דר מיכאל פרברוב ובילי סו (צילום: דוברות הדסה)
דר מיכאל פרברוב ובילי סו (צילום: דוברות הדסה)

סגירת המעגל בהדסה: רופא הציל בעל מסעדה יום לאחר שסעד בה

ד"ר מיכאל פרברוב, רופא במחלקה לנוירוכירורגיה בהדסה עין כרם, שאכל במסעדת "מיין נודלס" - הציל יום למחרת את חייו של בעלי המסעדה הואי צין סו, שהובהל בעקבות דימום מוחי; בתו נועם סו: "המקריות הזו לא תיאמן, שהרופא שהציל אותו, אכל אצלנו יום קודם"

פורסם בתאריך: 12.10.20 17:58

הואי צין סו (בילי), בעלים של מסעדת "מיין נודלס" בעיר, הובהל לבית החולים הדסה עין כרם לאחר שחווה אירוע מוחי. בחדר המיון בבית החולים, חייו ניצלו על ידי רופא מהמחלקה לנוירוכירורגיה ד"ר מיכאל פרברוב, שאכל יום לפני כן ארוחת ערב במסעדה שהוגשה לו על ידי סו בעצמו.

נועם סו, בתו של בילי, מתארת: "ביום שאבא התמוטט לא היה שום סימן שמשהו נורא עומד לקרות. אבא גבר חזק ובריא, והוא הגיע למסעדה בבוקר ואמר שיש לו כאבי ראש חזקים. בשעות הצהריים הוא התיישב על הכיסא ופתאום התחיל לאבד הכרה. הזמינו לו אמבולנס והוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם. כשהגיע למיון הכניסו אותו במהירות לחדר ניתוח, עוד לפני שהספקנו להבין מה באמת קורה הבנו שהוא בסכנת חיים והצוות פשוט התאסף במהירות כדי להציל אותו. אלו היו שעות מורטות עצבים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


סו, בן ה-55, יליד הונג קונג,עלה לארץ בגיל 18 עם אחותו, התחתן בירושלים והקים משפחה. הוא התנדב בצה"ל והחליט להישאר כדי להגשים את חלומו ולפתוח את המסעדה הסינית הכשרה הראשונה בארץ.

ד"ר פרברוב, הרופא במחלקה לנוירוכירורגיה בהדסה עין כרם, שקיבל את בילי וניתח אותו, מספר: "ברגע שבדקתי את בילי, היה ברור שהזמן לא לטובתנו. בגלל מצב הכרתי ירוד, נאלצנו להרדים ולהנשים אותו עוד בבדיקה הראשונית וערכנו לו בדיקות מקיפות במהירות. גילינו שבילי סובל מדימום מוחי תוך חדרי מסיבי, הבא לידי ביטוי בהרחבת חדרי המוח ועליית הלחץ התוך-גולגולתי בקצב מאוד מהיר. הוא היה בסכנת חיים מידית וידענו שעלינו לנתח אותו בהקדם".

"משך הזמן מרגע קבלת החולה 'בדלת' חדר המיון עד להתחלת הניתוח מהווה פרמטר חשוב ביכולת ההחלמה של המטופל והסיכוי לפגיעה נוירולוגית קשה. בזכות שיתוף פעולה מיומן ביותר של צוות המיון, המרדימים, מערך הדימות ומערך חדרי הניתוח", מסביר ד"ר פרברוב. "במקרה הזה, תוך פחות משעה מרגע קבלתו, בילי היה בחדר ניתוח ויחד עם ד"ר קרלוס קנדנדו, ביצענו לבילי ניתוח מציל חיים".

"הניתוח אפשר שליטה על הלחץ התוך גולגולתי המוגבר שהיה בראשו, שהובילה לדימום המוחי. יום אחרי הניתוח, בילי עבר צנתור מוחי, ביחידה לנוירו-רדיולוגיה פולשנית ע״י פרופ׳ חוסה כהן להשלמת הבירור והטיפול", מוסיף ד"ר פרברוב. "בתום אשפוז ממושך במחלקתנו, לשמחתנו בילי החלים באופן מלא, וחוזר בהדרגה לנהל את חייו כפי שהיו טרם האירוע".

"בהמשך, כשבילי התחיל להתאושש גילינו איש מקסים ומלא חיים, ולפתע עשינו את הקישור – הוא הבעלים של מסעדת 'מיין נודלס', בה אכלתי יום לפני שעבר את האירוע המוחי והוא זה שאף הגיש לי את האוכל", מוסיף ד"ר פרברוב לסיכום. "סיפרתי לו כמובן שנהניתי מאוד במסעדה. זו ההוכחה לכמה העולם קטן ועד כמה לא ניתן לדעת איפה תפגוש בהמשך חייך את האדם שעומד מולך כרגע".

"אבא במצב ממש ממש טוב", מספרת נועם, "אני יכולה להרשות לעצמי יותר זמן לעצמי אחרי התקופה המטורפת שבה הייתי רק איתו ולקחתי על עצמי עבודה רבה במסעדה. אני שמחה שסיימנו עם הטיפול המורכב וזה מאחורינו. אבא היה מאושפז חודש והיום אי אפשר לנחש שהוא עבר תקופה כל כך קשה. המקריות הזו לא תיאמן, שהרופא שהציל אותו, אכל אצלנו יום קודם, ממש ישב וקיבל מאבא שלי את האוכל לשולחן. היה לנו מזל גדול".

"אני חייבת תודה גדולה לצוות הרפואי שטיפל בו על השירות והטיפול שזכינו לו עם המון אנושיות. לכל אחד היה אכפת, הרגשתי כל בוקר מחדש את אהבת האדם שיש סביבנו", מוסיפה נועם לסיכום. "הטיפול היה מסור ואכפתי ואני שמחה שאם כבר היינו צריכים לעבור את החוויה הזו, אז בצורה הזו. ד"ר מיכאל פרברוב, הוא נכס לבית החולים, מעולם לא פגשתי רופא כל כך מסור ומקצועי עם המון סבלנות ורוגע. זו תקופה שלא נשכח לעולם אך לשמחתנו הוא מהולה בחוויות טובות והכל בזכות האנשים המדהימים שסבבו אותנו".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר