איילת שקד (צילום: נועם מושקוביץ)

מחדל תלמודי התורה בירושלים – ח"כ איילת שקד ל"כל העיר": "זו תעודת עניות של הממשלה"

בשיחה עם "כל העיר" תוקפת חברת הכנסת מסיעת "ימינה" את פתיחת תלמודי התורה בניגוד לחוק בירושלים, ומאשימה: "הסגר השני זה כישלון מהדהד של ראש הממשלה"

פורסם בתאריך: 20.10.20 18:35

סיעת ימינה נסקה השבוע בסקרי הבחירות. הרשימה שבראשות נפתלי בנט ואיילת שקד הפכה להיות מחנה מפלט לאנשי ליכוד, שמאסו בשלטונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, למצביעי כחול-לבן שמאסו בראש הממשלה החליפי בני גנץ, ואף לתומכי רשימות המרכז-שמאל, שמאסו בסיעות מהמחנה שלהם ומוכנים לסתום את האף ולעצום את העיניים, העיקר לסלק את ביבי, גם אם זה במחיר של קבלת בצלאל סמוטריץ' ומתן כהנא באותה חבילה לא ליברלית, שבין השאר מתנגדת לנישואים חד מיניים ולתחבורה ציבורית בשבת.

שקד, מספסל האופוזיציה, תוקפת השבוע את תפקוד הממשלה בראשות נתניהו, ויוצאת נגד מהלך הסגר השני בחגים, שפגע אנושות בכלכלת העיר. "הסגר השני זה לא גזירת גורל ובטח לא הצלחה, אלא כישלון מהדהד של ראש הממשלה וממשלת ישראל", אומרת שקד בשיחה עם "כל העיר". "ממשלה שמתפקדת ויודעת לנהל ולהנהיג היתה צריכה לבצע מספר מהלכים, וגם לנטוע אמון בציבור, ולדרוש ממנו לשמור על ההנחיות. הגענו לגל השני גם בגלל הפתיחה המהירה אחרי הסגר של הגל הראשון, אבל לא רק, בעיקר בגלל חוסר ניהול", ממשיכה שקד ותוקפת. "פתחו את המשק בלי מערך חקירות אפידמיולוגית, הבינו מהר מאוד שהפתיחה של האירועים היא הרסנית ומדבקת, אבל לא אכפו. אנשים מכל המגזרים – חילונים, חרדים, ערבים, המשיכו לעשות חתונות מופקרות. אני מכירה חתונות ספציפיות בהן היתה הדבקה של למעלה מ-100 אנשים באירוע אחד".




ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: אמיל סלמן)

ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: אמיל סלמן)


ואת היית פועלת אחרת?
"כדי לנצח את הקורונה אין זה תרופת פלא, אין זה מהלך אחד שהוא גיים-צ'יינג'ר, יש הרבה מהלכים שצריך לעשות. אם עושים אותם ורותמים את הציבור, ויש אמון של הציבור בהנהגה, אז מצליחים לדכא את המגפה וחיים לצידה. זה שהגענו להיות המדינה הראשונה שנכנסת לסגר שני מוחלט – זה כישלון קולוסאלי של ראש הממשלה ושל הממשלה שלו. אני מקווה שחלק מהלקחים הופקו. צריך להגיד שהיום יש כבר מערך קטיעת שרשראות הדבקה, היום מבינים שאי אפשר בשום אופן לאפשר קיום של אירועים גדולים, רק צריך לראות שהממשלה תאכוף את זה ואני מקווה שמהר מאוד הם יפרסו מערכות של בדיקות מהירות, ואז יהיה אפשר לעשות המון בדיקות קורונה במערכת החינוך, בדיקות קורונה במלונות, בדיקות קורונה בשדה התעופה, ולחיות חיים רגילים, פחות או יותר".

ההפרות הכי חמורות מתרחשות בזרם הליטאי במגזר החרדי. בעקבות הוראתו של הרב חיים קנייבסקי נפתחו השבוע עשרות תלמודי תורה בניגוד לחוק, איך היה צריך להתמודד עם זה?
"נראה ששיח לא עובד פה. זו תעודת עניות של ההנהגה, של הממשלה, של הפוליטיקאים החרדים, שלא הצליחו להגיע איתם להסכמות. מה זה הדבר הזה שהוא עושה מה שהוא רוצה?", זועקת שקד, "היה צריך להגיע איתו להסכמות. בחברה החרדית צריך להגיד את האמת. שני הדברים שהכי משמעותיים בחברה החרדית זה תפילה ולימוד תורה, ושניהם, מה לעשות – מדבקים. הבעיה היא שבחברה החרדית אין להם זום, ואין מסכים והילדים יושבים בבית בלי לעשות שום דבר".

האם על משטרת ירושלים להפעיל יותר אכיפה כלפי ההפרות במגזר החרדי-ליטאי?
"אני חושבת שעל המשטרה לאכוף בכל הארץ, המשטרה לא מספיק אוכפת, היא צריכה לאכוף גם בירושלים וגם בכל מקום אחר בארץ".


איילת שקד (צילום: ניר קידר)

איילת שקד (צילום: ניר קידר)


על השערורייה בתלמודי התורה מוסיפה ואומרת שקד כי "הממשלה היתה צריכה להבין מראש שזו בעיה קשה לנסות בהידברות למצוא מתווה מסוים. קיצוץ תקציבי זו בהחלט אופציה, האזרחים לא יכולים לפרוק עול גם כשהממשלה היא גרועה. ממשלה גרועה צריך להחליף בקלפי, לא כל אחד יכול לעשות מה שהוא רוצה. סקטורים לא צריכים לקחת את החוק לידיים ופשוט לצפצף על ההנחיות ולפתוח, אסור לשבור את הכלים".

שקד מבהירה כי הטיפול בתחלואת הקורונה במגזר החרדי צריך לעבור שינוי: "צריך לעשות פרויקט נפרד שקשור למגזר החרדי. זה מגזר שחי בצפיפות גדולה, ולכן מן הסתם הוא מועד יותר לפורענות מהמחלה. אני מסתובבת בבני ברק, הרבה מאוד אנשים לובשים מסכות, מקפידים על הכללים ובכל זאת יש שם הידבקות גדולה, ולכן צריך להגדיר צוות משימה המורכב מאנשי משרד הבריאות, פיקוד העורף, ומשרד החינוך".

לגבי ניהול המשבר בירושלים – שקד בשיחה מפרגנת לראש העיר משה ליאון. "אני רוצה דווקא לומר מילה טובה לראש העיר", מציינת שקד, "מהשיחות הרבות שאני עושה עם בעלי עסקים קטנים, בשוק, במדרחוב אני רואה שראש עיר עושה את המקסימום. לדוגמא, הוא בא לקראת בעלי המסעדות, הוא נותן להוציא את הכסאות והשולחנות החוצה. אני רוצה לומר 'כל הכבוד לו'. ירושלים סובלת קשות מגדיעת ענף התיירות, אין ספק שזו תקופה שחורה עבור המלונות ומדריכי התיירות בירושלים".

שקד מדגישה בימים אלה, גם השבוע מעל בימת הכנסת, את רפיסות הממשלה – שבראשה עומד נתניהו, זה שעד מערכת הבחירות האחרונות המליצה עליו סיעת ימינה לראשות הממשלה, אך כעת יוצאת נגדו. "אנחנו נתנו לו (נתניהו, ש"ה) כבר צ'אנס, היה סגר ראשון – נתנו לו צ'אנס", מציינת שקד כשהיא מדברת על נתניהו. "אך ההגעה לסגר השני מוטט עשרות אלפי עסקים, והוביל לזריקתם של מאות אלפי עובדים למעגל האבטלה. זה בעיני אסון כלכלי שאנחנו לא יודעים איך נצא ממנו – הלוואות של מאה מיליארד שקלים, שאף אחד לא אומר איך נכסה אותן. כל הממשלה הזאת צריכה ללכת הביתה, ולכן ימינה היום היא בהחלט אלטרנטיבה שלטונית – אני חושבת שנפתלי בנט צריך להיות ראש הממשלה הבא", אמרת שקד בנחרצות, "הוא יודע לנהל, הוא יצירתי, הוא מנהיג, הוא חושב מחוץ לקופסה והוא יודע לגדל תחתיו אנשים איכותיים ושיודעים לעבוד".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. שמעון

    עד לפני חודשיים היתה חברת ממשלה. מה היא עשתה? מה היללות שלה? מה היתה עושה? הרבה דברים. קשקשנית כמו בנט. די כבר לא עושים יותר רושם. כל אירופה נכנסת לסגר ורק בישראל זה כשלון ומי דחף לפתוח מהר נו? ימינה כשישבה בממשלה. נמאסתם צמד בכיינים שמסיתים כל הזמן. לא תצליחו לשכנע.

  2. נגה

    של הממשלה וכמובן של ראש העיריה שלא רק שלא מנע זאת אלא עודד את החרדים שלא להשמע להוראות הסגר. במדינה ואף בעיר אחרת הוא היה מסיים את הקדנציה. כאן הוא מתואם עם השליטים ופוגע בכל האוכלוסיה למטרות שרידותו הפוליטית בדיוק כמו ראש הממשלה שלו

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר