חברי קואופרטיב פאב המפלצת ועו"ד יוסי חביליו (משמאל) (צילום: פרטי)

סגירת פאב המפלצת בקרית היובל: הוגשה עתירה נגד העירייה

בעתירה שהוגשה על ידי עו"ד יוסי חביליו נטען כי העירייה סגרה את המקום רק בשל שיקולים פוליטיים של ראש העיר. העירייה: "מהודעתו של בא כוח התאגיד נודף ריח פוליטי ואישי והמוטיבציות ברורות"

פורסם בתאריך: 2.6.17 06:00

חברי קואופרטיב פאב המפלצת בקרית היובל, שכזכור נסגר על ידי העירייה לפני כשלושה חודשים, הגישו ביום שני עתירה מינהלית נגד העירייה. העתירה הוגשה בשם עמותת צחור וקואופרטיב 'המפלצת' על ידי עו"ד יוסי חביליו. יחד עם העתירה הוגשה בקשה למתן צו ביניים דחוף וכן צו ביניים ארעי לכך שהפאב יפעל עד למתן פסק דין בעתירה, או לחילופין להורות לעירייה לתת למקום רישיון זמני.

בעתירה טוענים חברי הקואופרטיב כי לפאב המפלצת שפעל עד לפני שלושה חודשים גם במהלך השבת, יש כיום את כל האישורים הנדרשים לקבלת רישיון עסק, אך העירייה מסרבת לאפשר את פתיחתו מחדש, בטענה שעל הפאב להמציא אישור מאגף נכסי עירייה.

כפי שפורסם ב"כל העיר" פאב המפלצת קיבל צו סגירה ביום 10.3.17 שנכנס לתקוף באופן מיידי. בהמשך נערכו הפגנות ואירועי תמיכה.
בר המפלצת (צילום: אודי אביטל)

בר המפלצת (צילום: אודי אביטל)

במסגרת העתירה טוענים חברי הקואופרטיב כי העירייה סגרה את הפאב אך ורק בגלל שיקולים פוליטיים של ראש העיר, ובשל דרישות של קיצוניים שיצאו נגד הפעלתו בשבת, אך מסווה זאת בטיעונים משפטיים. הטענה המרכזית בעתירה הינה שאין לעירייה סמכות לדרוש אישור מאגף נכסי העירייה כתנאי למתן רישיון עסק – הדבר מעוגן בפסיקה בית המשפט בעבר שקבעה באופן חד משמעי כי במסגרת רישוי עסקים ניתן לדרוש רק אישורים הרלוונטיים לחוק רישוי עסקים, כמו אישור משטרה, כיבוי אש וכו', ולא אישור בעלי המקרקעין, גם אם בעלת המקרקעין היא העירייה.

עו"ד יוסי חביליו (צילום: תומר אפלבאום)

עו"ד יוסי חביליו (צילום: תומר אפלבאום)

עו"ד חביליו מציין כי העתירה הוגשה לאחר שניסיונות הידברות של חברי הקואופרטיב מול העירייה לא צלחו.
"כניעתו של ברקת לקיצונים מהווה בגידה בציבור הפלורליסטי שבחר בו לראשות העירייה", טוען עו"ד חביליו, יו"ר צחור. "כפי שאנו טוענים כבר זמן רב, ברקת מקבל החלטות פוליטיות בעודו מסתתר מאחורי טיעונים משפטיים שאינם נכונים וחבל שהלשכה המשפטית של העירייה משתפת פעולה ולא עומדת כנגד צעדים לא חוקיים אלו. אנו מקווים שבית המשפט יקבל את עמדתנו ויאפשר את פתיחת הפאב מחדש לטובת תושבי קרית היובל וכל תושבי ירושלים".

***

מלחמות חרדים-חילונים: צו סגירה לפאב המפלצת

כנס לשמירת צביונה הפלורליסטי של ירושלים

האם מדובר במהלך פוליטי? 

הפגנות לפתיחת פאב המפלצת

הבחירות לראשות העיר ב-2018: סקר ראשון של עו"ד חביליו

**

מנגד, בעירייה טוענים השבוע כי הגשת העתירה היא מהלך פוליטי. כזכור, עו"ד חביליו הצהיר ב"כל העיר" כי הוא שוקל להתמודד בבחירות לראשות העיר ב-2018.
אירוע תמיכה פאב המפלצת (צילום סיעת מרצ)

אירוע תמיכה פאב המפלצת (צילום סיעת מרצ)

מהעירייה נמסר: "אנו מצרים כי תאגיד 'קואופרטיב המפלצת' בוחר לפעול בדרך פוליטית ולא בדרך עניינית. להווי ידוע כי פעילות כדוגמת פאב הינה פעילות אסורה בשטח שייעודו ציבורי. העירייה הבהירה זאת לתאגיד ואף למינהל הקהילתי שקיבל את הדברים. לא זאת כי אף בית המשפט קבע בפסק דין חלוט כי דינה של הפעילות להיפסק, דבר המהווה הכרה שיפוטית בעמדת העירייה והתאגיד לא ערער על פסיקה זו. אפילו מהודעתו לתקשורת של בא כח התאגיד נודף ריח פוליטי ואישי והמוטיבציות ברורות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר