שר הבריאות יולי אדלשטיין (צילום: תומר אפלבאום)
שר הבריאות יולי אדלשטיין (צילום: תומר אפלבאום)

יולי אדלשטיין הורג את הבאסטיונרים במחנה יהודה ברכות

אדלשטיין הוא טיפוס תקני. הכל תקין. ההתנהגות לכאורה, השפה. העברית. איזו עברית. כל כך תקנית. עכשיו הוא לוקח לבאסטיונרים של מחנה יהודה את הפרנסה – אבל המנגינה, נו, המנגינה הנעימה שיוצאת ממנו נשמעת לא רע, אה?

פורסם בתאריך: 27.10.20 11:58

יולי אדלשטיין לא מסכים לפתוח את הבאסטות בשוק מחנה יהודה. הוא שר הבריאות, והוא יודע מה טוב. יודע מה כן ומה לא. ברור, רואים את הסדר במערכת. אדלשטיין בטח התייעץ, שמע דעת מומחים, בחן בכובד ראש ואחריות. הוא מבין, ואנחנו, מה אנחנו כבר יודעים?

אדלשטיין הוא טיפוס תקני. הכל אצלו תקין. ההתנהגות לכאורה, השפה. העברית. איזו עברית. כזאת תקנית. למה זה כל כך חשוב לו אגב לדבר בעברית כל כך תקנית?

יש משהו מתנשא באדלשטיין. אולי זו באמת העברית התקנית מדי, אולי אלו יכולות המשחק שלו שמלבישות טון רגוע על מילים תוקפניות. עכשיו הוא לוקח לאנשים את הפרנסה – אבל המנגינה, נו, המנגינה הנעימה שיוצאת ממנו נשמעת לא רע, אה?

בכל מקום בעיר יש תור, צפוף, אנשים בדרך פנימה, החוצה, בסופרמרקט, בתחנת האוטובוס, אבל בשוק מחנה יהודה הבאסטות סגורות. אדלשטיין החליט. הנה הוא מסביר בדרך אלגנטית שאין פרנסה. מלביש מנגינה נחמדה על הסבר כלשהו שמבדיל בין הבאסטות לשאר. מסכנים הבאסטיונרים של מחנה יהודה. הם עושים קניות ברמי לוי.

אדלשטיין הוא מירי רגב באריזה של אבא אבן. הוא באסטה של קלמנטינות – הכלאה בין תפוזים למנדרינות. בסופו של דבר מדובר בעוד פקיד של ראש הממשלה. אדלשטיין עובד אצלו – אם צריך לדברר, הוא מדברר; אם צריך לכבס, הוא מכבס; ואם צריך שיהיה סמרטוט, הוא מתסמרטט. אדלשטיין – הוד עבריותו וסמרטוטיותו – עובד בבאסטה של ראש הממשלה.

אז ככה באלגנטיות, הבאסטות במחנה יהודה סגורות. שמעו בדיחה – הן סגורות כי צריך לבלום את הקורונה. כן, כך אדלשטיין אמר. ובעצם תיקון, כך הוא נימק והבהיר; כי חשוב לא להחליט בשלוף. ובעצם תיקון, חשוב לא להחליט לפי דחף; וחשוב גם להבין שלא עושים דווקא לאף אחד. ובעצם תיקון, חשוב להבין שלא פוגעים בכוונת מכוון.

כן, כי פשוט זו ההחלטה – פופוליסטית. ובעצם תיקון, החלטה חשובה ואחראית.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר