פארק המסילה (צילום: ארנון בוסאני)
פארק המסילה (צילום: ארנון בוסאני)

פארק המסילה: מסלול התנגשות בין רוכבי האופניים לרצות והרצים

מאמנת הריצה רותי זינדל-אוכמן: "זה פשוט מסוכן, חלק מרוכבי האופניים כמעט דורסים את כל מי שהולך או רץ; מדוע אין שביל בטיחותי בנפרד עבור הולכי הרגל והרצים?"

פורסם בתאריך: 7.6.17 17:17

רוכבי אופניים, הולכי רגל, רצות ורצים מגיעים מדי יום לפארק המסילה בירושלים – אין ספק שמדובר במתחם ספורטיבי שוקק חיים. אולם, נראה כי השביל בפארק, המסומן רק לרוכבי אופניים משמש גם את הרצות והרצים. למעשה, מדובר לעתים במסלול התנגשות, שעלול לסכן את הרצים והרצות, שלא פעם נאלצים להיזהר מרוכבי אופניים חשמליים ולא ממונעים.

פארק המסילה (צילום: אביעד תבל)

פארק המסילה (צילום: אביעד תבל)

"הפארק אמור להיות בנוי גם לרצים וגם לרוכבים, אבל את כל השבילים סימנו רק עבור רוכבי אופניים", מתארת מאמנת הריצה המקצועית רותי זינדל-אוכמן. "רוכבי האופניים חושבים שזה השטח שלהם, בחלקים מסוימים יש שביל חלופי, אבל זה לא שביל שווה ערך, אלא זה שביל שבנוי מבטון והחריצים מסוכנים, רצים יכולים ליפול מהשביל הזה. מאוד קשה לרוץ על החלקים האלה".

רותי זינדל-אוכמן (צילום: צורי עמיאור)

רותי זינדל-אוכמן (צילום: צורי עמיאור)

 

זינדל-אוכמן מספרת: "אני עורכת בפארק המסילה אימונים מאז שהוא הוקם. לאחרונה התעוררה בעיה עקב ריבוי רוכבים וריבוי של אופניים חשמליים על השביל. זה פשוט מסוכן, חלק מרוכבי האופניים כמעט דורסים את כל מי שהולך או רץ, חלקם גם צורחים עלינו. אני לא מבינה למה עיריית ירושלים שהשקיעה כל כך הרבה כסף במקום, בסוף עושה את זה רק עבור רוכבי האופניים, מדוע אין שביל בטיחותי בנפרד עבור הולכי הרגל והרצים?".

פארק המסילה (צילום: ארנון בוסאני)

פארק המסילה (צילום: ארנון בוסאני)

אייל הרשטיק, סמנכ"ל איגוד האופניים בישראל, מספר ואומר כי "בארץ, לדוגמא בפארק הירקון, יש שבילים משותפים בסימון גם אופניים וגם הולכי רגל. יש שבילים שהם רק לאופניים ואז הם מופרדים לגמרי שזה הדבר האידיאלי, במקומות מספיק רחבים יש הפרדה מוחלטת. יש מקומות שכלום לא מסומן, שזאת מדרכה רגילה וכשזה לא מסומן בדרך כלל זה גם לרוכבי אופניים וגם להולכי רגל. ברור לנו כרוכבים שצריך הפרדה מוחלטת. שיהיה מקום לרצים ולהולכי רגל ומקום נפרד לאופניים. בתכנון נכון צריך לתכנן את שניהם". 

***

***

פארק המסילה (צילום: ארנון בוסאני)

פארק המסילה (צילום: ארנון בוסאני)

 

 מנגד, בעירייה טוענים כי לצד שביל האופניים, יש שביל להולכי רגל שאמור לשמש גם את הרצים ואת הרצות וגם משפחות. מהעירייה נמסר בתגובה: "פארק המסילה הינו אחד הפארקים המיוחדים בירושלים ובארץ שהוקם בשיתוף פעולה של התושבים והעירייה. הפארק מחבר 7 שכונות ויוצר רצף ירוק ופתוח בלב העיר. הפארק זוכה להצלחה אדירה ונהנים ממנו מאות אלפי תושבים בכל ימות השבוע. לכל אורך הפארק קיים שביל מסומן לרוכבי אופנים לצד שביל להולכי רגל, רצים, משפחות, וכל משתמשי הפארק. תושבי העיר מוזמנים להגיע וליהנות מהפארק ולאפשר לכל המבקרים ליהנות בו בבטחה".

 

פארק המסילה (צילום: ארנון בוסאני)

פארק המסילה (צילום: ארנון בוסאני)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. דריה

    אני מרוכבי אופניים וזה בהחלת מאוד לא נעים ומאוד מסוקן שאנשים למראות הסימון לאופניים הולכים ורצים בלי לשים לב באמצה השביל, גם עם ילדים. הולכים לכל רוחב של השביל האופניים בלי לחשוב להסתכל בצדדים. בכביש של מכוניות אף אחד לא הולך ככה בדרך כלל. כנירא בבניית הפארק לא לקחו בחשבון שיהיה הצלחה כל כך רבה ואולי יש אפשרות לתקן את הטעות. כי זה לא נוח ומסוכן לכולם.

  2. רוכב זהיר

    לא ברור למה אנשים רצים על מסלול האופניים ולא על שביל הולכי הרגל
    הרצים לא שומעים כי יש להם אוסניות והם לא שומעים כשמצלצילם להם ואחכ נבהלים כשעוברים לידם..

  3. רוכב זהיר

    מדוע הרצים משתמשים בשביל האופניים במקום לרוץ על שביל הולכי הרגל? מדוע לא לרוץ על שביל הולכי הרגל בצורה בטוחה? הרצים משתמשים פעמים רבות באוזניות ולא שומעים מה קורה מסביבם ולא שומעים שמצלצלים להם ואז הם נבהלים.

  4. חגית

    לא הולכים ורצים על שביל אופניים! שביל האופניים נועד לאופניים. יש במקביל שביל הליכה וריצה! אז על מה הם מתלוננים?

  5. רץ זהיר

    השביל להולכי רגל לא מתאים בכלל לריצה, הוא עשוי מבטון קשה שמאוד לא בריא לרוץ עליו. הוא גם מאוד חלקה כשרטוב. אף רץ רציני לא ירוץ עליו. במקור השביל היה אמור להיות גם לרוכבים וגם לרצים. יש מיעות של רוכבים שמתיחסים לשביל כמו כביש (בדרך כלל אופניים חשמלים) או מסלול של המרוץ הגירו, ונוסעים עליו ב50 קמ"ש ולא משאירים סנטימטר לטעות אנוש, וככה מסכנים את כל המשתמשים האחרים כולל רוכבי אופניים אחרים. כולם צריכים להשתמש בשביל באחריות ובזהירות ובהתחשבות למשתמשים האחרים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר