אולם מועצת העירייה (צילום: טל הרדה)
אולם מועצת העירייה (צילום: טל הרדה)

הסערה בעיריית ירושלים: מכתב התלונה של יו"ר המרחב בהסתדרות דני בונפיל נגד היועמ"ש אלי מלכה

יו"ר מרחב ירושלים בהסתדרות דני בונפיל שלח בשבוע שעבר מכתב לראש העיר משה ליאון, ובו מועלות טענות קשות נגד התנהלותו של היועץ המשפטי לעירייה עו"ד אלי מלכה כלפי עובדים; מנגד, עובדים בלשכת היועמ"ש שיגרו מכתב תמיכה במלכה

פורסם בתאריך: 2.11.20 12:37

סערה גדולה בבניין עיריית ירושלים: נגד היועץ המשפטי לעירייה עו"ד אלי מלכה עולות טענות על התעמרות בעובדים – ביום חמישי האחרון שלח יו"ר מרחב ירושלים בהסתדרות דני בונפיל מכתב לראש העיר משה ליאון, ובו הוא מאיים להשבית את המחלקה המשפטית.

"מזה זמן רב אני מקבל פניות רבות של עובדי הלשכה המשפטית על התעמרות, לשון בוטה כלפי עובדים מצד היועץ המשפטי אלי מלכה", כך כותב וטוען בונפיל במכתבו ."האווירה בלשכה המשפטית קשה מאוד, עובדים מרגישים מושפלים, נעשים דברים חמורים ללא אישור ואישור ההסתדרות. על פי הנאמר לי הדברים נעשים כנקמה מצד היועץ המשפטי אלי מלכה".



בונפיל מוסיף ומספר במכתב כי נפגש עם אחת העובדות במחלקה המשפטית, "אשר שטחה בפניי דברים חמורים המשתמעים עד כדי התעמרות קשה מצד היועץ המשפטי", כך כותב וטוען בונפיל. "העובדת פרצה בבכי קורע לב וסיפרה לי דברים שאין הדעת סובלת, מי כמוך יודע את חשיבותה של הלשכה המשפטית ולא יעלה על הדעת לאפשר למר אלי מלכה לעשות כבתוך שלו. עוד ידוע לכל, כי התנהגותו של אלי מלכה ידועה בקרב עובדים נוספים, חברי מועצה ומנהלים בכירים בעירייה".


עו"ד אלי מלכה, היועץ המשפטי לעירייה (צילום: ג'קי לוי)

עו"ד אלי מלכה, היועץ המשפטי לעירייה (צילום: ג'קי לוי)


בסיום מכתבו מודיע בונפיל לליאון כי "לא אסכים יותר לפגיעה בעובדי הלשכה המשפטית ולפיכך אבקשך לקיים באופן דחוף בירור בנכוחותי עם מר אלי מלכה. במידה ולא יהיה שינוי ולא יתקיים בירור כמבוקש אפעל בכל האמצעים העומדים לרשותי כולל צעדים ארגוניים עד כדי השבתת הלשכה".


דני בונפיל (צילום: דוברות העירייה)

דני בונפיל (צילום: דוברות העירייה)


לביקורת על התנהלותו של היועמ"ש מלכה מצטרפת חברת המועצה לורה ורטון (מרצ) שמוסרת ל"כל העיר": "זו לא הפעם הראשונה שאני נתקלת בסיפורים אודות מעלליו של אלי מלכה. לא פעם אני עצמי דיברתי עם עובדות שסמכויות נשללו מהן והופנתה כנגדם שפה שאינה הולמת את אחד מהתפקידים החשובים בכל מערכת ציבורית דמוקרטית. תמכתי בהן בהגשת תלונות ואף נתתי תצהיר על הידוע לי למי שביקשה. אני מייחלת שיעשה צדק עם העובדות ועם מוסד היועץ המשפטי לעירייה. אף עובדת או עובד לא צריך לסבול וטוב שהעירייה מתנקה. על חשיבותה של מחלקה משפטית מתפקדת ובריאה אני לא חושבת שצריך להרחיב וההתנהלות, במקום, אינה מתקבלת על הדעת, לכאורה. יתרה מזאת, כל עובדי העירייה בכל מחלקה חייבים לדעת שיש להם הגנה. לא יכול להיות שאדם ינצל את מעמדו וכוחו בכדי להתעמר בעובדות ועובדים הכפופים לו".


ראש העיר משה ליאון (צילום: דוברות עיריית ירושלים)

ראש העיר משה ליאון (צילום: דוברות עיריית ירושלים)


מנגד, בתגובה למכתב של בונפיל, עובדי מינהל היועץ המשפטי של העירייה שיגרו מכתב לראש העיר ליאון, תחת הכותרת "מחאה על פגיעה בכבודו של היועץ המשפטי". בין השאר מציינים העובדים בין השאר כי "כעובדי מינהל היועת המשפטי, אנו מעידים כי לא רק שמעולם לא היתה התעמרות בעובדים, ההפך הוא הנכון. דלת היועמ"ש תמיד פתוחה בפנינו הן בצד המקצועי והן בצד האישי. הוא עוזר ומסייע לכל אחד מאיתנו בלב פתוח, נפש חפצה ומאור פנים ומהווה עבור כולנו דוגמה ומופת ליחסים אישיים ולחברות אמת. היועמ"ש לעירייה קידם את הצוות המנהלי של מינהל היועמ"ש, את עורכי הדין בכל הדרגות, כמו כן נפתחו תקנים חדשים וקיים אופק קידומי במינהל".

עוד מוסיפים העובדים ומתארים: "אנו מרגישים שהמלחמה שנפתחה נגדו היא נגד כל אחד מאיתנו, ומצפים לקבל את הגיבוי של ראש העיר".

"כל העיר" פנה לדוברות עיריית ירושלים – תגובתה לא התקבלה עד כה, ותפורסם כשתתקבל.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. תושב עני

    מה זההה ההיכל המוגזם מי שילם על הנהנתנות המושחתת הזו בית המקדש היה צנוע יותר
    לא פלא שישים שם העיריה שחיים ומלכים ושחיתות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר