סטארט אפ ניישן והדמיית המבואה (צילום: באדיבות הרשות לפיתוח ירושלים, יח"צ)
סטארט אפ ניישן והדמיית המבואה (צילום: באדיבות הרשות לפיתוח ירושלים, יח"צ)

הסטארט אפ הירושלמי מעלה הילוך: מוקד חדש

מרכז מידע וחדשנות על הסטארט אפ וההתפתחות הטכנולוגית בארץ יוקם ברחוב יפו, שצפוי להיות גם מוקד נטוורקינג ליזמים

פורסם בתאריך: 31.5.17 11:56

לקראת חגיגות שנת ה־70 למדינה תוקם בירושלים שגרירות ה־Startup Nation של ישראל – מרכז מידע וחדשנות אודות אומת הסטרטאפ והתפתחות הטכנולוגיה הישראלית לאורך השנים. השגרירות תהווה מוקד מידע וקשרים עבור יזמים מהארץ והעולם, תארח אנשי סטארט אפ בביקורים רשמיים ומשלחות של אנשי עסקים מחו"ל ויקיים פעילויות שונות להעמקת הקשרים ההדדיים של מדינת ישראל עם מוקדי חדשנות בעולם. בנוסף השגרירות צפויה להוות מקום מפגש לאנשי סטארט אפ מקומיים, לנטוורקינג, האבים וקיום תכניות האצה למיניהם.
את המרכז יקימו הרשות לפיתוח ירושלים, משרד ירושלים ומורשת ועיריית ירושלים בהשקעה של מיליוני שקלים בבית לשימור ברחוב יפו בירושלים. הרשות לפיתוח ירושלים מוציאה לפועל את הפרויקט, אולם עדיין לא הוחלט מי יתחזק אותו לאחר שיושלם. ההחלטה על כך צפויה להתקבל בקרוב.
בקומת הקרקע של המבנה יפעל המוקד הישראלי של מס צ'לנג', תכנית ההאצה המסייעת בכל שנה לחברות בישראל ובעולם. בהרל"י מציינים כי "בארץ פועלים כיום כ־7,000 חברות סטרטאפ, ענף ההייטק מהווה 10 אחוזים מהמועסקים במשק, כ־300 אלף עובדים – 15 אחוז מהתמ"ג וכמעט 50 אחוז מהיצוא התעשייתי של ישראל. אשתקד גייסו חברות ישראליות סכום שיא של 4.8 מיליארד דולר ובארץ פועלות מאות חברות טכנולוגיה רב לאומיות שהקימו כאן מרכזי מחקר ופיתוח.
לפי דירוג Startup Genome לשנת 2016, ירושלים נמצאת על סף 20 הערים המובילות ועל פי ההערכות תזנק ירושלים בדירוג הבא בזכות עסקת הרכישה הענקית של מובילאיי על ידי אינטל. בשנים האחרונות רשם האקוסיסטם הירושלמי גידול של עשרות אחוזים בהיקף החברות הפועלות בעיר, והיקף ההשקעות בהן.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר