בנייני האומה, נשיא המדינה התשיעי שמעון פרס ז"ל (הדמיה: יח"צ; צילום: משה מילנר/לע"מ)
בנייני האומה, נשיא המדינה התשיעי שמעון פרס ז"ל (הדמיה: יח"צ; צילום: משה מילנר/לע"מ)

בנייני האומה ייקראו על שמו של שמעון פרס ז"ל

"הנצחה ראויה לאחד מגדולי המנהיגים של מדינת ישראל" - מרכז הקונגרסים החדש בבנייני האומה בירושלים ייקרא על שמו של הנשיא התשיעי שמעון פרס ז"ל

פורסם בתאריך: 22.10.20 13:27

"מרכז הקונגרסים הבינלאומי בנייני האומה" בכניסה לעיר ייקרא על שמו של נשיאה התשיעי של מדינת ישראל שמעון פרס ז"ל – כך אישר השבוע באופן רשמי דירקטוריון בנייני האומה.

משפחת פרס מסרה לאחר ההחלטה: "בשם משפחת פרס, פרופסור ציקי ולדן, יוני פרס וחמי פרס אנו נרגשים לברך על ההחלטה להנציח את זכרו של אבינו, הנשיא שמעון פרס ז"ל בקריאת 'מרכז הקונגרסים בנייני האומה' על שמו. אין לנו ספק כי אבינו, אשר עמל רבות לקידום השלום באזורנו ובטיפוח וקידום החדשנות הישראלית היה שמח לדעת ששמו יהיה חקוק על מרכז הקונגרסים המתקדם והחדשני ביותר במזרח התיכון בבירתנו ירושלים – אנו תקווה שממרכז הקונגרסים תצא הבשורה מישראל לשלום ולאחווה בין העמים, ולרתום את המדע והטכנולוגיה לתיקון עולם ולערבות הדדית. אנו רוצים להודות ליו"ר הסוכנות היהודית יצחק (בוז'י) הרצוג על היוזמה המבורכת, לראש עיריית ירושלים משה ליאון, וליו"ר קק"ל דני עטר".

שמעון פרס ז"ל כיהן כנשיאה התשיעי של המדינה בין השנים 2014-2007. כמו כן, הוא כיהן כראש ממשלת ישראל בין השנים 1986-1984 ובמשך שבעה חודשים לאחר שנרצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל. במשך כחמישה עשורים הוא שימש בתפקידי שר בכירים בממשלת ישראל והיה יו"ר מפלגת העבודה במשך כ-20 שנה. הוא נפטר ב-28 בספטמבר 2016, בן 93 במותו.



מתחם בנייני האומה צפוי לעבור מהפך של ממש. המבנה שהוקם ונפתח בשנות ה-60 ביוזמת הסוכנות היהודית, שאירח אירועים גדולים, בין השאר טקסי פרסי ישראל, האירוויזיון, חידון התנ"ך נאום נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה ואת חגיגות ה-90 לנשיא פרס ז"ל. מרכז הקונגרסים המחודש צפוי לגדול לשטח שיתפרס על כ-55 אלף מ"ר. סמוך לבנייני האומה מוקם המגה-פרויקט בכניסה לעיר, שכולל מרכז עסקים חדש שיתפרש על פני 305 דונם עם 9 גורדי שחקים ועוד 15 בניינים בגובה של עשר קומות ועל פי הערכות הוא יוסיף כ-60,000 משרות חדשות בעיר ירושלים. הקמת הפרויקט כולו מוערך בסכום של כ-1.8 מיליארד שקל.


בנייני האומה (צילום: מאיה לוין _ ג'יני)

בנייני האומה (צילום: מאיה לוין/ג'יני)


במסמך הדירקטוריון שאישר להסב את שמו של בנייני האומה על שמו של שמעון פרס נכתב: "החלטה זו מתבקשת כהחלטה טבעית. מיקומם של בנייני האומה מול תחנת הרכבת יצחק נבון, הנמצאת ממש מעבר לשדרות זלמן שז"ר, המתחברים לשדרות יצחק בן צבי. מצדנו המזרחי שדרת הנשיא השישי – חיים הרצוג, ומצידו המערבי – שדרת הנשיא ויצמן. שמעון פרס ז"ל היה איש של חדשנות, ואף בגילו המופלג תמיד הסתכל קדימה לעתיד חדשני ולטכנולוגיות מתחדשות לטובת האדם וקידומה של מדינת ישראל, ועל כן אין מקום מתאים מבנייני האומה במרכז "רובע הנשיאים" כמקום לציון אישיותו המיוחדת".

מדובר ביוזמה של יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק (בוז'י) הרצוג, שקיבלה את ברכתם של ראש העיר משה לאון ושל יו"ר קק"ל דני עטר.

הרצוג מסר: "זוהי הנצחה ראויה לאחד מגדולי המנהיגים של מדינת ישראל שקידם את השלום, הכלכלה, הביטחון והחדשנות במדינת ישראל וראה בירושלים את הלב הפועם של העם היהודי בארץ ובתפוצות. כחבר כנסת, כשר בממשלות ישראל, כראש ממשלה וכנשיא המדינה שפעל מעל ל-40 שנים מהעיר ירושלים, הוא ניווט את ישראל באחריות, בחכמה ובשיקול דעת ותמיד ראה למרחקים שמעטים יכלו, כפי שעשה עם בניית הכור בדימונה והתעשייה הביטחונית. זכיתי לעבוד לצדו וזכיתי להתרשם מקרוב מהמסירות שלו לעם ולמדינה. אין מקום מתאים יותר לשאת את שמו של שמעון מבנייני האומה המתחדשים, כמי שהאמין בחדשנות הישראלית כמנוע מרכזי לצמיחה ולקידום מדינת ישראל".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

20 תגובות
  1. מאיר k

    בניני האומה שייכים לאומה לעולם ועד.שמעון פרס דאג לעצמו, בהקימו את מרכז פרס לשלוםלחוף הים ביפו. מי אתם הרצוג,ליאון ועטר, שתחליטו בשביל אזרחי האומה?!

  2. מאיר k

    אני מתנגד לשינוי שם המתחם.בניני האומה שייכים לאזרחי האומה . כל מי שמתנגד, שיכתוב מתנגד ו/או יכתוב נגד. די לנו עם המחליטים בשם עצמם, ולא בשם העם.

  3. טל

    אין גבול לחוצפה!
    השם: שמעון פרס מזכיר לכל ישראלי:
    "הסכמי אוסלו"
    "מזרח תיכון חדש"
    יש כיום 75 מנדטים שחושבים שהוא וחבריו הביאו עלינו אסון – וההגמוניה (שמעולם לא התנצלה על אוסלו!) רוצה לקחת מאיתנו את בנייני האומה? ( האומה של כולם!)

  4. יהודי

    מחליא ובזוי ביותר. להנציח שם של אדם שעל ידיו דם של אלפי יהודים החל מפרשת ילדי תימן ועד הסכמי אוסלו.
    שמעון פרס מעולם לא שירת את העם היהודי- החלאה הזה היה משרת אינטרסים זרים של משפ' רוטשילד ורוקפלר ועוד כמה והמבין יבין.

    תמיד שנאתי ואשנא בוגדים ופריצים שקוראים לעצמם יהודים ובאותה נשימה מתביישים בכך. האדם הבזוי הזה מכר את העם שלו תמורת נזיד אדישים ועוד צריך להנציח אותו?! לא אתפלא אם מי שבחש בקדרה אלו נציגי משפ' רוטשילד שמהללים את שמעון.

  5. דישראלי

    יותר מ1250 ישראלים נהרגו בגלל הפושע אוסלו. מגיע שלט על שמו ברמאללה.

  6. איתן

    צריך למצוא מקום מתאים יותר שינציח את זכר האדם הזה שגרם נזק גדול למדינה בזה שהמיט עלינו את אסון אוסלו.

  7. אוהב פרס

    שלמה ישי לפחות תלמד לכתוב כותבים לוזר ולמי אתה קורא לוזר תעמוד דום לפני שאתה מדבר על מייסד משרד הביטחון ודאג לצייד אתנו בא…

  8. משיח

    שמעון פרס משת"פ המתנחלים בממשלת רבין.
    אם אנחנו בברך של הכיבוש זה בין היתר תודות לאוייב השלום הזה.
    בושה שבניני האומה נקראת על שם אחד מגדולי הורסי מדינת ישראל

  9. נמאס מפושעי אוסלו

    בושה וחרפה!
    האיש המיט על עם ישראל את אסון אוסלו עם יותר מ1000 יהודים נרצחים. נתן רובים לאוייב. לא מגיע לו שום כבוד ובוודאי לא את בנייני האומה.

  10. שקורי הובלות לכאן ולשם.

    פסטיבל פרס נגמר .
    הוא כבר לא יכול להנות מהכיבודים והכבוד שכל כך אהב ורדף.
    דיייי.
    עדיף לקרוא לאולם
    "קורבנות השלום של ההוזה פרס".

  11. שמעון

    לדעתי, זו טעות גדולה. לשמעון פרס יש המון אתרים על שמו.
    בנייני האומה צריכים להישאר בשמם המקורי.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר