עמדות לבדיקות קורונה של מאוחדת (צילום: באדיבות מאוחדת)
(צילום: באדיבות מאוחדת)

מנהל מחוז ירושלים במאוחדת ל"כל העיר": "יש עלייה בתסמיני פוסט-קורונה בקרב מחלימים"

עופר משולם מתייחס בשיחה עם "כל העיר" לתופעות הלוואי הקשות שנרשמות בקרב מחלימים מקורונה, ומספר על היערכות הקופה בירושלים לקראת תחלואת חורף שתכלול גם את השפעת

פורסם בתאריך: 25.10.20 18:51

בשבוע שעבר הכריז פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו כי בדיקות הקורונה לא מצריכות הפנייה מרופא.ת המשפחה. מאז נרשמת ברחבי הארץ עלייה בכמות האנשים שמבקשים להיבדק. מנהל מחוז ירושלים בקופת חולים מאוחדת עופר משולם, מברך על החלטתו של פרופ' גמזו, אך מבהיר: "האם אנחנו צריכים לדגום את עצמנו לדעת? לא. זה לא ספורט לאומי", אומר משולם בשיחה. "אם מישהו נחשף לחולה קורונה, אם יש סיכוי להידבק, אם יש תסמינים, אם מישהו היה בחו"ל – אז צריך לדגום. אם אין חשש להידבקות, אז לא כל כאב גרון או נזלת זו קורונה. אפשר להתבודד בחדר בבית ולחכות יום-יומיים, לבדוק האם זה חולף או לא. בסך הכל – אני מברך על ההחלטה של פרופ' גמזו שלא צריך הפניית רופא לבדיקת קורונה. בסיטואציה כזו אין טעם לבזבז את זמנם היקר של הרופאים בטפסים, הם צריכים לעסוק ברפואה איכותית".



איך אתם משתלטים על מערך בדיקות קורונה לכל דורש, ללא הפניה?
"אנחנו נערכנו מבעוד מועד לפרוס בהרבה מאוד מקומות בעיר נקודות דיגום", אומר משולם, "ועדיין אנחנו ממשיכים לחפש אחר נקודות דיגום נוספות. המטרה היא להנגיש בכמה שיותר שכונות קרוב לבית. הכל בהתאם לרמת התחלואה. בשכונות האדומות בירושלים אנחנו נותנים חיזוק של בדיקות קורונה, לצד נקודות הדיגום הקיימות בטדי ובשכונות אחרות בירושלים. העמדה שלנו היא לבוא ולהידגם במינימום סיכון – כל נקודות הדיגום שלנו לקורונה הוצאו מהמרפאות".

במאוחדת, שכוללת היום כ-40 אחוזים ממבוטחי קופות החולים בירושלים, מזהים בתקופה האחרונה עלייה בכמות הדיווחים על תסמיני פוסט-קורונה ממחלימי הנגיף – מדובר בעיקר בקושי בריכוז, בחולשה, בכאבים, בשינויים בחוש הטעם ובנזקים נפשיים. תסמינים אלו מטרידים את הזירה הרפואית בישראל. "יש עלייה בתסמינים של פוסט קורונה, לא מעט אנשים שחלו בקורונה סובלים מתסמינים אלו, כל תסמין מדווח אצלנו".

אתם יודעים להתמודד עם התסמינים האלו?
"כן, אנחנו יודעים להתמודד עם זה. חלק מהטיפול נלמד תוך כדי תנועה".

למעשה, מרבית מחולי הקורונה ברחבי ירושלים מטופלים במסגרת קופת החולים, רק שני אחוזים שמצבם מדרדר מפונים למחלקות הקורונה בבתי החולים. "98 אחוזים מחולי הקורונה מטופלים בקהילה", מציין משולם. "מרבית חולי הקורונה הם חולים, אך ללא תסמינים מיוחדים, תסמינים קלים שיכולים להיות מטופלים בבית על ידי ניטור וטיפול שוטף מצד אחיות מאוחדת. למי שצריך אנחנו נותנים ערכה של מד סטורציה ומד חום כדי שניתן יהיה לעקוב אחר מצבם. אם צריך פינוי לבית החולים אנחנו שולחים אמבולנס. בצורה הזו אנו מאפשרים לבית החולים לא להיכנס למצב של עומס יתר, ככל שנקטין את העומס המיותר מבית החולים ייטב לכולנו".


עופר משולם, מנהל מחוז ירושלים של מאוחדת (צילום: באדיבות מאוחדת)

עופר משולם, מנהל מחוז ירושלים של מאוחדת (צילום: באדיבות מאוחדת)


איך אתם נערכים לחורף של תחלואת שפעת וקורונה?
"אנחנו לא בהיסטריה. צריך לזכור שהחורף טרם הגיע, ברגע שהחורף יתחיל אנחנו יודעים שתהיה עלייה בתחלואה של שפעת, עם תסמינים שדומים לקורונה. אנחנו נערכים לכך מבעוד מועד, בין השאר באמצעות מתן חיסונים לאוכלוסיה שבסיכון".

כפי שפורסם, חיסוני השפעת ניתנים בשלב זה לאוכלוסיות בסיכון, כמו למשל לילדים, לקשישים, לאנשים עם מחלות רקע ולנשים בהריון. "קופת חולים מאוחד רכשה מאות אלפי חיסונים לשפעות, בהתאם לגילים שונים, חלק עם נגיף מומת, חלק עם נגיף מוחלש. בגלל כמות החיסונים הארצית שיש, אנחנו פועלים בהתאם להוראת משרד הבריאות, לחסן אוכלוסיות בסיכון. אנחנו מחסנים בימים אלה קשישים מעל גיל 65, אנשים עם סיבוכי תחלואה ומחלות רקע, מרותקי בית ומאושפזי בית ועובדי מערכת הבריאות. בימים אלה נפתח לאוכלוסיות של נשים בהריון, תינוקות. השלב הבא של החיסונים – לא בטוח אם הוא ייפתח".


עמדות לבדיקות קורונה של מאוחדת (צילום: באדיבות מאוחדת)

(צילום: באדיבות מאוחדת)


משולם מוסיף ומספר כי בעידן הקורונה נרשמת עלייה במשתמשי רפואה מרחוק. "מאוחדת שוקדת על כלים דיגיטליים והיברידיים של מתן שירותי רפואה מרחוק. למעשה, מרבית רופאי הילדים והמשפחה שלנו יכולים לראות את החולים מרחוק ולאחרונה אף השקנו מוקד רפואה דחופה לשיחה וידאו עם מומחים מהבית. גם כאן הרופא נמצא מול התיק האישי של המטופל, וכך הוא מעניק לו טיפול והמלצות רפואיות".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר