בדיקת קורונה בהדסה (צילום: דוברות הדסה)
בדיקת קורונה בהדסה (צילום: דוברות הדסה)

התפשטות הקורונה – הדסה: 15 אנשי צוות נוספים חולים בנגיף

בבתי החולים הדסה - בעין כרם ובהר הצופים - בוצעו היום 596 בדיקות, מתוכן נמצא כי 15 אנשי צוות חולים בקורונה. פרופ' רוטשטיין: "התוצאות צריכות להיות אור אדום לכל בית חולים בארץ"

פורסם בתאריך: 25.3.20 21:02

15 אנשי צוות בהדסה חולים בקורונה, אלה מתווספים ל-9 אנשי צוות שנדבקו בנגיף, ול-300 עובדים שנכנסו לבידוד. אנשי הצוות בהדסה שנמצאו חיוביים לבדיקת הקורונה מטופלים וחלקם הוכנסו לבידוד בביתם. בקרוב תבוצע חקירה אפידימיולוגית שתתחקה אחר המקומות שבהם הם שהו.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


אנשי הצוות נמצאו חיוביים למחלת הקורונה במסגרת הבדיקות המבוצעות בבתי החולים. בהדסה מציינים הערב כי "מתוך 596 נבדקים עד כה, הצביעו על סך של 15 אנשי צוות חולים בקורונה, כולל איש בטחון – עובד קבלן, ואיש צוותי הצלה חיצוני. כל 15 החיוביים נמצאים בבידוד בביתם וחקירה אפידמיולוגית תבודד את מי שבא עמם במגע".

כפי שפורסם ב"כל העיר" המרכז הרפואי הדסה החל לבצע בדיקות לגילוי נגיף הקורונה לצוותי בתי החולים, אך על המהלך זעמו במשרד הבריאות. המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ׳ איתמר גרוטו תקף את הדסה ואת העומד בראשה, פרופ' זאב רוטשטיין, על ביצוע הבדיקות הנרחבות. פרופ' גרוטו אף אמר: "נמצא דרך להגיב לזה". בהדסה, חשוב לציין, ממש לא התרגשו מהעימות. פרופ' רוטשטיין ציין כי "המהלך לסיקור צוות הדסה מוכיח את עצמו וזוכה להתעניינות רבה מגורמים גדולים במשק, כולל בתי חולים אחרים. אנו נעביר בנוסף פיילוט במפעל חיוני ביטחוני בישראל כבר בימים הקרובים ונתרחב למפעלים נוספים בהמשך. רק כך יהיה ניתן לשחרר עובדים רבים בחזרה לעבודתם ולאושש את המשק".

מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין מוסר הערב כי "התוצאות של בדיקות הצוותים בבית החולים צריכות להיות אור אדום, סמן ודוגמא לכל בית חולים או ארגון גדול בארץ, שיכול למנוע הדבקה המונית על ידי עובדיו שלו, ולבודד את הצוותים החולים. ביום פקודה איננו יכולים למצוא עצמינו ללא כוח אדם חיוני הדרוש להצלת החולים ולכן זו חובת כל מנהל בית חולים למנוע הדבקה בתוך הצוות ולהשאירו נכון לביצוע משימתו. אנו נמשיך במבצע הבדיקות לקורונה ונגיע לדגימת כל הצוותים המטפלים בחולים".

"מעבדות הדסה בדקו היום עד לשעה זו ממש – כ-1,600 בדיקות לגילוי קורונה", מוסיף פרופ' רוטשטיין, "בדיקות שהגיעו על ידי צוותי מד"א/חדרי המיון/המחלקות ושל הצוותים של הדסה. המעבדות עדיין פועלות בשעה זו וממתינות למבחנות נוספות של מד"א. בכוונת הדסה לבדוק היתכנות של ביצוע סיקור במפעלים חיוניים, כדי לנקות אותם מקורונה ולאפשר להם לפעול כמפעל נקי. אם מודל זה יצליח, אזי נמליץ למקבלי ההחלטה להרחיבו לכל המשק שיתחיל להשתקם".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. גד

    זה הכי הגיוני לבדוק את הצוותים בבתי החולים מה זה משחק הכבוד הזה? צריך לאמץ את זה בכל בתי החולים גם אם משרד הבריאות לא מסכים הם עובדים סביב השעון ומטפלים גם בחולים שאין להם קורונה וזה יהווה סכנה לכל האוכלוסיה של החולים ובכלל לכל אנשי הצוות האחרים.וכדאי גם לבדוק את המוגדרים חיוניים שמותר להם להסתובב ולא נכללים במיגבלות התנועה במרחב הציבורי;מספיק אחד שהוא נשא שידביק וידביק ועד שיגלו ייקח הרבה זמן

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר