(מימין) בית הכנסת שהוקם ללא היתר, המבנה לאחר ההריסה (צילומים: יפעת לוי, פרטי)

(מימין) בית הכנסת שהוקם ללא היתר, המבנה לאחר ההריסה (צילומים: יפעת לוי, פרטי)


לדברי לוי, "בחודש אוגוסט הגענו למקום וגילינו שלא פתרו את בעיית החניה – אלא גם נבנה במגרש החניה שהובטח לנו, מן סוכת בית כנסת על ידי חרדים (כאמור השבוע פורק המבנה שהוקם ללא היתר על ידי העירייה, טנ"נ). אנחנו מגיעים כל יום ללמד, ומוצאים את עצמו מסתובבים במשך 40 דקות על מנת למצוא חניה במקומות מרוחקים, יש צוות שלא יכול ללכת כל כך הרבה זמן מהרכב לבית הספר, אנחנו כל יום מחפשים חניה 40-30 דקות. בנוסף, לאחר אינספור מיילים לעירייה ועירוב גורמים שונים פתחו צד במדרכה להולכי רגל, אך הצד השני חסום עם כלי עבודה, מצב שמסכן את התלמידים".

מהעירייה נמסר בתגובה: "המבנה במקום נבנה שלא כחוק ולכן הוצא לו צו הריסה כחוק וביום שלישי בוצעה ההריסה. בתוכנית הוספה של כ-80 מקומות חניה ברחוב קדיש לוז. העבודות ברחוב זה מתוכננות להסתיים בעוד כחודשיים. יצוין כי קיימת מדיניות אכיפה מקלה במקום בתקופת העבודות כפי שסוכמה עם נציגי בית הספר. יחד עם זאת לא ניתן לאפשר חניה במקומות מסכני חיים, כגון: בצמתים, במעברי חציה וכן בחסימה מוחלטת של מדרכות אשר אמורות לשמש את תלמידי בתי הספר באזור".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ירושלמי

    משה ליאון הפך את העיר הזו לאתר בניה אחד גדול! המינימום הוא להוזיל ארנונה לכל תושבי העיר שסובלים ככה יום יום כבר חודשים!

  2. רחל

    כמה חינוכי! להחנות בצורה לא חוקית ולהתלונן על דוחות. ממש מסר מצוין לתלמידים. וכפי שניתן להבין מתגובת העירייה, דו"חות ניתנים למי שחונה בצורה שמסכנת חיים ואת התלמידים עצמם! כאמור-מאד חינוכי…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר