ענבל גוטסמן (צילום: שירז גרינבאום)
ענבל גוטסמן (צילום: שירז גרינבאום)

"בעוד 5 שנים ירושלים תגדל לפחות בעוד 50 חברות הייטק"

ענבל גוטסמן, מנהלת חממת ההייטק Start-Up Nation Central ירושלים, שפועלת בתלפיות, חדורת מטרה - מיתוג ירושלים כמעצמת הייטק בכל העולם. ראיון

פורסם בתאריך: 5.12.19 09:54

בלב תלפיות, בין המוסכים, הגלריות ושלל מאפיות, פועלת חממת הייטק ירושלמית ומשגשגת בשם Start-Up Nation Central, מדובר בארגון פילנתרופי ללא כוונת רווח הפועל לקידום תעשיית החדשנות בישראל מתוך אמונה שזהו המנוע האמיתי של התעשייה הישראלית, ששמה לה למטרה מיתוג ירושלים כמעצמת הייטק בכל העולם, השארת כוח אדם בעיר, וגידול והבאת חברות הייטק נוספות ועוד.

החממה החלה לפעול בתלפיות לפני כשלוש שנים ומטרתה ללמד כיצד לייצר אקוסיסטם טכנולוגי בעיר. העבודה על גיבוש התכנית האסטרטגית והוצאתה לפועל כללה חבירה לשותפים, ביניהם האוניברסיטה העברית, בצלאל, הרשות לפיתוח ירושלים ועוד.

מי שמנצחת על החממה היא ענבל גוטסמן, מנהלת האקוסיסטם בחברת Start-Up Nation Central ירושלים, לצידה וונדי זינגר, המנהלת בפועל של Start-Up Nation Central ועומדת בראש התוכנית האסטרטגית לפיתוח האקוסיסטם בירושלים. "החלטנו להתמקד בירושלים לפני כשלוש שנים כאשר ראינו שיש צמיחה משמעותית בעיר", אומרת גוטסמן, "ואנו חושבות שצריך להמשיך אותה. אך, לפני שנכנסנו עשינו מחקר מקיף שכלל ראיונות ואיתור עם למעלה מ-40 בעלי עניין מתחום ההייטק וביחד יצרנו דוח נרחב המכיל את כל האתגרים בעיר".


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


וונדי זינגר (צילום: Start Up Nation Central)

וונדי זינגר (צילום: Start Up Nation Central)


לדברי גוטסמן, פעילות החברה ענפה בעיר, ומתמקדת בפרויקטי דגל. "דבר ראשון אנו יוצרים חיבורים בין אנשים מחברות שונות שיש להם עניין מקצועי משותף, אבל הם לא מכירים אחד את השני. פעמיים בשנה אנו מקיימים פורום מפגשים עם חברות במשק ונשיאי מוסדות האקדמאים ונציגים ממשלתיים, שהם עוזרים לחבר מוצרים בשוק לכל מיני חברות. למשל, חברת מובילאיי שיצאה ממוסד אקדמאי, וכשזיהינו שיש לממשלה תפקיד משמעותי והרשות לפיתוח ירושלים הקימו את JNEXT שהיא זרוע ההייטק שלהם, בתקציבים של מיליוני שקלים, אנחנו עובדים איתם יחד בהרבה פרויקטים, בשנת 2012 היו בעיר 200 סטארטאפים, והיום יש כמעט כ-500 סטארטאפים, ירושלים נמצאת בצמיחה מתמדת והקפיצה המסיבית היתה בחמש שנים האחרונות".

גוטסמן מציינת כי הדגש השלישי והעיקרי הינו 'גישור על פער העובדים בהייטק הישראלי', זאת בעקבות מחסור גדול בעובדי הייטק. "בעקבות מחקרים שעשינו גילינו שיש מחסור של 15 אלף עובדים בהייטק הישראלי. לכן, פיתחנו תוכניות שלוקחות נשים מהמגזר החרדי בוגרות תארים ראשוניים במדעי המחשב, וגברים מן המגזר הערבי ובחברה עושים להם קורס של ארבעה חודשים על מנת להעניק להם הכשרה מעשית. אנחנו מאתרים אותם לפי מיון, ימי עיון, קול קורא, וקשר עם רבנים חרדים בעיר. אנחנו מלמדים אותם איך לכתוב קורות חיים, ולהתכונן לראיון עבודה. למגזר הערבי אנחנו מגיעים דרך ימי חשיפה במזרח העיר".


קבוצה של נספחים כלליים ונספחי חדשנות מרחבי העולם ביום סיור באקוסיסטם הירושלמי (צילום: אדוניס שחדה)

קבוצה של נספחים כלליים ונספחי חדשנות מרחבי העולם ביום סיור באקוסיסטם הירושלמי (צילום: אדוניס שחדה)


איפה יהיה ההייטק הירושלמי בעוד 5 שנים?
"מה שמאפיין את ,Start-UP Nation Central זה כל מה שאנחנו נוגעים בו מאוד אסטרטגי", מסכמת גוטסמן. "אנו שואפים לחזק את האקוסיסטם מבפנים ולשדר את ההצלחות הירושלמיות לעולם. להביא את היוזמות שלנו לערים אחרות כמו לוד, חיפה, תל אביב וכו'".

"אם נסתכל על ירושלים כמודל אנו רוצים שהמודל יהדהד", מוסיפה זינגר. "איך לקחת את האקוסיסטם לתרגם וללמד לערים נוספות, בעוד 5 שנים ירושלים תגדל לפחות בעוד 50 חברות הייטק שיושבות בירושלים, מכיוון שההמשך של הצמיחה מאוד חשוב, המטרה היא מי מפתח את המובילאיי הבא בעיר?".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. בן

    רעיון טוב להעסיק חרדים וערבים.
    יהודים חילונים בורחים מירושלים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר