אולם מועצת עיריית ירושלים (צילום: טל הרדה)
אולם מועצת עיריית ירושלים (צילום: טל הרדה)

בשל משבר הקורונה: המועד החדש לבחירות למינהלים הקהילתיים

הערב הוחלט בעיריית ירושלים לדחות את הבחירות למינהלים הקהילתיים, שתוכננו להתקיים בשבוע הבא, למועד - 22.12.20

פורסם בתאריך: 13.10.20 22:02

הערב, שלישי, החליטה ועדת המינהלים הקהילתיים בעיריית ירושלים לדחות את הבחירות למינהלים הקהילתיים בירושלים בחודשיים. הבחירות היו מתוכננות להתקיים בשבוע הבא – לאחר דיון סוער בוועדה הוחלט כי הבחירות יתקיימו ב-22.12.20. הגשת המועמדויות תתאפשר עד למועד 17.11.20.

ההחלטה על דחיית הבחירות התקבלה בשל משבר הקורונה – על רקע נתוני התחלואה הגבוהים והחשש כי הגעה למינהלים הקהילתיים לטובת הבחירות תוביל להתפשטות של הנגיף.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


מעיריית ירושלים נמסר הערב כי "הערב התכנסה ועדת המנהלים הקהילתיים של מועצת העיר בראשות סגן ראש העיר אריה קינג. הוועדה החליטה כי לאור מגבלות הקורונה ידחו הבחירות למנהלים הקהילתיים לתאריך 22 לדצמבר 2020. הגשת מועמדויות תתאפשר עד לתאריך 17 בנובמבר. ראש העיר, משה ליאון, בירך על ההחלטה והודה ליו"ר הועדה, סגן ראש העיר, אריה קינג".

מנגד, חבר הוועדה אלעד מלכא (התעוררות), שהתנגד לדחיית מועד הבחירות, טוען כי "לו העירייה היתה מעוניינת לאפשר בחירות בשכונות אדומות היו דוחים את הבחירות רק במינהל קהילתי שמואל הנביא. לו הכוונה היתה לאפשר עוד שבועיים של התארגנויות היו דוחים בשבועיים. דחייה עד לסוף השנה, אל שיא החורף, אל זמן בו ישנה סכנה לגל תחלואה נוסף והתנגשות עם מערכת בחירות ארצית, מלמדת על הרצון למסמס כליל את הבחירות הללו. מישהו בספרא חושש שבמינהלים הקהילתיים יהיו הנהלות אקטיביסטיות ולא עושי דברו, ומפעיל את כל כובד משקלו על חברי הקואליציה בשביל זה".

מחזיק תיק המינהלים הקהילתיים סגן ראש העיר אריה קינג מסר הערב כי "הערב קיבלה הוועדה למינהלים קהילתיים את עמדת חברי המועצה החרדים,חברי הועדה,לדחות את הבחירות להנהלות המינהלים הקהילתיים. הבחירות נדחו ל-22.12.2020. ההצעה לדחות למועד כה מאוחר, נבעה משיקולים ואינטרסים של הנציגים החרדים ולצערי הצטרפו אליהם, חברי הוועדה יהודה בן יוסף (ירושלים תצליח) ויהודה פרוידיגר (הבית היהודי) וכן יו"ר המינהל הקהילתי מיתרים, מר יחיאל שוסהיים. לעומת הצעת הסיעות החרדיות, היתה הצעה משותפת ליוסי חביליו ולי, הצעה שזכתה לתמיכת חברי הוועדה מטעם התעוררות וכן לתמיכתה של חברת המועצה לורה ורטון (מרצ). כעת משהנושא הזה מאחורינו, אני מאחל בהצלחה לכל המועמדות והמועמדים ובתקווה שיום הבחירות יהיה חגיגה דמוקרטית שבה השתתפו תושבים רבים, כמועמדים וכמצביעים".

חבר הנהלת העיר יהודה פרוידיגר (הבית היהודי) מסר בתגובה: "עמדתי נובעת מהרצון לקיים הליך חירות מהותי ורציני, תהליך בו יוכלו המתמודדים להיפגש עם תושבים, לארגן חוגי בית, לחלק חומרי הסברה במרכזי קניות. הבחירות למינהלים סובלים מתמיד מאחוז השתתפות נמוך. אנו חייבים לעשות הכל לאפשר להלהיב את הרחוב ולתת גם למועמדים חדשים הזדמנות לשווק עצמם ולאפשר שוויון הזדמנויות בין מועמדים מכהנים ומוכרים לחדשים וכמובן לאפשר למקסימום תושבים להגיע לקלפי. דווקא תמוהה עמדת יו"ר הוועדה אריה קינג שחבר לחביליו ולנציגי התעוררות שמבחינתם העיקר שתתקיימנה בחירות בהקדם אפילו עם מיעוט משתתפים מכיוון שהם מאורגנים עם קהל מזדהים ומקווים לבצע מהפך ולהכניס את נציגי התעוררות למינהלים".

חבר המועצה יהודה בן יוסף (ירושלים תצליח) מסר: "המאבק אינו בין חילונים לחרדים, מתבלבלים בין המטרה לבין תהליך, יום הבחירות זה תהליך, זו לא המטרה, המטרה שיהיו בחירות ויהיו בהן הרבה משתתפים".



 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. נמאס

    הנהלות המינהלים לא רוצות לעזוב את הכסא. הן כולן נבחרו בעזרת ברקת (למעט האופוזיציות) וממשיכות בחנופה גם לליאון. בצורה כזאת לעירייה אין אינטרס להחליף אותן למרות שכולן מתנהגות בחוסר שקיפות ורב הנסתר על הגלוי, במיוחד בכספים שלהן. המינהלים מגלגלים מיליונים ואף לא כתב תקשורת אחד פנה לבדוק מה קורה עם הכספים שם וניגודי העניינים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר