צבי נוימן ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)
צבי נוימן ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

פרידה עצובה מצבי נוימן ז"ל – מבעלי מגדניית נוימן המיתולוגית במדרחוב

"אגדה ירושלמית, אוהב אדם וחסד" - השבוע הלך לעולמו צבי נוימן, מבעלי מגדניית נוימן המיתולוגית במרכז העיר. בתו שיפי סופדת לו: "הוא היה אהוב על כל האוכלוסיות. היו מגיעים למגדניה חרדים, חילונים, ערבים. היתה בו אהבת אדם באשר הוא"

פורסם בתאריך: 17.9.20 10:19

צבי נוימן, בעלי מגדניית נוימן המיתולוגית אשר פעלה במדרחוב כ-64 שנים, הלך לעולמו השבוע, בן 72 במותו.

"אבא היה באמת איש ירושלים, בכל רמ"ח איבריו", מתארת בתו שיפי השבוע בשיחה עם "כל העיר". "בכל פעם שהוא היה מתחיל לספר משהו הוא היה אומר 'ירושלים עירי, פה אני נולדתי ופה אתם תקברו אותי ואני לא הולך לשום מקום'. זה מה שאפיין אותו, התכונות הירושלמיות שבו, מהאנשים שהיו אומרים 'מאאאתיים'. הוא היה אהוב על כל האוכלוסיות. היו מגיעים למגדניה חרדים, חילונים, ערבים. היתה בו אהבת אדם באשר הוא, והיה לו כבוד לכל אדם שנכנס לחנות. הוא נתן לכל אחד תחושה שהוא אהוב. רק בפורים האחרון חגגנו לו ולאמא שלי 50 שנות נישואין. אמא שלי לא עזבה אות וטיפלה בו עד הרגע האחרון".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת9"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


נוימן נולד בשנת 1948, בילדותו הוא התגורר באזור גאולה. בגיל 18 הוא התגייס למשמר הגבול והיה חלק מהחטיבה הירושלמית. נוימן היה מבין החיילים ששחררו את העיר ב-1967, יחד עם חבריו כבש את גבעת התחמושת במלחמת ששת הימים.

הקונדטוריה המשפחתית החלה לפעול כבר בהונגריה, ובשנת 1932 נפתחה הקונדטוריה בשכונת מאה שערים. ב-1948 המאפייה עברה למדרחוב בן הלל, ופעלה שם עד לשנת 2012. נוימן החל לעבוד במאפייה המשפחתית כבר בנערותו, הוא ניהל את העסק קרוב ל-60 שנה והפך לאושייה נערצת בקרב הלקוחות וסוחרי מרכז העיר.


צבי נוימן ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

צבי נוימן ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)


בשיחה מרגשת עם ילדיו נחשפת דמותו ואישיותו המיוחדת ויוצאת הדופן. חיים נוימן, בנו הבכור, מספר כי "התמונה שתלויה לנו בסלון היא של הרב אריה לוין, הוא היה הרב של אבא בירושלי.ם כשאתה מסתובב בנחלאות יש רחוב אחד שמחבר את כל המגזרים והאיזורים בשכונה, והוא הרחוב ע"ש הרב אריה לוין. וזה באמת אפיין את אבא, במודעת הפטירה שלו כתבתי 'היום בבוקר נפטר אגדה ירושלמית, אוהב אדם וחסד, איש שתפילתו של הרבי אלימלך מליז'נסק – אדרבא, תן בליבנו שנראה כל אחד מעלת חברינו'. זה כל כך אפיןן אותו. הוא החזיר את נשמתו לבורא עולם, זו היתה עבורו דרך חיים ועל זה התחנכו, לעשות טוב למישהו אחר"

ישראל בנו הצעיר מוסיף ומספר כי "היתה מילה אחת שהוא לא ידע להגיד – 'לא', בכל פעם שביקשו עזרה הוא הציע סיוע. גם בשנים האחרונות, כשהוא סבל מבעיות בריאותיות, הוא תמיד היה עם חיוך".

"אבא סבל ממחלת ריאות כרונית", מציין בנו ישראל, "הוא נאבק בה בשנים האחרונות, וכבר כמה פעמים היו קוראים לנו להיפרד ממנו בפעם האחרונה. בכל פעם הוא היה יוצא מבית החולים והרופאים היו אומרים לנו 'הבן אדם הזה כנראה מלאך'".

נוימן ז"ל הותיר אחריו אישה אסתר, 5 ילדים – חיים (50), אורית (48), שיפי (44), יעל (39) וישראל (30); 21 נכדים ונינה אחת.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר