גשר המיתרים בכניסה לעיר, מרכז ביו-האוס בהדסה עין כרם, חזית משרדי לייטריקס בגבעת רם (צילומים: אורן בן חקון, מעיין סבאג, תומר פדר)
גשר המיתרים בכניסה לעיר, מרכז ביו-האוס בהדסה עין כרם, חזית משרדי לייטריקס בגבעת רם (צילומים: אורן בן חקון, מעיין סבאג, תומר פדר)

בצמרת הדירוג העולמי: מרכז ההייטק של ירושלים במקום ה-6 בעולם

דירוג 'Ecosystem' של 'Startup Genome', המחקר המקיף והנרחב בעולם בתחום הסטארטאפים, מציב את מרכזי ההייטק של ירושלים ותל אביב במקום השישי. על פי המחקר, "לירושלים יש חוזקות בתחום הביו-טק ובתחום הבינה המלאכותית'

פורסם בתאריך: 1.7.20 19:50

מחקר בינלאומי של 'Startup Genome', המחקר המקיף והנרחב ביותר בעלום בתחום תעשיית ההייטק והסטארטאפים, מציב את מרכזי האקוסיסטם בירושלים ובתל אביב בצמרת הדירוג העולמי.

בדירוג ה-Ecosystem, שממפה את תעשיית הסטארטאפים במעל 150 ערים ברחבי הגלובוס, מצוין כי ירושלים ותל אביב נמצאות במשותף במקום השישי (גם בשל הקרבה הגאוגרפית ביניהן) בדירוג הערים המובילות בעולם כמרכזים אטרקטיביים עבור סטארטאפים וחדשנות.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


את ירושלים ותל אביב מקדימים בדירוג אזור הסילקון ואלי בקליפורניה (במקום הראשון), ניו יורק, לונדון, בייג'ינג ובוסטון. את העשירייה הראשונה בדירוג סוגרות הערים לוס אנג'לס (שביעי), שנגחאי, סיאטל ושטוקהולם.

בשל הציוות של ירושלים ותל אביב יחדיו, פירטו עורכי המחקר את היתרונות והחוזקות של מרכזי החדשנות והסטארטאפ בירושלים ובתל אביב. יצוין כי מעבר לדירוג ולסקירות של הערים השונות, הדו״ח מספק תובנות וכלים למנהיגים ולמנהלי חברות ציבוריות בטיפוח אקוסיסטם עירוני מצליח משגשג וניצולו לחיזוק הכלכלה ביום שאחרי הקורונה.

בפרק הסוקר את ירושלים מצוין, בין השאר, כי העיר חזקה בתחום מדעי החיים והביו-טק, וכמו כן בתחום הבינה המלאכותית. כך למשל, נכתב כי בירושלים פועלות כ-150 חברות בתחום מדעיי החיים והביו-טק וכי ישנה מעטפת נרחבת שהעיר מעניקה להקמה ולצמיחה של חברות בתחום זה, כמו לדוגמא מתחם BioHouse אשר משמש כמתחם עבודה ומעבדות עבור חברות ביו בתוך בית החולים הדסה עין כרם, ומתחם BioGiv אשר משמש כמתחם מעבדות משותף עבור חברות ביו צעירות בתוך קמפוס גבעת רם של האוניברסיטה העברית.

בתחום הבינה המלאכותית מצוין כי בירושלים פועלות כ-80 חברות שהוקמו ופועלות בעיר בניהן Mobileye ו-Lightricks. עוד צוין כי היתרונות של ירושלים בתחומים אלו ובאופן כללי מבוססים על מוסדות אקדמיים מובילים ובראשם האוניברסיטה העברית ובצלאל, קהילה מקומית צומחת ותמיכה ממשלתית-עירונית משמעותית, כולל מענקים ייחודיים הניתנים לחברות.


הדמיית תוכנית כפר ההייטק והמגורים מעל כביש בגין (הדמיה: דגן פתרונות ויזואליים מתקדמים)

כפר ההייטק שמתוכנן לקום בקמפוס גבעת רם (הדמיה: דגן פתרונות ויזואליים מתקדמים)


כאמור, בפיתוח של האקוסיסטם העירוני לוקחים חלק הממשלה בדגש על משרד ירושלים ומורשת (באמצעות הרשות לפיתוח ירושלים) ועיריית ירושלים.
מהרל"י (הרשות לפיתוח ירושלים) נמסר כי "ירושלים עוברת בשנים האחרונות תהליך צמיחה מואץ של חברות היי-טק וביו-טק אשר קמות ומתפתחות בה. העיר הפכה להיות חממת סטארטאפים וחדשנות בינלאומית בתוך שנים בודדות, תוצאה של עבודה סדורה, משותפת, וארוכת טווח של הרשות לפיתוח ירושלים עם משרד ירושלים ומורשת ועיריית ירושלים בד בבד עם צמיחה אורגנית של קהילת יזמות תומכת ותוססת. כיום בירושלים פועלות כ-500 חברות טכנולוגיות כולל כמה מסיפורי ההצלחה הבולטים של החדשנות הישראלית בשנים האחרונות".

שר ירושלים ומורשת, רפי פרץ: "ירושלים נהייתה מעצמה בתחום מדעי החיים וחברות ההזנק ולא במקרה. ירושלים, עיר הנצח התאימה את עצמה למפת החדשנות העולמית בכל התחומים על ידי השקעה ממשלתית רחבת היקף בהייטק, תיירות, ביוטק, אקדמיה, בינה מלאכתותית ועוד. אנחנו במשרד ירושלים ומורשת, ביחד עם עיריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים ממשיכים להשקיע משאבים עצומים בהייטק על מנת להמשיך את מגמת השיפור המתמדת בדירוג ירושלים בעולם ועל מנת לדאוג לתעסוקה איכותית ומתקדמת לתושבי עיר הבירה של ישראל".

ראש העיר משה ליאון: "ירושלים מתקדמת בצעדי ענק בתחום ההייטק והופכת להיות בירת ההייטק של ישראל. בחמש השנים הקרובות יושקעו 300 מיליון שקל בתעשיית הידע הירושלמית, נבנה משרדים וניצור תעשייה שלמה סביב התחום. ירושלים היא עיר קלאסית להצלחה, כאן יושבים אנשי ההרים, יזמי העל, מיטב המוחות – שמוכנים להתמודד. החספוס של העיר הוא היתרון שלה".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר