בניין עיריית ירושלים, הנוער העובד והלומד (צילומים: שלומי כהן, ג'יני אנצ'ו ג'וש)
בניין עיריית ירושלים, הנוער העובד והלומד (צילומים: שלומי כהן, ג'יני אנצ'ו ג'וש)

ההחלטה החריגה בעיריית ירושלים: הוקפא התקציב השנתי לנוער העובד והלומד

סערה בוועדת התמיכות העירונית הערב: הוקפאה העברת תקציב בסך 100 אלף שקלים לתנועת הנוער העובד והלומד בירושלים. הסיבה - חשש לדיווח מוגדל של מספר החניכים

פורסם בתאריך: 24.12.19 20:50

מדוע הוקפאה העברת התקציב השנתי לתנועת הנוער העובד והלומד בירושלים? סערה הערב, שלישי, בוועדת התמיכות בעיריית ירושלים – ברוב של שבעה מול ארבעה חברי ועדה, הוחלט על הקפאה של התקציב השנתי לנוער עובד והלומד בירושלים. מדובר בתקציב בסך כ-100,000 שקלים. הסיבה להקפאה – חשש כי הדיווח שהועבר לעירייה על מספר החניכים בתנועה בירושלים, הינו מוגדל לעומת מספר החניכים הפעילים בשטח.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בוועדה מוסרים היום ל"כל העיר" כי "פניות לתנועה לקבלת הבהרות לא נתנו מענה מספק, אי לכך מוצע ששחרור התמיכה יתבצע לאחר ביקורת עומק בנידון שתתבצע בתחילת 2020 וממצאיו יובאו לוועדה לקבלת החלטה".

בין המתנגדים להקפאת התקציב היו חברות וחברי המועצה ד"ר לורה ורטון (מרצ), עליזה ארנס (התעוררות), יהודה פרוידיגר (הבית היהודי) ועו"ד יוסי חביליו (מצילים את ירושלים). "אין מחלוקות שתנועת הנוער העובד והלומד פעילה בירושלים", מדגיש חביליו בשיחה עם "כל העיר", "והפעילות שלה מבורכת. אם יש מחלוקת על מספר התלמידים לא צריך להקפיא את כל התמיכה, אלא היה מספיק להקפיא רק חלק ממנה. אני מצטער שהוועדה החליטה להקפיא את כל התקציב, ואני אעשה מאמץ לשנות את ההחלטה".


סניף הנוער העובד והלומד (צילום :תומר אפלבאום)

סניף הנוער העובד והלומד (צילום :תומר אפלבאום)


תנועת הנוער העובד והלומד הוקמה  עוד לפני קום המדינה – בשנת 1924 על ידי בני נוער עובדים, שהתאגדו למעשה להגן על זכויותיהם במקום עבודתם. לתנועה יש מאות סניפים ברחבי הארץ, ובירושלים פועלים שבעה סניפים, במערב העיר ובמזרח העיר. ערכי התנועה הם שוויון ערך האדם, ציונות, הגשמה, צדק חברתי, קיום משותף בין יהודים לבין ערבים, מעורבות חברתית, חתירה לשלום וקיומה של חברה ישראלית דמוקרטית.

מהעירייה נמסר ל"כל העיר" כי "הנתונים המספריים שהועברו על ידי הנוער העובד נמצאים בבדיקה ועל כן תקציב התמיכה יוקצה בסיום הבדיקה".

מהנוער העובד והלומד נמסר לפניית "כל העיר": "אנחנו מברכים על ביצוע הבדיקה ועל ההחלטה לשמור עבורנו את התקציב עד להשלמתה. אנחנו בטוחים שבתום השלמת הבדיקה יועבר התקציב במלואו, כך שנוכל להמשיך לקיים את הפעילות הברוכה והחיונית של הנוער העובד והלומד בעיר".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    העיקר שלחרדים יש מליונים, ואיש לא בודק מי ומה

  2. זירבל

    מזל שלא מקפיאים תקציב לחרדים: חוסמים צמתים, שורפים פחי אשפה, משביתים את הרכבת הקלה,והעיקר לרבים מהם פטור מתשלום מיסים עירוניים נוח להתעלק על הכיס שלנו, תנועות הנוער זה נכס עם המון ערך מוסף.
    מישהו זוכר כמה מיליונים זורקים לטקס סיום הש"ס?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר