בריכת בית טיילור (צילום: שידלו אמיר)
בריכת בית טיילור (צילום: שידלו אמיר)

קרית היובל: המתנ"ס ובריכת בית טיילור בסכנת סגירה

מתחם הספורט הכולל גני ילדים קיבל צו פינוי תוך 90 יום, בשטח מתוכננות להיבנות 200 יחידות דיור. מינהל יובלים: "אנו ערוכים למאבק ארוך"

פורסם בתאריך: 5.6.17 15:56

מתחם הספורט בית טיילור ברחוב זנגויל בקרית היובל ירושלים בסכנת סגירה. לאחרונה שיגרה חברת שיכון ובינוי למינהל יובלים, המנהל את המתחם, צו פינוי תוך 90 יום למקום. בשטח מתוכנן להיבנות פרויקט מגורים של 200 יחידות דיור. המתחם כולל בריכה, גני ילדים, חדרי חוגים ואולם קהילתי שבו נערכים בין השאר אירועי שבתרבות.

"בימים אלו התקבל מכתב מחברת שיכון ובינוי, ובו נדרש פינוי מתחם בית טיילור הכולל גני ילדים תוך 90 יום, והספירה החלה מתחילת חודש מאי", מספרת  ל"כל העיר" ליזי זהר, ממינהל יובלים. "כל מתחם בית טיילור הכולל מרכז ספורט, משרדים, מבנה קהילתי וגני ילדים שייך לחברת שיכון ובינוי. בשנת 2007 סוכם מול החברה בשיתוף העירייה, כי כל המתחם יועבר לידי מינהל קהילתי יובלים, לשימוש ופעילות עבור הקהילה ללא תשלום למעט דמי חכירה".

***

שוק מחנה יהודה: החלו העבודות להחלפת הגגות

קייטנות אוגוסט בירושלים: מי יכול להירשם, איפה ומתי? כל התשובות  

נערכים לקראת פתיחת האקווריום הענק בגן החיות התנ"כי 

***

בריכת בית טיילור (צילום: ליזי זהר)

מתנ"ס בית טיילור (צילום: ליזי זהר)

זהר ממשיכה ומספרת כי "כיום מינהל יובלים עדיין משלם ונושא בנטל כבד של תשלום חוב על סך 537,000 שקל בפריסה ובתשלומים על חובות דמי חכירה משנת 2009. בחברת שיכון ובינוי התקבלה החלטה לקדם תב"ע (תוכנית, בניין, עיר) ולבנות 200 יחידות דיור, על כל שטח מתחמי בית טיילור. במסגרת התוכנית ייהרסו המבנים הקיימים כולל המתנ"ס, הבריכה, מועדון הנוער והמגרשים, אך היתה הסכמה לבנות מתקנים חדשים לפי תכנית מסודרת. לפני כחודש התקיימה פגישה בעירייה יחד עם נציגי שיכון ובינוי, מהנדס העיר ונציגי העירייה ובמהלך הפגישה הם הודיעו לנו שהם נסוגים מההתחייבות שלהם לבנות יחד את המתקנים שיהרסו ולתת מענה לאוכלוסיה עם מתקני ציבור חדשים. 

"אנחנו אמנם משדרים עסקים כרגיל", אומרת זהר, "אך אנו ערוכים למאבק ארוך. אין לנו עניין לעצור את הבנייה, אך אנו בהחלט רוצים שתהיה תשובה הולמת לציבור כולל שטחים ירוקים".

בריכת בית טיילור (צילום: שידלו אמיר)

בריכת בית טיילור (צילום: שידלו אמיר)

עו"ד יוסי חביליו, שמייצג את מינהל יובלים, מבהיר ואומר בשיחה עם "כל העיר": "אני רואה בנושא זה חשיבות ציבורית ולכן אני לא אהיה מוכן לעמוד עם אקדח לרכה ולהתפנות תוך 90 יום. אנו מעוניינים להגיע למגעים ברוח טובה מול חברת שיכון ובינוי בניסיון לפתור את הסוגיה ואם לא אנו נפנה לבית המשפט. היו כבר מגעים חיוביים, אך כנראה בשל מחלוקת בין חברת שיכון ובינוי לעירייה המגעים הופסקו והוצא צו הפינוי.

נו נעמוד על כך שהמתקנים הציבוריים כגון הבריכה והמגרשים יישמרו", מדגיש חביליו, "ואם לא נצליח להגיע להסכמה אנו נתחיל לחפור אחורה ולבדוק איך קרקע שנתרמה לציבור הועברה לשיכון ובינוי".

עו"ד יוסי חביליו (צילום: תומר אפלבאום)

עו"ד יוסי חביליו (צילום: תומר אפלבאום)

מהעירייה נמסר: "הנכס אכן שייך לחברת שיכון ובינוי ונמצא בשימוש של מינהל קהילתי יובלים ללא תשלום דמי שימוש למעט תשלום דמי חכירה למנהל מקרקעי ישראל. בין המינהל הקהילתי לבין חברת שיכון ובינוי נחתם הסכם לתקופה של חמש שנים ולפי אחד מסעיפי החוזה ניתנת האפשרות לחברת שיכון ובינוי לבקש לפנות את הנכס בהתראה של עד 90 יום. עניין זה הובא לידיעת העירייה ואנו מצויים בהידברות עם חברת שיכון ובינוי להסדרת הנושא ומתן מענה מסודר ופורמלי, ארוך טווח, במסגרת תכנית הבינוי שמקודמת על ידי חברת שיכון ובינוי".

מחברת שיכון ובינוי נדל"ן נמסר: "מדובר בשטח פרטי שנרכש למטרות פיתוח ובנייה בה משולבים שטחי ציבור ומבנים קהילתיים. למעלה מ-12 שנים התירה שיכון ובינוי נדל"ן למרכז הקהילתי לפעול במקום ללא עלות וכעת, משהבשילו התנאים, החלה החברה בהליך קידום התכנית. עם סיום הבנייה ייהנה הציבור משדרוג שטחי הציבור באופן ניכר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר