הדמית הקו הכחול ברכבת הקלה בעמק רפאים (הדמיה: תכנית אב לתחבורה ירושלים JTMT)
הדמית הקו הכחול ברכבת הקלה בעמק רפאים (הדמיה: תכנית אב לתחבורה ירושלים JTMT)

חכו עם השמפניות – המתנגדים למעבר הרכבת הקלה בעמק רפאים ל"כל העיר": "שום דבר לא נגמר"

אחרי ההחלטה הסופית השבוע שנתנה אור ירוק לתוכנית למעבר הרכבת הקלה בעמק רפאים - מוסרים המתנגדים ל"כל העיר": "המאבק לא תם. נמצה את כל מה שעומד לרשותנו"

פורסם בתאריך: 21.10.20 18:10

אחרי שתיקה ארוכה – קבוצת המתנגדים למעבר הרכבת הקלה בעמק רפאים מגיבה להחלטתה הסופית של הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה לאשר את התוכנית. קבוצת המתנגדים מתכוונת להמשיך במאבקה נגד סלילת תוואי הרכבת הקלה בעמק רפאים – מקטע באורך 800 מטרים בלבד, שהפך לבסיס למאבק תושבים, מהגדולים ומהיצריים ביותר שנראו בירושלים.

מרדכי אברהם מעמותת 'רפאים במושבות' מוסר ל"כל העיר" כי "אנחנו נמצה את כל מה שעומד לרשותנו, ודברים שאחרים לא יודעים כדי שהדבר הזה לא יקום ולא יהיה. מהסיבה הפשוטה, שזו תוכנית גרועה ביותר שהציבור לא מכיר כי מזינים אותו במצגות שיקריות, ומספרים לציבור שעמק רפאים יהיה כמו רחוב יפו, וכל מיני שקרים כאלה שאין להם אחיזה במציאות – הולכים להרוס את המושבה הגרמנית וכל המושבות כשאין בכך צורך", טוען אברהם. "אנחנו נמצה את כל מה שעומד לרשותנו, שום דבר לא נגמר, כבר היינו פעמיים במקומות שבהם כל מיני אנשים רקדו משמחה 'הרכבת תסע בעמק רפאים'. היא לא תסע".



כפי שפורסם ביום שני ב"כל העיר", הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה הכריעה במאבק עתיר הממון, שנמשך למעלה מארבע שנים, וקבעה באופן סופי כי הרכבת הקלה תעבור בעמק רפאים. המתנגדים, שמתגוררים במושבה הגרמנית, ערכו בין השאר הפגנות, כנסי תושבים, דיונים, קידומים ממומנים ברשתות החברתיות והוגשו עתירות משפטיות – כולן נדחו. לפי התוכנית עבודות התשתית בעמק רפאים צפויות להתחיל כבר ב-2021, התוואי מתוכנן לעבור משכונת גילה ותלפיות בדרום ועד לרמת אשכול ורמות בצפון ירושלים. התוכנית מקבלת תמיכה רחבה מכלל גורמי התכנון ונבחרי הציבורי, בין השאר גם מראש העיר משה ליאון.

אברהם ממשיך וטוען לאחר החלטת הוועדת המחוזית כי "יש חלופות יותר טובות יותר, מהירות יותר וזולות, וכל זה לא נבדק מעולם, מפני שאף אחד לא בדק את הדבר הבסיסי בחוק תכנון ובנייה, לבדוק, מה שנקרא בשפת המתכננים, חלופת אפס, שזו חובה על פי חוק האם הקטע הזה נחוץ. התוואי הזה עלה על המפה של ירושלים עם עוד שבעה קווים לפני כ-20 שנה, כבר אז רכבת קלה היה דבר לא הכי טוב, ובמשך השנים התברר שזה גרוע, ואנחנו בכלל לא נגד רכבת קלה. אבל מעולם לא נבדקה נחיצותו של הקו הזה. למה אנשים דוחפים אותו? מי שאומר שאנחנו בעד הרכבת הקלה על פארק המסילה הוא שקרן. אומרים שקרים בכוונת תחילה והם יודעים שזה לא נכון, ואין שום אפשרות ושום מצג להגיד שאנחנו רוצים את הרכבת הקלה על פארק המסילה. אנחנו מעולם לא אמרנו את זה ולא מתכוונים לזה, נשמור על פארק המסילה כבבת עינינו".

"המאבק לא תם", מסכם אברהם, "מי שרוקד ומספר סיפורי מעשיות לא קרא את פסק הדין של השופט אברבנאל, ואני מציע לקרוא אותו, לקרוא על הצורך בבדיקה. אנחנו עומדים על זה שהעניין ייבדק. אנחנו לא מתכוונים לשתוק".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. אבי

    כמה מילים ריקות בתגובה אחת. נראה שמר אברהם לא השתמש בתחבורה ציבורית מעודו. הרכבת הקלה היא פתרון מעולה. היום יש קו אחד שעובד טוב. אבל הוא אחד ולכן צפוף ולא מאפשר פתרון להרבה תושבים

  2. דישראלי

    למה המתנגדים לא מדברים על הפקקים ןהזיהום של אוטובוסים והמכוניות ת בעמק רפאים?

  3. עופר

    מר אברהם- אתם חבורה של יהירים ושחצנים שרק רואים את עצמכם ובזים לאינטרס הציבורי המשווע לתחבורה ציבורית טובה

  4. אפרת אסף

    הצטרפו אלינו להצלת המושבות ופארק המסילה מהתכנית ההרסנית והמיותרת לרקל בעמק רפאים.

  5. שמשון

    כמה יהירות ושחצנות !!!!!
    המתנגדים מפוצצים בכסף ולכן ממשיכים במאבק.
    מתנגדים לתחבורה ציבורית ברמה גבוהה עבור הקטמונים.
    גישה פחגנית של אחיטות הישנות

  6. סמי

    רכבת מקוללת. כל העלובים הקנאים לא בוחלים במילים , לכו לעבוד ואז גם אתם אולי תהיו עשירים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר