הפגנת הסטודנטים נגד יוקר שכר הלימוד (צילום: תומר פאור)
הפגנת הסטודנטים, הבוקר (צילום: תומר פאור)

הסטודנטים בירושלים מתאחדים – הפגנת מחאה על יוקר שכר הלימוד בעת משבר הקורונה

הסטודנטים מחוסרי העבודה בשל משבר הקורונה יוצאים למאבק: היום צפויים להגיע מאות סטודנטים מרחבי הארץ להפגנה מול משרדי המועצה להשכלה גבוהה בירושלים, במחאה על יוקר שכר הלימוד

פורסם בתאריך: 25.10.20 07:50

אגודות הסטודנטים והסטודנטיות הירושלמיות מתאחדות למאבק והפגנה על יוקר השכר לימוד, לאחר שהציגו בפני המועצה להשכלה גבוהה מידע לגבי סטודנטים רבים הנאלצים לעזוב את לימודיהם או לא יכולים להשלים אותם בהצלחה מספקת בשל קשיים כלכליים – המוגדרים באגודת הסטודנטים של האוניברסיטה העברית בתור "הסטודנטים האבודים".

בשבוע שעבר התייצבו ראשי אגודות הסטודנטים העירוניות מול משרדי המועצה להשכלה גבוהה בירושלים, כדי להציג את המקרים של הסטודנטים שצריכים לעזוב את הלימודים בשביל לעזור בבית, פוטרו מעבודתם בשל משבר הקורונה ושאר הסטודנטים שאינם מצליחים לעמוד בתשלומים השונים הנגזרים ממסגרת הלימודים.




הפגנת הסטודנטים נגד יוקר שכר הלימוד (צילום: תומר פאור)

הפגנת הסטודנטים נגד יוקר שכר הלימוד (צילום: תומר פאור)


הפנייה למועצה להשכלה גבוהה נעשתה, כך לפי אגודת הסטודנטים של האוניברסיטה העברית, נעשתה בדרישה לשקיפות תקציבית, שחרור תקציבים ייעודיים שאינם מנוצלים והקלה על סטודנטים וסטודנטיות ששוקלים לעזוב את הלימודים בשל כשיים כלכליים. לאחר פנייה זו, כך נמסר מאגודת הסטודנטים, היום, ראשון, יגיעו סטודנטים וסטודנטיות מההתאחדות הארצית, ביחד עם האגודות הסטודנטיאליות ברחבי הארץ, להפגנה מול משרדי המועצה להשכלה גבוהה.

הפגנה זו מסמלת לדברי אגודת הסטודנטים את המשך המאבק על יוקר שכר הלימוד בעת משבר הקורונה, שהתחיל בחודש מאי בשיאה של התפרצות המגפה בגל הראשון, כאשר נרשמה כבר פגיעה ניכרת בקהל הסטודנטים בפרט ובקהל הצעיר בכלל.


קמפוס גבעת רם של האוניברסיטה העברית (צילום: דניאל בר און)

קמפוס גבעת רם של האוניברסיטה העברית (צילום: דניאל בר און)


שי פודולר, יו"ר אגודת הסטודנטים בעברית, מציינת כי "אנחנו דור העתיד של המדינה, אלה שבשנים הקרובות מאוד ישתלבו בשוק התעסוקה ובשנים שלאחר מכן גם יובילו אותו. יש אינטרס לאומי להשקיע בהשכלה הגבוהה שלנו, וצריך לוודא שהאקדמיה לא תהיה מקום לעשירים בלבד. יש אינטרס להשקיע בנו, הסטודנטים והסטודנטיות, את מה שמגיע לנו. וכאשר דור שלם לא רואה את העתיד שלו, אנחנו בבעיה".

"אחרי המחאה שקיימנו בגל הראשון, שהניבה הישגים אך לא פתרה את הבעיה מן השורש, עכשיו אנחנו מבינים שצריך הרבה יותר – קשב, משאבים ועיסוק בסטודנטים ובצעירים", מדגישה פודולר לסיכום. "אחרי שבועות של משא ומתן מפרך עם נציגי האוצר שלא הניב תוצאות מספקות, אחרי שבכנסת הפילו הצעה שנועדה לתמוך בנו ולהוזיל את עלויות הלימוד, אנחנו מצביעים ברגליים".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר