חג הסיגד, טיילת ארמון הנציב (צילום: שלומי הלר)
חג הסיגד, טיילת ארמון הנציב (צילום: שלומי הלר)

טיילת ארמון הנציב – רבבות באירועי חג הסיגד; כבישים נחסמו לתנועה

כ-15,000 מתפללים ומתפללות משתתפים באירועי חג הסיגד של יוצאי אתיופיה, שנערכים בטיילת ארמון הנציב בירושלים

פורסם בתאריך: 27.11.19 08:51

היום, רביעי, 27.11.19 – 50 ימים לאחר יום הכיפורים, מציינים יוצאי ויוצאות אתיופיה את חג הסיגד המסורתי. כ-15,000 מתפללות ומתפללים צפויים להגיע לטיילת ארמון הנציב בירושלים.

במרכז הטיילת הוקמה במה מרכזית, עליה נערכות התפילות החל מהשעה 8:00 בבוקר ועד לשבירת צום המתפללים שהחל ערב קודם, בסביבות השעה 14:00. טקס הברכות הממלכתי ייערך בשעה 12:30 במעמד יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין, שרת התרבות והספורט ח"כ תא"ל במיל' מירי רגב ונציגים רשמיים נוספים של מוסדות המדינה.

מארגני האירועים מציינים כי הרחובות הסמוכים לטיילת ארמון הנציב, ביניהם חלק מרחוב דניאל ינובסקי, נחסמו בהוראת משטרת ישראל החל משעות הבוקר המוקדמות ועד לתום הטקס.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


חג הסיגד הוא צום שנערך כחמישים ימים לאחר יום הכיפורים ומסמל איחוד, טהרה והתחדשות. החג צוין באתיופיה בעלייה המונית אל ההרים באזורים בהם התגוררו יהודי אתיופיה, כשעליהם נשאו המאמינים תפילות וגזרו על עצמם צום. לאחר סיום התפילות ועם שבירת הצום היו הקייסים בוצעים את לחם הדאבו, המסמל את הלחם שהוגש בבית המקדש בירושלים שבו התקיימה סעודה חגיגית שלוותה בשירה וריקודים. כיום, רוב יהודי אתיופיה מתגוררים בישראל והקהילה ממשיכה לחגוג את הסיגד בהתכנסות שנתית המונית בירושלים, המציינת חיבור לשורשים ולתרבות. עם עלייתם של ראשוני היהודים מאתיופיה, הוחלט על ידי ראשי הקהילה כי מקום הכינוס מרכזי בחג יהיה טיילת שרובר בארמון הנציב בירושלים תוך צפייה לעבר הר המוריה (הר הבית) בו לפי האמונה היה ממוקם בית המקדש, כשבשנת 2008 התקבל בכנסת ישראל החוק הקובע את הסיגד כיום חג רשמי של מדינת ישראל.


חג הסיגד, טיילת ארמון הנציב (צילום: שלומי הלר)

חג הסיגד, טיילת ארמון הנציב (צילום: שלומי הלר)


במהלך היום מתפללים הקייסים וקוראים טקסטים מתוך האוּרִית (התורה), כשהמון המתפללים המגיע בלבוש לבן מסורתי עם מטריות הקייסים הצבעוניות, יוצר מראה ססגוני ומרהיב המושך אליו חובבי צילום ואורחים מרותקים שמגיעים אליו מהארץ ומרחבי העולם.

יו"ר התאגיד הממלכתי של מועצת מרכז מורשת יהדות אתיופיה, ד"ר שמחה גתהון, מוסר כי "צום הסיגד הוא מחגיה העתיקים של קהילת יהודי אתיופיה. יום מיוחד זה היווה מוקד לגיבוש הזהות הדתית, הרוחנית והקהילתית של יהדות אתיופיה, כשבני הקהילה היו עולים על הר גבוה ושם התפללו לשלומן של ציון ירושלים. המסורת והתפילות רבות השנים עשו עלייה גם לישראל, כשבקהילה מציינים את היום הקדוש בצום ותפילה כימי קדם. למעלה מעשור שהיום נחגג בטקס ממלכתי בירושלים וזו השנה השלישית שהתאגיד של מועצת מרכז מורשת יהדות אתיופיה מציינים את הטקס, באמצעות משרד ההסברה ועמותות הקייסים. אנו מזמינים את הציבור לחלוק עמנו את היום המיוחד בטיילת ארמון הנציב על מנת לאפשר את קיום התפילה המרכזית בצורה ראויה, ממלכתית ומכבדת".

שרת התרבות והספורט ח"כ מירי רגב: "זכינו לקבל מבני העדה האתיופית מסורת ומורשת מפוארות, אותן אנו מאמצים לכלל ישראל.  כיום, יותר ויותר יוצאות ויוצאי אתיופיה נמצאים בעמדות מפתח בחברה הישראלית ואנו ממשיכים לפעול כדי שמגמה זו תתעצם".


 

חג הסיגד, טיילת ארמון הנציב (צילום: שלומי הלר)

חג הסיגד, טיילת ארמון הנציב (צילום: שלומי הלר)



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר