רחוב בן זכאי (צילום: איריס גולדנר)
רחוב בן זכאי (צילום: איריס גולדנר)

ירושלים, 2017: איך כיסא גלגלים יעבור כאן?

כלי רכב חונים על המדרכות ברחבי העיר. תושבת הקטמונים: "אני נאלצת להוריד את בני הנכה לכביש כדי לעבור"

פורסם בתאריך: 4.6.17 11:25

הולכי רגל, הורים עם עגלות תינוקות, עיוורים ונכים בכיסאות גלגלים לא יכולים לעבור במדרכות של רחוב יוחנן בן זכאי בקטמונים, בשל כלי רכב החונים עליהן.

 

רחוב יוחנן בן זכאי (צילום: איריס גולדנר)

רחוב יוחנן בן זכאי (צילום: איריס גולדנר)

 

בשבוע שעבר פנתה איריס גולדברג, דיירת הרחוב לעמותת נגישות ישראל, בתלונה בנושא. "אני אמא לילד נכה שמתנייד בכיסא גלגלים ממונע", מספרת גולדברג ל"כל העיר", "איך הבן שלי שמתנייד בכיסא גלגלים יכול לעבור כאן? כיסא ממונע הוא בעייתי יותר להורדה והעלאה על המדרכה לסירוגין. לאורך רחוב בן זכאי מכוניות חונות על המדרכה, אני נאלצת להוריד את הבן שלי הנכה לכביש כדי לעבור ובכך לסכן את חייו".

***

מחאת הנכים בירושלים להעלאת הקצבה

משרד הפנים בפנייה לעירייה: אין בעיר מעבר לכיסאות גלגלים

מצלמות מעקב במקום פקחי חניה 

 

***

גולדברג מספרת כי פנתה בנושא לעירייה, "ושם נתנו לי תשובות מוזרות מאוד כגון תפני למשטרה, או תכתבי פתק לנהג ותבקשי שלא יחנה להבא על המדרכה".
יובל וגנר, נשיא עמותת נגישות ישראל, אומר: "זו תופעה מרגיזה שקיימת בכל מיני מקומות בארץ, ולנו אין דרך לפתור אותה. צריך להבין שהולך רגל עוד יכול לפלס לעצמו את הדרך, אבל בעלי מוגבלות כגון כיסאות גלגלים, קלנועית ובעיקר עיוורים זה משבש עבורם את כל ההתניידות". עוד מוסיף וגנר "אפילו לבעלי תו נכה שמותר לחנות על המדרכה, אסור לחנות כך שהוא חוסם את המעבר להולכי הרגל".

 

רחוב יוחנן בן זכאי (צילום: איריס גולדנר)

רחוב יוחנן בן זכאי (צילום: איריס גולדנר)

מהעירייה נמסר: "מדובר בשכונה ותיקה שכאשר הוקמה לפני שנים רבות לא תוכננו בה מקומות חניה. הסדרי התנועה והבטיחות ברחוב הינם מיטביים: מעברי חצייה מוסדרים, ישנם מעגלי תנועה בצמתים הגדולים וכד'. אכן בעבר הוסדרו תחנות האוטובוס והונגשו לאנשים עם מוגבלויות, ובמסגרת זו הוסדרה גם החניה בקטע הקרוב לצומת אורנים. העירייה פועלת בשיתוף התושבים, הגורמים המקצועיים והמינהל הקהילתי בניסיון לאזן באופן המקסימלי בין צרכי החניה של התושבים מחד, לבין הצורך במעבר בטוח להולכי הרגל מאידך, במגבלות הפיזיות הקיימות".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר