מתחם לבדיקות קורונה (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
מתחם לבדיקות קורונה (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

הותר לפרסום: מתנדבים במד"א ירושלים חשודים בביצוע בדיקות קורונה בעבור תשלום

המשטרה עצרה 5 חשודים, חלקם מתנדבים במד"א ירושלים, בחשד לביצוע בדיקות קורונה פרטיות תמורת תשלום. מד"א: "מדובר במקרה חמור וחריג ביותר הדורש מיצוי מלא של הדין"

פורסם בתאריך: 7.10.20 18:00

הותר לפרסום: מתנדבי מד"א ירושלים חשודים כי ביצעו בדיקות קורונה פיראטיות ברחבי הארץ, בעבורן גבו מהנבדקים כסף אותו גרפו לכיסם בסכום כולל של עשרות אלפי שקלים, כל זאת תוך שימוש בערכות הבדיקה של מד"א וניצול מעמדם בתור מתנדבי הארגון.

חקירה נפתחה ביחידה המרכזית במשטרת ירושלים לאחר שהתקבל דיווח מהנהלת מד"א, שהעלה חשד לפיו ישנם מתנדב אחד או יותר במד"א המבצעים בדיקות קורונה באופן פיראטי לאזרחים בעבור תשלום. לאחר מעצרו של החשוד הראשון בחקירה, חשפו חוקרי המשטרה את שיטת הפעולה ואת מעורבותם של חשודים נוספים, ביניהם מתנדבים נוספים במד"א וכן בעלי מעבדות בישראל וברמאללה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


לפי החשד, החשודים ביצעו את הבדיקות במקומות שונים בארץ וגם בשטח נמל התעופה בן גוריון, כאשר על פי החשדות חלק מתוצאות הבדיקות יצאו שליליות במכוון, זאת במטרה לאפשר לנבדקים להיכנס ולצאת מהמדינה כאוות נפשם בעודם מצוידים בתוצאות הבדיקה.

לאחר ביצוע הבדיקות, הן הועברו על פי החשד על ידי המתנדבים החשודים לשתי מעבדות – מעבדה פרטית בירושלים ומעבדה נוספת ברמאללה – על פי החשדות במטרה שתוצאותיהן לא יישמרו או יופיעו במאגר משרד הבריאות וכך הן יישארו אנונימיות בעודן מועברות באופן פרטי לנבדקים.

כמו כן, הותר לפרסום כי במסגרת החקירה נעצרו עד כה 5 חשודים, כולם בשנות ה-20 וה-30 לחייהם מירושלים, כאשר מעצרם של 4 מהם הוארך בבית משפט השלום עד לתאריך ה-9.10.20.

ממשטרת ירושלים נמסר כי "מדובר בחשודים שלקחו לידיהם את בריאות הציבור תוך זלזול בחשיבותן של בדיקות קורונה תקינות, שכל מטרתן הנה למנוע את ההדבקה, ולסייע לאזרחי המדינה לעבור את המגיפה במינימום אבדות בנפש, כל זאת מתוך בצע כסף. נגד החשודים אנו מתכוונים לפעול במלוא החומרה על מנת למצות עמם את הדין".

ממד"א נמסר כי "לפני מספר שבועות עלו חשדות על התנהלות פלילית לכאורה של כמה מתנדבים הקשורה באיסוף דגימות לזיהוי קורונה. מד"א פנה עם המידע הראשוני אל המשטרה, עוד טרם פרסום הפרשה, ודרש פתיחת בדיקה לבירור העובדות. במהלך חקירת המשטרה התברר כי ישנם מספר מעורבים שנחשדים במעשים הפליליים אשר על פי החשד לכאורה לקחו את החוק לידיים ועשו דין לעצמם".

"יובהר כי מדובר במקרה חמור וחריג ביותר הדורש מיצוי מלא של הדין עם המעורבים", מוסיפים במד"א. "אנו מודים למשטרת ישראל על התגובה המהירה והחקירה המאומצת לאיתור החשודים. פעילותם בארגון של המעורבים הופסקה בתיאום עם המשטרה ואנו ננקוט נגדם בכל ההליכים הנדרשים על פי חוק. אנו מחזקים את ידיהם של עשרות אלפי עובדי ומתנדבי מגן דוד אדום העושים בנאמנות ובמסירות לילות כימים למען בריאותם של אזרחי ישראל".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר